Citat:
Ursprungligen postat av
KuReLuB
Vad är det som säger att hon måste fortsätta med sitt kladd eller sitt varumärke? Är väl superenkelt att ge henne ett trofé jobb på något av Balles kontor. I förlängningen en utåt sett chefsroll med där hon är under uppsyn och kan fortsätta lajva framgångsrik affärskvinna.
Är väl självklart att det har med Balle att göra. Med honom är möjligheterna oändliga. Kladdet och bloggandet är i sammanhanget trams som hon lätt kan stänga ner. Nej Bella kommer garanterat landa på fötterna OM hon får till det med Balle. Annars är det slut.
Jag börjar mer och mer tro att det faktiskt är som jag skrev i går - att folk läser inläggen väldigt hastigt och slarvigt och utan att reflektera över vad det egentligen står.
Som med Blondinbellas ekonomi. Ingen kan veta hur den egentligen ser ut förrän nya bolagssiffror finns. Samtidigt skriver hon själv om en kris (påstår folk i alla fall). Det här är två olika saker men de blandas oupphörligen ihop.
Eller som med hennes framtida möjligheter. Någon skriver klokt att självklart påverkar journalistisk granskning som visar att hon bluffar och ljuger hennes framtid negativt. Samtidigt kan hon naturligtvis leva gott som betald lyxälskarinna. Det här är också två olika saker - ändå diskuteras de under en gemensam rubrik - "är hennes framtid ljus eller mörk".
Det händer hela tiden i tråden och jag börjar känna det som Ann Heberlein en gång sa i en debatt:
"Om man klarar att hålla minst två bollar i luften samtidigt så är det trevligt."