2019-11-08, 18:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Extradottern är vuxen, har två egna barn
och jobbar på soc.

Ytterligare en ”Remarkare” alltså.

Ja,som du anklagar för grovt tjänstefel mot socialtjänsten
Citera
2019-11-08, 18:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Denna dags post-skörd visar på ett mycket avslöjande sätt hur några medlemmar förtvivlat försöker dölja dom sidor som vi som vet mer är orsaken till det ursinne LWs baneman utsatte LW för bakom planket.

Anledningen är, att om det går att lura i tråden, att mördaren inte utsattes för någon yttre påverkan i sitt våldsamma verk så återstår att mördaren är en spritt språngande galning som kunnat slå ihjäl vem som helst. Vilket alla förståndiga människor förstår är kvalificerat trams.

Kan förstå att några "nära" (i oförståndig oskuld om vad Fb är) tycker vittnesmål om LWs karaktärsproblem är privatsaker som inte bör avhandlas i en ABOK tråd på Fb .

Men från att inte vilja beröra det till att bära falsk vittnesbörd om LWs temperament är att gå över gränsen till det acceptabla. Skäms ordentligt på er.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-08 kl. 18:42.
Citera
2019-11-08, 19:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Extradottern om än hon inte (antar jag) var barn i ålder så är det en ytterligare i familjen. Helt onödigt. Det är mordfallett som är OnTopic i denna tråd och polisen har full insyn i allt som rör Lena, hennes barn, hennes familj och alla nära vänner. Dom har inget intresse av spekulationer, dom har fakta.

Dom är endast intresserad av gärningsmannen och fakta kring honom, samt relaterade uppgifter kopplade till mordet.

https://www.nt.se/nyheter/ostergotland/gripanden-efter-mord-kan-bli-aktuellt-10882847.aspx

Polisen arbetar efter en särskild handbok, kallad PUG (polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott). I handboken beskrivs alla åtgärder som ska genomföras när det inträffat ett spaningsmord. Fokus ligger inte minst på att i ett tidigt skede samla in så mycket information som möjligt om själva gärningen och om brottsoffret. Dessa uppgifter ska analyseras på ett systematiskt sätt.

I det här fallet kan det mycket väl vara så att man bara varit intresserad av en förmodad gärningsman och inte av brottsoffret.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-11-08 kl. 19:49.
Citera
2019-11-08, 19:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.

Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Jag har bara träffat BO flyktigt men däremot pratat mycket med personer i hennes närhet. Jag gör nog inget väsen av mig och lyssnar och iakttar mest. Min tolkning är att BO hade ett stort kontaktnät men att hon höll olika grupperingar åtskilda. Då jag finns med i ytterkant i alla dessa sammanslutningar så har jag länge tyckt att bilden inte stämmer.

Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.

Vet inte helt vad UW jobbar med men folk pratar om försvaret. Man är övertygad om att hans arbete fördröjde informationen till allmänheten.

Detta inlägg är postat endast 4 dagar efter att BO hittades.
Det vore ologiskt om inte NW som äldsta barn försökte ta ansvar över sin mammas vandel i hemmet. Att han öppet försöker sätta ord på sin ångest över tillvaron hemmavid är ledsamt då det visar på hur oförstående och kraftlös hans far var måste ha varit.

Har ingen annan intention (som smutskasning) i dessa poster mer än att få dom som inte inser vad som förorsakat ursinnet bakom planket att förstå hur det i verkligheten förhöll sig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-08 kl. 19:41.
Citera
2019-11-08, 19:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Detta inlägg är postat endast 4 dagar efter att BO hittades.
Det vore ologiskt om inte NW som äldsta barn försökte ta ansvar över sin mammas vandel i hemmet. Att han öppet försöker sätta ord på sin ångest över tillvaron hemmavid är ledsamt då det visar på hur oförstående och kraftlös hans far var måste ha varit.

Det ligger sanning i det inlägg du citerar. Det är många tonåringar och vuxna i Örebro som pratat om vad NW berättat.

Det var svårt för UW också då barnen och framför allt NW ringde till honom och var ledsen och upprörd under Lenas barnveckor.
UW hade ju ingen kontroll över hur Lena levde och behandlade barnen under sina veckor.

