2019-11-08, 16:23
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Vad är det som säger att hon måste fortsätta med sitt kladd eller sitt varumärke? Är väl superenkelt att ge henne ett trofé jobb på något av Balles kontor. I förlängningen en utåt sett chefsroll med där hon är under uppsyn och kan fortsätta lajva framgångsrik affärskvinna.

Är väl självklart att det har med Balle att göra. Med honom är möjligheterna oändliga. Kladdet och bloggandet är i sammanhanget trams som hon lätt kan stänga ner. Nej Bella kommer garanterat landa på fötterna OM hon får till det med Balle. Annars är det slut.

Nja, ES gör nog klokt i att hålla IL på behörigt avstånd från verksamheten om han vill behålla sin trovärdighet. Han lär trovärdighetsmässigt inte ha råd med att låta IL leka företag.
Citera
2019-11-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Vad är det som säger att hon måste fortsätta med sitt kladd eller sitt varumärke? Är väl superenkelt att ge henne ett trofé jobb på något av Balles kontor. I förlängningen en utåt sett chefsroll med där hon är under uppsyn och kan fortsätta lajva framgångsrik affärskvinna.

Är väl självklart att det har med Balle att göra. Med honom är möjligheterna oändliga. Kladdet och bloggandet är i sammanhanget trams som hon lätt kan stänga ner. Nej Bella kommer garanterat landa på fötterna OM hon får till det med Balle. Annars är det slut.

Jag börjar mer och mer tro att det faktiskt är som jag skrev i går - att folk läser inläggen väldigt hastigt och slarvigt och utan att reflektera över vad det egentligen står.

Som med Blondinbellas ekonomi. Ingen kan veta hur den egentligen ser ut förrän nya bolagssiffror finns. Samtidigt skriver hon själv om en kris (påstår folk i alla fall). Det här är två olika saker men de blandas oupphörligen ihop.

Eller som med hennes framtida möjligheter. Någon skriver klokt att självklart påverkar journalistisk granskning som visar att hon bluffar och ljuger hennes framtid negativt. Samtidigt kan hon naturligtvis leva gott som betald lyxälskarinna. Det här är också två olika saker - ändå diskuteras de under en gemensam rubrik - "är hennes framtid ljus eller mörk".

Det händer hela tiden i tråden och jag börjar känna det som Ann Heberlein en gång sa i en debatt:

"Om man klarar att hålla minst två bollar i luften samtidigt så är det trevligt."
Citera
2019-11-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ja det har du rätt i! Men de borde passa på att granska fler bloggare och tex Amanda Schulman mfl på samma gång. Hon är inte helt unik i det avseendet Isabella. Det blir intresssnt att se om IL handlingar kommer anses vara olagliga rent juridiskt eller om det bara kan klassas som dålig moral.

Bloggbevakning har nu visat att hennes plattform visat riktiga siffror för köparna i alla fall i något läge, i form av 200 000 unika besökare per vecka (en bra vecka). Väldigt långt ifrån lögnernas nivå, men om köparna har fått korrekt information av någon innan de signat så lutar det mer mot dålig moral. Om de signat med infon att de ska nå 1,5 miljoner människor så är det bluff och båg.

