2019-11-09, 00:24
  #9205
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi talar om basala och evolutionära instinkter. Dessa övertrumfar sociala variabler varje gång. Du begriper inte det. Det beror på att du inte kan tänka utanför dig själv.

Öh vad skulle det ha med nånting att göra?
Vi pratar om ifall att vara prostituerad är samma sak som att leva ihop med en man.
Jag säger att det inte är det.
Citera
2019-11-09, 00:25
  #9206
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi talar om basala och evolutionära instinkter. Dessa övertrumfar sociala variabler varje gång. Du begriper inte det. Det beror på att du inte kan tänka utanför dig själv.

Ja det är extremt mycket lättare för en man att acceptera en fattig tjej än tvärtom. Ta ett extremexempel:

A. En fattig tjej från ett fattigt land men som är riktigt jäkla snygg så att klockorna stannar
B. En motsvarande kille

Har någon av dessa två en chans att bli ihop med en superkändis men extremt hög status och rikedom, vilken i så fall?

Svaret är förstås självklart, killen är chanslös där men tjejer av den här typen lyckas då och då.
Citera
2019-11-09, 00:28
  #9207
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Öh vad skulle det ha med nånting att göra?
Vi pratar om ifall att vara prostituerad är samma sak som att leva ihop med en man.
Jag säger att det inte är det.

Du pratar en massa strunt, och lägger ut ordmattor så att folk inte ska se hur klena dina argument egentligen är. Eller hur styrd av ditt egenintresse du är.
Citera
2019-11-09, 00:32
  #9208
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Helt klart är det förstås så att tjejen ökar på poängskalan när känslorna växer och en högpoängare faller när man ser en saker i personligheten man inte gillar, ingen tvekan om det, men det finns förstås gränser. Som exempel kan jag ta mig själv, jag har alltid dragits till mörkhåriga och mer orientaliska tjejer men en tjej som kontaktade mig på en dejtingsite var en rödhårig svensk tjej. Hon hade fin kropp, vackert ansikte men ändå var jag tveksam. Men det hon skrev i profilen och till mig privat gjorde att jag såg att det här var en mycket speciell tjej med ett ett mycket stort mentalt djup som gjorde att vi kopplade väldigt bra. Att hon dessutom hade en mycket imponerande karriär var inte viktigt för mig men ärligt talat talade det lite till min fåfänga. De här sakerna gjorde att jag gjorde avsteg från mina typiska preferenser rent visuellt, jag tänkte att jag kan inte vara så ytlig att jag nobbar en sådan fullpottare bara pga min inskränkthet, hon är vacker och känslorna kan komma och växa. Så vi inledde en relation, vi nådde varandra på ett djup som jag aldrig varit med om förr eller senare. Men jag kom ändå aldrig ifrån att hon kändes som en mycket god och nära syster. Kände när jag åt frukost med henne att den rätta fysiska dragningskraften till henne aldrig kom, ska jag sitta resten av livet utan att känna att jag vill bara äta henne? Tragiskt förstås för hon var så mycket bättre än jag förtjänade och av någon konstig anledning tyckte hon att jag var det.

Efter den erfarenheten valde jag att bejaka vad jag känner rent fysiskt för om den riktiga dragningskraften finns där kan jag kämpa och stå ut med andra saker som inte är prefekt. Efter det har jag varit ihop med riktiga fullpoängare rent fysiskt enligt mina preferenser men fått jobba och ta andra brister som t.ex. inte samma intellekt eller mentalt djup vilket i längden även det kan orsaka spänningar. Fortfarande undrar jag ibland om jag verkligen gjorde rätt men jag tror nog ändå det även om jag inte är helt säker.

Ser man på hur en typisk tjej skulle känt inför detta hade valet varit självklart. Den första tjejen jag beskrev var vacker, smart, hade hög status, ekonomiskt rik och pga personliga händelser hade hon sökt mentala insikter som få har. Den andra tjejen var invandrad, hade svag ekonomi, behövde jobba samtidigt som hon studerade, hade lägre IQ vilket ger kommunikationsproblem men hela min kropp reagerar när jag ser henne. Mitt val var nummer två men 99 av 100 tjejer skulle inte tveka en sekund om att välja nummer 1.

Ja hon var antagligen det som man kallar för kär. Det kan man vara utan rationella anledningar.
Men vad som saknades med rödtotten hörs helt enkelt som sexuell kemi. Ibland finns den ju inte där.

Jag hade också valt partner efter känsla/dragningskraft. Aldrig någonsin har jag kunnat se rationellt på förhållanden, även om jag rent allmänt är en ganska rationellt lagd person.
Men när det kommer till män flyger den rationaliteten all världens väg, tyvärr skulle jag nog säga.
Dock har jag aldrig gått särskilt långt i en relation med någon som upplevts som lågt intelligent.
En mans intelligens är viktig för attraktionen. Eller ska jag kanske använda ordet skarp. Begåvad. Jag talar inte om den matematiska logiska intelligensen nu enbart då en mycket viktig aspekt är personens förmåga att se helheten, orsak-konsekvenssamband och att kunna se på saker nyanserat. Det är jäkligt drygt med människor som är totalt svartvita i sina resonemang eftersom saker och ting oftast inte är så enkelt.

