2019-11-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Visst är tolkningen osäker, men i kombination med skadan jag tycker mig se så verkar hon ha råkat ut för något. Själva blåmärket är jag osäker på, men hon verkar i vart fall ha en lätt svullnad i yttre delen av ögonbrynet med en ganska markant form och som delvis döljer ögonbrynshåret. Det skulle lika gärna kunna vara en tagg eller ett insektsbett som en gren som varit i vägen. Hon har i vart fall inte varit speciellt tydlig med vad som hänt, vilket också möjliggör andra tolkningar. Hon borde dock ha klättrat eftersom hon var glad att hon inte for ner och hon borde(?) slagit i huvudet eftersom hon var glad att hon inte tappade det.

Solglasögonen ser också ut att sitta lite snett på den andra bilden du bifogat ovan och man ser något som kanske kan vara en liten sårskada direkt under kanten på glasögona där svullnaden senare visar sig på den bilden som loggats med trädet. Möjligen har hon kastat om bilderna när hon skickat in loggarna senare på dagen.

Det här trädet började som en T3 och borde varit klättring upp till i vart fall 4-5 meters höjd. Den höjdes också i svårighetsgrad till T3.5 då en person i början anmärkte på svårigheterna. Men nu kan den ha hamnat lägre i takt med kommentarerna att det här var lätt eller så kan folk som läser loggarna bestämt sig för att ta med stegen direkt (även om det är tänkt att vara ett klätterträd). Flera verkar också kört med metspö eller trädgren istället för att klättra. Det behöver man ju inte heller berätta om i sin logg.

Klätterträd blir ofta lättare med åren om cachen hela tiden återplaceras lite lägre varje gång. Ett träd jag minns hade klättermärken upp till säg åtta meters höjd, men cachen hängde ändå på fem meters höjd i takt med att fler personer varit där.

Min gissning är att blåsten ökat svårighetsnivån och ställt till det.

Helt klart.

Jag har svårt att tolka in att LWs - i mitt tycke - glasklara text om trädincidenten - skulle betyda nåt helt annat.
Citera
2019-11-08, 17:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
MEN hur vet du detta?
Han kanske valde att bo hos sin far.
Vi vet inte ens om det finns någon anmälning så detta är hemskt hur du skriver och förklarar för tråden hur dåligt NW måste ha mått. DU har väl ingen aning?
Har du frågat NW?

Jag är väldigt besviken på dig Rosamund

Jag skriver ju om man har kommit fram till att...

Det var svar på Remarks fråga vad som händer efter en utredninh. Då nämnde jag en möjligt åtgärd.
Ingen av oss vet med säkerhet varför NW bodde hos UW på heltid.
Citera
2019-11-08, 17:16
Medlem
landbandys avatar
I nutidens samhälle är det nog lika bra att ingen är gift med någon , för det verkar som att vi män håller oss i skinnet tills vi är fast = gifta ....
Sen vill ”alla gifta ut på vift” och ”slänga med snabeln” vad det verkar ....?
Så giftermål var då kvinnorna inte hade egna pengar utan var tvungna att finna någon som försörjde henne = giftermål !
Citera
2019-11-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Från filmen "tomten är far till alla barnen" - ett både roligt och sorgligt familjedrama i svensk regi.

Det kan nog vara roligt på en film när vuxna människor beter sig ologiskt och tonårsaktigt. Även ett slagsmål på självaste julafton kan verka vara humoristiskt.

Men i verkligheten är det en annan femma. I verkligheten vill alla barn ha vuxna föräldrar -så att de själva kan slappna av och vara barn.
Citera
2019-11-08, 17:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
MEN hur vet du detta?
Han kanske valde att bo hos sin far.
Vi vet inte ens om det finns någon anmälning så detta är hemskt hur du skriver och förklarar för tråden hur dåligt NW måste ha mått. DU har väl ingen aning?
Har du frågat NW?

Jag är väldigt besviken på dig Rosamund

Det kanske var så enkelt att det var lättare för UW att ha sonen hos sig eftersom sonen ville sova med tjejen sin .
Kan ju tänkas att det var enklare rent känslomässigt för UW som hade en kvinna .
LW som var singel kan ha tyckt det var kämpigare med ett passionerat ungdomspar i huset , vem vet ?
När man är på gränsen mellan ungdom / vuxen så har man ju ingen direkt lust att vara barnvakt osv. som kan hända när man är familj .
Det kan ju tänkas att NW slapp den biten genom att bo hos pappa.

Bara spekulationer .

Men antagligen hade LW och NW kommit fram till den här lösningen tillsammans ; tror att fördelningen utav barnens boende gynnade båda två .
Sen att de ville ses allihopa på födelsedagar osv var ju bara härligt och naturligt .
NW är ju på gränslandet mellan barn/ vuxen så hans separation boendemässigt var ju bara början på frigörelsen .
Det är väl dumt att måla fan på väggen i allt vi dryftar och diskuterar härinne ? Tycker Ni inte ?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-08 kl. 17:27.
Citera
2019-11-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilket barn?

