Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du behöver ha med i beräkningen att män hör av sig för att de vill ligga. Kanske vill de möjligtvis annat också, men ligg duger för de flesta män.
De flesta kvinnor hör nog inte av sig alls om de inte bedömer att mannen skulle kunna vara relationsmaterial.
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Kvinnor hör inte av sig oavsett. Mäns inkorgar gapar tomma, medan kvinnors är överfulla. Det här kan alla som någon gång varit med på en sådan sida intyga.
Jag var för några år sedan rätt engagerad runt ämnet feminism. Ju mer jag läste, desto mer insåg jag att Rudyard Kipling redan för mer än hundra år sedan listat ut varför män och kvinnor träter. Innan min äldsta dotter kom hem från skolan en vacker dag för sisådär sju-åtta år sedan med en massa idéer om orättvisor mellan könen hade tanken aldrig slagit mig att könen konkurrerar mot varandra.
Snarare att vi kompletterar varandra. För jag har alltid uppskattat kvinnor, både som sängkamrater och samtalspartners.
Jag identifierar mig med både kvinnor och män, jag hade tidigare aldrig tänkt tanken på att kvinnor eller män skulle ha något intresse i att motarbeta varandra.
Och jag förstår det fortfarande inte
Vissa människor gillar man, andra inte. Män som kvinnor, ibland av väldigt oklara orsaker. Men det är inte könsdefinierat, inte i mina ögon.
Hursomhelst, under de senaste åren har jag insett att det finns män som hatar kvinnor, kvinnor som hatar män och de skyller varandra för att de inte lyckats få sina känslomässiga eller fysiska behov tillfredsställda.
De äcklas istället närmast av de behov det motsatta könet ger uttryck för. Märkligt det där, men det är där Kipling kommer in i bilden.
Åh, öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de två".
Han förutsåg även föraktet mot vita män
Tag upp den vite mannens börda –
och skörda vad han alltid får:
hån från dem ni bättrar,
hat från dem ni skyddar,
skri från skaror ni tillmötes går.
O, långsamt! hän mot ljuset:
"Varför för ni oss från träldom,
från vårt älskade egyptiska mörker?"
Och han påminner mig också om varför jag valt att inte vara speciellt aktiv i detta forum, och varför det var ett misstag att börja skriva här igen