Anledning att jag då inte fallit för någon lite korkad man är väl för att jag helt enkelt sätter för stort värde på skärpa. Jag hade fått fullkomligt flipp på att leva med en man som inte kan se klart och föra intelligenta samtal. Dumhet är helt enkelt oattraktivt.
__________________
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-09 kl. 00:36.
Citera
2019-11-09, 00:36
  #9209
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du pratar en massa strunt, och lägger ut ordmattor så att folk inte ska se hur klena dina argument egentligen är. Eller hur styrd av ditt egenintresse du är.

Vad fan är det du babblar om nu?
Citera
2019-11-09, 00:40
  #9210
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du behöver ha med i beräkningen att män hör av sig för att de vill ligga. Kanske vill de möjligtvis annat också, men ligg duger för de flesta män.

De flesta kvinnor hör nog inte av sig alls om de inte bedömer att mannen skulle kunna vara relationsmaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor hör inte av sig oavsett. Mäns inkorgar gapar tomma, medan kvinnors är överfulla. Det här kan alla som någon gång varit med på en sådan sida intyga.

Jag var för några år sedan rätt engagerad runt ämnet feminism. Ju mer jag läste, desto mer insåg jag att Rudyard Kipling redan för mer än hundra år sedan listat ut varför män och kvinnor träter. Innan min äldsta dotter kom hem från skolan en vacker dag för sisådär sju-åtta år sedan med en massa idéer om orättvisor mellan könen hade tanken aldrig slagit mig att könen konkurrerar mot varandra.
Snarare att vi kompletterar varandra. För jag har alltid uppskattat kvinnor, både som sängkamrater och samtalspartners.
Jag identifierar mig med både kvinnor och män, jag hade tidigare aldrig tänkt tanken på att kvinnor eller män skulle ha något intresse i att motarbeta varandra.
Och jag förstår det fortfarande inte
Vissa människor gillar man, andra inte. Män som kvinnor, ibland av väldigt oklara orsaker. Men det är inte könsdefinierat, inte i mina ögon.

Hursomhelst, under de senaste åren har jag insett att det finns män som hatar kvinnor, kvinnor som hatar män och de skyller varandra för att de inte lyckats få sina känslomässiga eller fysiska behov tillfredsställda.
De äcklas istället närmast av de behov det motsatta könet ger uttryck för. Märkligt det där, men det är där Kipling kommer in i bilden.
Åh, öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de två".

Han förutsåg även föraktet mot vita män

Tag upp den vite mannens börda –
och skörda vad han alltid får:
hån från dem ni bättrar,
hat från dem ni skyddar,
skri från skaror ni tillmötes går.
O, långsamt! hän mot ljuset:
"Varför för ni oss från träldom,
från vårt älskade egyptiska mörker?"

Och han påminner mig också om varför jag valt att inte vara speciellt aktiv i detta forum, och varför det var ett misstag att börja skriva här igen
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-09 kl. 00:43.
Citera
2019-11-09, 00:41
  #9211
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är det du babblar om nu?

Inbilla dig inte att du har vare sig pondus eller intellekt för att du slänger ur dig en svordom. Du är kvinna och ska hålla dig på mattan.

I tråden diskuterar vi sexhandelns legala status, och det är pinsamt uppenbart att du som kvinna avskyr den, eftersom den minskar dina möjligheter att mjölka män på resurser utan att ge något i gengäld. Det hela är väldigt simpelt. Du är en egoist, och skyddar dina egna intressen.
Citera
2019-11-09, 00:50
  #9212
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag var för några år sedan rätt engagerad runt ämnet feminism. Ju mer jag läste, desto mer insåg jag att Rudyard Kipling redan för mer än hundra år sedan listat ut varför män och kvinnor träter. Innan min äldsta dotter kom hem från skolan en vacker dag för sisådär sju-åtta år sedan med en massa idéer om orättvisor mellan könen hade tanken aldrig slagit mig att könen konkurrerar mot varandra.
Snarare att vi kompletterar varandra. För jag har alltid uppskattat kvinnor, både som sängkamrater och samtalspartners.
Jag identifierar mig med både kvinnor och män, jag hade tidigare aldrig tänkt tanken på att kvinnor eller män skulle ha något intresse i att motarbeta varandra.
Och jag förstår det fortfarande inte
Vissa människor gillar man, andra inte. Män som kvinnor, ibland av väldigt oklara orsaker. Men det är inte könsdefinierat, inte i mina ögon.