Det ska vara därför UW och skolan till sist reagerat i synnerhet som att NW börjat berätta om att bråken med modern eskalerat till även fysiskt våld.
Citera
2019-11-08, 19:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ligger sanning i det inlägg.du citerar. Det är många tonåringar och vuxna som pratat om vad NW berättat.

Det var svårt för UW också då barnen och framför allt NW ringde till honom och var ledsen och upprörd under Lenas barnveckor.
UW hade ju ingen kontroll över hur Lena levde och behandlade barnen under sina veckor.

Det ska vara därför UW och skolan till sist reagerat i synnerhet som att NW börjat berätta om att bråken med modern eskalerat till även fysiskt våld.
Det finns inte minsta anledning att betvivla Schazz vittnesmål. Säker finns flera medlemmar som känner till detta men av olika anledningar sopar det under mattan. Därför är visselblåsare som MH och Shazz så viktiga så att inte tråden dör till några få tråd-dödares glädje.
Tror du är nära sanningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-08 kl. 19:52.
Citera
2019-11-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Lägg gärna fram bevis på att LW misshandlade sina barn,fram till dess behandlar jag detta som rent jävla skitsnack
Dom bevisen vill även jag se! Dock tror jag inte vi får några som helst bevis av dem som tror sig ’veta mer än andra’
Dvs. Trådförstörarna
Citera
2019-11-08, 20:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Dom bevisen vill även jag se! Dock tror jag inte vi får några som helst bevis av dem som tror sig ’veta mer än andra’
Dvs. Trådförstörarna

Du bad aldrig om några bevis för att SD var en mördare. Ni började korsfästa för mord honom direkt redan innan han blev häktad.

Ingen var intresserad av bevis då innan de dömde men nu är det helt plötsligt viktigt trots att det bara handlar om konflikter mellan mor och son.

Men du kanske tycker att det här är värre än att anklaga någon för det värsta brott som finns?
Citera
2019-11-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du bad aldrig om några bevis för att SD var en mördare. Ni började korsfästa för mord honom direkt redan innan han blev häktad.

Ingen var intresserad av bevis då innan de dömde men nu är det helt plötsligt viktigt trots att det bara handlar om konflikter mellan mor och son.

Men du kanske tycker att det här är värre än att anklaga någon för det värsta brott som finns?
Även utredarna intresserade sig rätt tidigt i SD, och min magkänsla om den märklige jönsen verkade ju stämma. Han sitter ju där han sitter nu.
Något mer ”forskaren” eller ska vi kalla dig ”psykologen”, vill framföra
Citera
2019-11-08, 20:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Visst har hon fått ett slag i ansiktet, men hon har tydligen också klättrat i ett träd i blåst vilket kan förklara det hela.

Det framgår av hennes egen logg att det blåste och att hon fick ett slag mot mot huvudet. Av de andra loggarna framgår det att är lite svårklättrat i normala fall och om det blåser så kan trädet röra på sig och man kan få det lite svårt att både hålla sig fast och att signera Loggremsan.
Är själv tveksam, den här missfärgningen ser onekligen äldre ut och ingen direkt svullnad kan ses på själva ögonlocket eller i omgivande område. Notera den minimala sårskadan vid näsroten.
Ingen blixt har använts för att utjämna högdagrar, men även vid blixt borde det mörkare partiet ha framträtt. Skuggorna i ansiktets högra del är heller inte påfallande mörka i förhållande till det skarpa solljuset.
Citera
2019-11-08, 20:52
Medlem
Skulle LW hört eller läst i denna tråd hade hon bjudit hem de värsta angriparna på fika med bullar och frågat hur hon skulle kunna hjälpa dem.
Citera
2019-11-08, 20:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skulle LW hört eller läst i denna tråd hade hon bjudit hem de värsta angriparna på fika med bullar och frågat hur hon skulle kunna hjälpa dem.

Lena behövde själv hjälp uppenbarligen med bl.a. sin trygghet och säkerhet. Det hade nog varit vi som ställt upp för henne och inte tvärtom. Hon hade levt idag om hon tagit "angriparnas" råd. Men förhoppningsvis följer andra kvinnor dem och fler mord kan förhindras.

Ni hade bara strukit henne medhårs och sagt att hon gör ingenting fel och ska bara fortsätta sitt självdestruktiva och riskfyllda liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in