Extradottern om än hon inte (antar jag) var barn i ålder så är det en ytterligare i familjen. Helt onödigt. Det är mordfallett som är OnTopic i denna tråd och polisen har full insyn i allt som rör Lena, hennes barn, hennes familj och alla nära vänner. Dom har inget intresse av spekulationer, dom har fakta.

Dom är endast intresserad av gärningsmannen och fakta kring honom, samt relaterade uppgifter kopplade till mordet.
Senast redigerad av Remark 2019-11-08 kl. 17:29.
Citera
2019-11-08, 17:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Extradottern om än hon inte (antar jag) var barn i ålder så är det en ytterligare i familjen. Helt onödigt. Det är mordfallett som är OnTopic i denna tråd och polisen har full insyn i allt som rör Lena, hennes barn, hennes familj och alla nära vänner. Dom har inget intresse av spekulationer, dom har fakta.

Dom är endast intresserad av gärningsmannen.

Extradottern är vuxen, har två egna barn
och jobbar på soc.

Ytterligare en ”Remarkare” alltså.
Citera
2019-11-08, 17:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det kanske var en tid efter det som Lena ville ha tillbaka sin nyckel av SD? När NW satte ner foten och inte accepterade sin mammas aktiviteter så beslutade hon att avsluta affären.
Hon började istället träffa singlar som t.ex. BeholderX?

Ja det var väl mycket bättre -visar ju på större mognad och förståelse från LW , vad som är det rätta .
Då blir man ju otroligt förvånad att när hon valde rätt väg så kom någon och mördade henne .

Jättekonstigt -de som varit ilskna på henne borde ju ha applåderat istället för att agera som den/de gjorde !?

Så hur tänkte mördaren egentligen ?
Nu när LW äntligen börjat ett ”nytt ”vettigt liv ??
Senast redigerad av landbandy 2019-11-08 kl. 17:34.
Citera
2019-11-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan nog vara roligt på en film när vuxna människor beter sig ologiskt och tonårsaktigt. Även ett slagsmål på självaste julafton kan verka vara humoristiskt.

Men i verkligheten är det en annan femma. I verkligheten vill alla barn ha vuxna föräldrar -så att de själva kan slappna av och vara barn.

Självklart vill alla barn ha ett liv i trygghet. Även LWs. Samt SD/HDs barn.

Att många vuxna beter sig som egocentriska idioter är inget nytt. Men gällde det LW mer än nån annan? I familjen SD/HD fanns det alltså 2 föräldrar. Ändå verkade det som de behövde barnvakt stup i ett för att ägna sig åt sin hobby. Som snarare verkar som en mani i mina ögon. Fanatiskt.

Snacket i tråden om hur man ska fördela barn i ett visst antal rum är bara löjligt. Sånt ordnar sig alltid. Behöver barnen varsitt rum av nån anledning så får väl föräldrarna ha sin säng i vardagsrummet?! Att ett barn bor på heltid hos en av föräldrarna behöver inte heller vara dåligt. Det kan ha flera anledningar.

Men tråden handlar om mordet på LW. Inte hur hon placerade barnen i lägenheten. Eller annat privat.
Citera
2019-11-08, 17:40
Medlem
Citat:
Extradottern är vuxen, har två egna barn
och jobbar på soc.

Ytterligare en ”Remarkare” alltså.

Läste du inte mitt svar? Dessutom försökte du dra in UW och hans skillsmässa i smeten. Alla skall kränkas. Det fanns en med samma modus dom du i Bjärred-fallet också, förresten finns i alla fall.
Citera
2019-11-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det kanske var så enkelt att det var lättare för UW att ha sonen hos sig eftersom sonen ville sova med tjejen sin .
Kan ju tänkas att det var enklare rent känslomässigt för UW som hade en kvinna .
LW som var singel kan ha tyckt det var kämpigare med ett passionerat ungdomspar i huset , vem vet ?
När man är på gränsen mellan ungdom / vuxen så har man ju ingen direkt lust att vara barnvakt osv. som kan hända när man är familj .
Det kan ju tänkas att NW slapp den biten genom att bo hos pappa.

Bara spekulationer .

Men antagligen hade LW och NW kommit fram till den här lösningen tillsammans ; tror att fördelningen utav barnens boende gynnade båda två .
Sen att de ville ses allihopa på födelsedagar osv var ju bara härligt och naturligt .
NW är ju på gränslandet mellan barn/ vuxen så hans separation boendemässigt var ju bara början på frigörelsen .
Det är väl dumt att måla fan på väggen i allt vi dryftar och diskuterar härinne ? Tycker Ni inte ?

Håller med dig till 100%. Begriper mig inte på de som vill läsa in en massa skit de inte har med att göra, i hur föräldrarna fördelade sina skyldigheter. Tycker fördelningen låter jättebra.
Citera
2019-11-08, 18:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad det handlade om!
Föräldrar får inte misshandla sina barn!

Lägg gärna fram bevis på att LW misshandlade sina barn,fram till dess behandlar jag detta som rent jävla skitsnack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in