Hursomhelst, under de senaste åren har jag insett att det finns män som hatar kvinnor, kvinnor som hatar män och de skyller varandra för att de inte lyckats få sina känslomässiga eller fysiska behov tillfredsställda.
De äcklas istället närmast av de behov det motsatta könet ger uttryck för. Märkligt det där, men det är där Kipling kommer in i bilden.
Åh, öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de två".

Han förutsåg även föraktet mot vita män

Tag upp den vite mannens börda –
och skörda vad han alltid får:
hån från dem ni bättrar,
hat från dem ni skyddar,
skri från skaror ni tillmötes går.
O, långsamt! hän mot ljuset:
"Varför för ni oss från träldom,
från vårt älskade egyptiska mörker?"

Och han påminner mig också om varför jag valt att inte vara speciellt aktiv i detta forum, och varför det var ett misstag att börja skriva här igen

Jag får väl säga ungefär samma sak. Jag har aldrig sett det som en strid, gör inte nu heller.
Men innan hade jag aldrig tänkt tanken ens, innan jag råkade nå detta forumet. Dock har det inte bara varit dåligt, men jag kommer aldrig kunna anamma synen av att könen är emot varandra. Jag har aldrig sett det i min omgivning, tvärtom så har jag väldigt lite skilsmässor och många traditionella hem omkring mig.
Citera
2019-11-09, 00:51
  #9213
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inbilla dig inte att du har vare sig pondus eller intellekt för att du slänger ur dig en svordom. Du är kvinna och ska hålla dig på mattan.

I tråden diskuterar vi sexhandelns legala status, och det är pinsamt uppenbart att du som kvinna avskyr den, eftersom den minskar dina möjligheter att mjölka män på resurser utan att ge något i gengäld. Det hela är väldigt simpelt. Du är en egoist, och skyddar dina egna intressen.

Jaha du hade bara behovet av att känna dig som en riktig karl inatt, då förstår jag.
Okej, jag ska hålla mig på mattan.
Citera
2019-11-09, 00:53
  #9214
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kring 30% av singlarna använde dejtingappar 2017 och det är långt under hälften dessutom har jag hört talas om att det är personer som år efter år är på dessa dejtingsidor så av det kan man dra slutsatsen att det är många udda där eftersom de förblir singlar

Jag gillar faktiskt udda personer, de brukar vara intressanta. Det blir oftast även mer spännande så.
Citera
2019-11-09, 00:54
  #9215
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja hon var antagligen det som man kallar för kär. Det kan man vara utan rationella anledningar.
Men vad som saknades med rödtotten hörs helt enkelt som sexuell kemi. Ibland finns den ju inte där.

Jag hade också valt partner efter känsla/dragningskraft. Aldrig någonsin har jag kunnat se rationellt på förhållanden, även om jag rent allmänt är en ganska rationellt lagd person.
Men när det kommer till män flyger den rationaliteten all världens väg, tyvärr skulle jag nog säga.
Dock har jag aldrig gått särskilt långt i en relation med någon som upplevts som lågt intelligent.
En mans intelligens är viktig för attraktionen. Eller ska jag kanske använda ordet skarp. Begåvad. Jag talar inte om den matematiska logiska intelligensen nu enbart då en mycket viktig aspekt är personens förmåga att se helheten, orsak-konsekvenssamband och att kunna se på saker nyanserat. Det är jäkligt drygt med människor som är totalt svartvita i sina resonemang eftersom saker och ting oftast inte är så enkelt.

Anledning att jag då inte fallit för någon lite korkad man är väl för att jag helt enkelt sätter för stort värde på skärpa. Jag hade fått fullkomligt flipp på att leva med en man som inte kan se klart och föra intelligenta samtal. Dumhet är helt enkelt oattraktivt.

Jag vet att hon kände fysisk attraktion men än mer viktigt var att hon pga speciella utmaningar i livet gjort att hon varit tvungen att gå på djupet i ett mentalt sökande och hon behövde någon som kunde matcha henne där. Hon var helt enkelt mycket stark och spröd på samma gång. Hon lärde mig mycket på det planet och just det är förstås en viktig del i en relation, att man kan få varandra att växa i riktningar som man inte skulle sökt på egen hand.

När det gäller intellekt uppskattar jag det hos en tjej då jag ligger långt över det normala (jag struntar om min dryghet gör att vissa säkert vill säga det rakt motsatta) men det är nog lättare för en kille att acceptera lägre intellekt hos en tjej än tvärtom. För mig personlighet kan värme och omtanke hos en tjej trumfa IQ. Intellektet kan jag få stimulans för från jobb och kollegor och privat kan det vara skönt att få en kontrast och vila så att det inte bara blir kallt intellekt.
Citera
2019-11-09, 00:54
  #9216
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
många traditionella hem omkring mig.

Det vet du inte, jag och min fru har varit ett par i 30år, Utåt sett här vi mer än ett normalt par. Villa vovve.
__________________
Senast redigerad av I don't care 2019-11-09 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in