Fast å andra sidan kan man ju undra ... om företagare valt henne för att hon är Sveriges mest framgångsrika bloggare som når 1,5-20 miljoner följare per vecka (beroende på vilket år man frågat henne) och det sedan står 200 000 -260 000 på kontraktet ... då borde väl luftslottet punkterats för rätt många år sedan?
Senast redigerad av Loqita 2019-11-08 kl. 17:24.
Citera
2019-11-08, 17:40
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
]Jag börjar mer och mer tro att det faktiskt är som jag skrev i går[/u] - att folk läser inläggen väldigt hastigt och slarvigt och utan att reflektera över vad det egentligen står.
Som med Blondinbellas ekonomi. Ingen kan veta hur den egentligen ser ut förrän nya bolagssiffror finns. Samtidigt skriver hon själv om en kris (påstår folk i alla fall). Det här är två olika saker men de blandas oupphörligen ihop.
Eller som med hennes framtida möjligheter. Någon skriver klokt att självklart påverkar journalistisk granskning som visar att hon bluffar och ljuger hennes framtid negativt. Samtidigt kan hon naturligtvis leva gott som betald lyxälskarinna. Det här är också två olika saker - ändå diskuteras de under en gemensam rubrik - "är hennes framtid ljus eller mörk".
Det händer hela tiden i tråden och jag börjar känna det som Ann Heberlein en gång sa i en debatt:
"Om man klarar att hålla minst två bollar i luften samtidigt så är det trevligt."
Du börjar mer och mer tro att det faktiskt är som du skrev i går
Citera
2019-11-08, 17:40
Medlem
qutms avatar
Citat:
Jag börjar mer och mer tro att det faktiskt är som jag skrev i går - att folk läser inläggen väldigt hastigt och slarvigt och utan att reflektera över vad det egentligen står.
Du börjar mer och mer tro att det faktiskt är som du skrev i går
Citera
2019-11-08, 18:04
Medlem
Citat:

Det står i Dagens industri idag att Ellen AB avbryter sammanarbetet med löwengrip nu.
Ellen AB försäljning och aktiekurs har rasat sedan skriverierna om Bella den sista tiden.
Citera
2019-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det står i Dagens industri idag att Ellen AB avbryter sammanarbetet med löwengrip nu.
Ellen AB försäljning och aktiekurs har rasat sedan skriverierna om Bella den sista tiden.
https://www.di.se/live/sanitetsbolaget-dumpar-isabella-lowengrip/
Citera
2019-11-08, 18:12
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
I stället skulle hon växt upp, slutat flamsa i ovärdiga storyinlägg och tagit sitt eget bolagsbyggande som affärskvinna mer seriöst dvs utvecklat på Beautybolaget, det enda bolaget i sfären som faktiskt har substans och potential om det sköts rätt. Och glädjande nog är det det hon nu gör.

Men företagets USP är ju att det är just Isabelles krämer och klaffs. Själva produkterna är nog lika bra eller dåliga som allt annat. Utan hennes flamsande i sociala medier hade det ju inte ens funnits något bolag.

Som jag nämnt tidigare, det är just det som gjorde hennes USA-satsning så underlig. Hela företaget hänger på att Belle är känd och helt plötsligt ska man lansera hennes mediokra produkter på en marknad där hon är helt okänd.
Citera
2019-11-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Men företagets USP är ju att det är just Isabelles krämer och klaffs. Själva produkterna är nog lika bra eller dåliga som allt annat. Utan hennes flamsande i sociala medier hade det ju inte ens funnits något bolag.

Som jag nämnt tidigare, det är just det som gjorde hennes USA-satsning så underlig. Hela företaget hänger på att Belle är känd och helt plötsligt ska man lansera hennes mediokra produkter på en marknad där hon är helt okänd.

Som när hon sa hejdå Sverige..i radion i somras.
Citera
2019-11-08, 18:33
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

” Som en del i Ellens förändringsarbete 2019 har vi dock valt att inför 2020 inte fortsätta samarbetet” kan iof tolkas som att kontraktet inte förnyas. Sen är First North iof en låtsaslista för wannabe-börsbolag.
Citera
2019-11-08, 18:33
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Nja, ES gör nog klokt i att hålla IL på behörigt avstånd från verksamheten om han vill behålla sin trovärdighet. Han lär trovärdighetsmässigt inte ha råd med att låta IL leka företag.

Hur skulle Balles trovärdighet ha någonting överhuvudtaget att göra med om han sätter in sin sambo/fru eller vad det nu är i någon position/plats i något av hans många företag? Jisses.

Det är inte direkt Balles Korv och Pizza AB.
Citera
2019-11-08, 18:35
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Ja, den satsningen var verkligen en gåta. ”Varför ska vi distribuera dina krämer? What’s in it for us?” undrade amrisarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in