2019-11-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men det är ju det hon har gjort. I en av artiklarna från SvD så står det att medarbetare medvetet har ljugit om antal besökare för kunder.
Frågan är ju om det är något som har sagts muntligt i säljmöten eller om det finns skriftligt
Citera
2019-11-08, 13:17
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuoblePaladin
ett scenario vara nu att riskkapitalister eller typ spelare som Gant, Björn Borg etc. kan flockas runt varumärket? borde kanske vara fin rea om raset fortsätter.
Nej
Lowgrip var illa valt och har ett negativt varde
Citera
2019-11-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Isabella ar inte en psykopat såsom den eminente psykiatern som har haft helt fel hela tiden envist fortsätter att upprepa

Lägg av med din skit nu. Du sitter och ljuger och påstår att jag skrivit saker jag inte gjort. Jag är trött på det.

Nej, jag har inte hävdat att hon är psykopat. Jag har skrivit att hon helt klart har en narcissistisk personlighetsstörning men för att utreda henne vidare måste man ha henne som patient. Det har tack och lov inte jag.

Jag har också skrivit att jag inte ser någon ekonomisk kris. Möjligen har Blondinbella fått dra in på vissa saker vilket inte alls är konstigt med tanke på att hon levt långt över sina tillgångar under en längre tid - det betyder inte att hon har någon "kris". Däremot har hon enligt samstämmiga uppgifter bölat och tjurat på sin blogg över en sådan och det gör hon för att försöka tvätta bort det mycket dåliga rykte hon i olika sammanhang skaffat sig, menar jag.

Ta till dig bolagens siffror och sitt inte och vräk ur dig en massa saker om mig som inte stämmer. Fokuser på vad du själv tycker i stället så ska du ser att det går bättre.
Citera
2019-11-08, 13:35
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Lägg av med din skit nu. Du sitter och ljuger och påstår att jag skrivit saker jag inte gjort. Jag är trött på det.
Nej, jag har inte hävdat att hon är psykopat. Jag har skrivit att hon helt klart har en narcissistisk personlighetsstörning men för att utreda henne vidare måste man ha henne som patient. Det har tack och lov inte jag.
Jag har också skrivit att jag inte ser någon ekonomisk kris. Möjligen har Blondinbella fått dra in på vissa saker vilket inte alls är konstigt med tanke på att hon levt långt över sina tillgångar under en längre tid - det betyder inte att hon har någon "kris". Däremot har hon enligt samstämmiga uppgifter bölat och tjurat på sin blogg över en sådan och det gör hon för att försöka tvätta bort det mycket dåliga rykte hon i olika sammanhang skaffat sig, menar jag.
Ta till dig bolagens siffror och sitt inte och vräk ur dig en massa saker om mig som inte stämmer. Fokuser på vad du själv tycker i stället så ska du ser att det går bättre.
Din DNA analys och ekonomiska analys var bada helt fel
Citera
2019-11-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow

"men för att utreda henne vidare måste man ha henne som patient"
Det där har du skamlöst snott från mig, från vårt tidigare samtal (när du med flit undvek frågan om vad det är för utbildning och erfarenhet du har).
Men varsågod <3
Säg till om jag kan bistå med fler fakta kring utredning och diagnostik.

Psykolog är du i alla fall inte för då skulle du aldrig kunna skriva "att hon helt klart har en narcissistisk personlighetsstörning". En legitimerade psykolog varken får eller skulle uttala sig på det sättet.
Citera
2019-11-08, 14:07
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Men det är ju det hon har gjort. I en av artiklarna från SvD så står det att medarbetare medvetet har ljugit om antal besökare för kunder.

Just den artikeln tycker jag är lite svag.

Citat:
Nu berättar tidigare anställda för SvD att de uppmanats kommunicera siffran till företag och potentiella samarbetspartners – trots att de varit medvetna om att den inte stämmer.

– Jag vet att vi skruvade upp mycket. 1,5 miljoner säger framför allt ingenting om antalet unika besökare. Det kan vara samma 200*000 användare som är inne på alla olika kanaler. Jag vill hävda att siffrorna inte stämmer, men jag har ingen exakt siffra på hur stort glappet är, säger en person.

En annan tidigare anställd berättar att en person i chefsställning vid ett tillfälle uttryckligen sagt att siffrorna var överdrivna. Den anställda upplevde det som problematiskt att uppge en siffra för affärspartners som inte var korrekt.

– Jag mådde dåligt för att jag kände att jag var oärlig. Men samtidigt satt jag i en svår situation själv, de var ju min arbetsgivare.

Visst, man använder den mycket högre siffran 1.5 mille men jag gissar att man aldrig skrivit i ett kontrakt att det är unika besökare. Oetiskt, oärligt men inte en direkt lögn ändå.
Citera
2019-11-08, 14:10
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det där har du skamlöst snott från mig, från vårt tidigare samtal (när du med flit undvek frågan om vad det är för utbildning och erfarenhet du har).
Men varsågod <3
Säg till om jag kan bistå med fler fakta kring utredning och diagnostik
Psykolog är du i alla fall inte för då skulle du aldrig kunna skriva "att hon helt klart har en narcissistisk personlighetsstörning". En legitimerade psykolog varken får eller skulle uttala sig på det sättet.
En av alla over intelligentsia som haft helt fel
Citera
2019-11-08, 14:11
Medlem
magpies avatar
Citat:
Inte vad jag vet. Bloggbevakning har ett citat från artikeln:

"SvD har även skrivit en artikel om det jag hela tiden sagt om Isabellas metoder:
Nu bekräftar nämligen tidigare anställda för SvD att de uttryckligen blivit uppmanade att kommunicera ut felaktiga siffror."

https://bloggbevakning.se/2019/11/07/att-jobba-for-isabella-lowengrip-verkar-inte-ha-varit-nagon-dans-pa-rosor/

Ip-adresser från alla kanaler/plattformar under flera år kanske kan komma upp i 1,5 milj besökare. Dock, de lär knappast bara unika; anta att en person klickar från sin mobil och från dator på sitt jobb och inom 2 år byter både jobb och mobil samt skaffar en privat mobil, häpp, 5 ”unika” besökare. Det räcker med att 200.000 besökare gör samma sak och vips 1.000.000 ”unika” besökare.

Lite märkligt att motparter inte krävt lite mer info om de unika besökarna. 1,5 miljoner av en befolkning på 10 låter inte direkt rimligt. Eller så såg de en möjlighet att tjäna lite pengar, oavsett vad IL säger. Försäljning där huvudpersonen sköter all marknadsföring själv innebär besparade reklamkostnader. Som den krämare IL är framgår det i årsredovisningarna vilka två huvudsakliga kunder Beauty har. Om det gått så bra som hon förespeglat hade inte kunderna behövt nämnas vid namn.
Citera
2019-11-08, 14:25
Medlem
leeloufiives avatar
Det där med boostade siffror på följare resp räckvidd är mer regel än undantag i influencerbranschen, det är inte unikt för Isabella Löwengrip. Det vet alla influencers och de mer begåvade medieköparna. Influencer är rena wild wild west världen och som marknadsförare/medieköpare får man helt enkelt köpa grisen i säcken och själv räkna på faktiska konverteringssiffror om man vill ha en verklig bild, och numera gör bolag som aktivt använder sig av den typen av marketing det. Beginners går på magkänsla och har de tur gick det men i allra flesta fall fick de betala mer för samarbetet än konverteringen gav. Så egentligen tror jag inte riktigt det är boostade siffror som i sig är problemet, det är mer att Isabella blivit något helt annat än posters/pyjamasar/hårfönar etc. Hon skulle bara klivit av influencerbiten istället för att leka the blond successful selfmade billionaire from Sweden. Det blev helt enkelt inte trovärdigt för målgruppen och därmed blev väl konverteringen därefter = katastrof.

I stället skulle hon växt upp, slutat flamsa i ovärdiga storyinlägg och tagit sitt eget bolagsbyggande som affärskvinna mer seriöst dvs utvecklat på Beautybolaget, det enda bolaget i sfären som faktiskt har substans och potential om det sköts rätt. Och glädjande nog är det det hon nu gör.

Vad gäller skötsel av beauty bolaget så har Pingis Hadenius varit den som hållit i trådarna/ekonomi/kontoret. Och därmed skött den dagliga ruljansen, åthutningar, siffror och diagram. Isabella har varit mer att betrakta som en "creative director"/entrepenör, och erkänt duktig i pitcher. Men det har ju också blivit lite av sprattelgubben man visat upp som front man och som ett brev på posten därmed också blir den som får ta den mediala smällen. Pingis kommer inte komma särskilt lindrigt undan om att det tillsätts en seriös granskning från myndigheternas sida. En VD har ju dessvärre inte bara en flashig titel utan ett ganska långtgående ansvar för hur verksamheten sköts. Pingis har bara varit lite listigare utåt sett helt enkelt. Så en kvalificerad gissning är; skrattar bäst som skrattar sist och det tror jag blir Isabella när tuppfäktningen damerna emellan är klar.

Någonstans så undrar man ju hur man som VD kan köra ett bolag så i botten som det uppenbarligen gjorts om omsättningen/resultatet nu minskat så dramatiskt, dessutom utan att märka det först bokslutet börjar närma sig. Ledsen, men det hamnar på VDn och inte på någon blond front figur.

P.S. Det är inte en läkarverksamhet Pingis ska ägna sig åt, det är alternativmedicin, diverse hitta-sig-självkurser och annat hokus pokus. Redan nu i November har alla ni som är sugen på Tantra möjlighet att hoppa på en weekend kurs
Senast redigerad av leeloufiive 2019-11-08 kl. 14:32.
Citera
2019-11-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Finns artiklarna att tillgå utan att betala?

Om du har bibliotekskort och din personliga kod så kan du logga in på appen "pressreader", finns en liten ikon nere till höger (bredvid typ googleinloggning) som skall symbolisera det kortet. Där finns alla tidningar att läsa utan att behöva betala för betalväggen, plus en hel del magasin.
Citera
2019-11-08, 14:37
Medlem
LjusetsFamns avatar
Speciellt nu när man har läst artiklarna som nu har publicerats så tycker jag det inte det minsta synd om IL. Förhoppningsvis och även troligtvis så har de anställda som inte är kvar ett bättre jobb och bättre liv idag.
Citera
2019-11-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru

Det är klart att jag inte skriver saker som kan identifiera mig. Och du tror på fullt allvar att det är du som s a s undervisar världen så att de förstår saker de inte gjort tidigare? Ja, herregud.

Den övriga skit du fick ur dig orkar jag inte ens tänka på att bemöta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in