2019-11-05, 18:23
Medlem
preben12s avatar
https://www.theguardian.com/football/2019/nov/05/son-heung-min-tottenham-red-card-overturned-everton-andre-gomes

Tottenham överklagade Sons röda och FA har godkänt överklagandet. Son slipper alltså avstängning.

Dock ännu ett bottennapp för VAR. Vad är meningen med att ha VAR om inte VAR-domaren kan ta sådana här beslut? Det är ju uppenbart att Atkinson påverkas av hur allvarlig skadan är och att han har 30000 skrikande Everton-fans runt sig. Då måste ju VAR-domaren i lugn och ro kunna kolla på repriserna och se att det inte är ett rött kort.
Citera
2019-11-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
https://www.theguardian.com/football/2019/nov/05/son-heung-min-tottenham-red-card-overturned-everton-andre-gomes

Tottenham överklagade Sons röda och FA har godkänt överklagandet. Son slipper alltså avstängning.

Dock ännu ett bottennapp för VAR. Vad är meningen med att ha VAR om inte VAR-domaren kan ta sådana här beslut? Det är ju uppenbart att Atkinson påverkas av hur allvarlig skadan är och att han har 30000 skrikande Everton-fans runt sig. Då måste ju VAR-domaren i lugn och ro kunna kolla på repriserna och se att det inte är ett rött kort.

FA gullar med tottenham som vanligt. Det är ett större skämt än VAR att de drar tillbaka de röda kortet på Son
Citera
2019-11-05, 21:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Men vad bra. Då har vi det svart på vitt. Vi "intellektuellt mindre begåvade" hade rätt. Det var ingen farlig elle vårdslös tackling. Den var cynisk och det var en freak accident som gjorde att gomes bröt benet. Den enda som bör stängas av är atkinson som lät känslorna styra vilket kort han tog upp. Väldigt oprofessionellt
och seriöst, är man så mentalt svag så bör man inte döma på den här nivån. Så uppenbart hur man tog upp det gula kortet, sen såg skadan och bytte.

Frågan är om son spelar oavsett? Med tanke på hur skärrad han såg ut. Vi får väl se imorgon om han spelar. Ger väl en indikation på hans mentala läge just nu.

Och vad diverse liverpoolsupportrar tycker kan man skita i. Samma supportrar som tycker att "offside är offside oavsett hur mycket" gäller fram till det drabbar det egna laget (firmino).
Citera
2019-11-05, 21:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Indikerar detta att Atkinson medgett att han påverkades av skadan för att ge det röda?

Min bedömning kvarstår, det finns case för ett rött. Fascinerad över er som är så tvärsäkra att det inte finns något alls som talar för rött.

———-

Liverpool kommer spela kvartsfinal mot Aston Villa 17e dec i Birmingham, och semifinal i World Club Cup i Qatar 18e dec. Troligen med två helt olika trupper. Finns typ inga luckor i schemat och klubben vill ha det så här. Tippar Liverpool ställer upp med u23-laget mot Villa. Ett underbetyg att det inte går att lösa, viss förståelse för att Klopp ville åka ut i förra omgången.
Citera
2019-11-05, 22:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men vad bra. Då har vi det svart på vitt. Vi "intellektuellt mindre begåvade" hade rätt. Det var ingen farlig elle vårdslös tackling. Den var cynisk och det var en freak accident som gjorde att gomes bröt benet. Den enda som bör stängas av är atkinson som lät känslorna styra vilket kort han tog upp. Väldigt oprofessionellt
och seriöst, är man så mentalt svag så bör man inte döma på den här nivån. Så uppenbart hur man tog upp det gula kortet, sen såg skadan och bytte.

Frågan är om son spelar oavsett? Med tanke på hur skärrad han såg ut. Vi får väl se imorgon om han spelar. Ger väl en indikation på hans mentala läge just nu.

Och vad diverse liverpoolsupportrar tycker kan man skita i. Samma supportrar som tycker att "offside är offside oavsett hur mycket" gäller fram till det drabbar det egna laget (firmino).

Nu var ju min sågning av er på inte rött-sidan en konsekvens av era anti-intellektuella argument snarare än att jag bara tyckte att jag hade rätt i sak.

Min tes ändras inte av panelens ändring.
Citera
2019-11-06, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Indikerar detta att Atkinson medgett att han påverkades av skadan för att ge det röda?

Min bedömning kvarstår, det finns case för ett rött. Fascinerad över er som är så tvärsäkra att det inte finns något alls som talar för rött.

———-

Liverpool kommer spela kvartsfinal mot Aston Villa 17e dec i Birmingham, och semifinal i World Club Cup i Qatar 18e dec. Troligen med två helt olika trupper. Finns typ inga luckor i schemat och klubben vill ha det så här. Tippar Liverpool ställer upp med u23-laget mot Villa. Ett underbetyg att det inte går att lösa, viss förståelse för att Klopp ville åka ut i förra omgången.

FA satte sista spikan i sin egen kista för "Carabao Cups" anseende.
Citera
2019-11-06, 08:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
FA satte sista spikan i sin egen kista för "Carabao Cups" anseende.

FA arrangerar väl inte Carabao Cup? Det är väl EFL?

Hursomhelst, Liverpools spelschema framöver:

söndag 10/11: Man City (H) PL
måndag 11/11-onsdag 20/11 - landslagsuppehåll
lördag 23/11: Crystal Palace (A) PL
onsdag 27/11: Napoli (H) CL
lördag 30/11: Brighton (H) PL
onsdag 4/12: Everton (H) PL
lördag 7/12: Bournemouth (A) PL
tisdag 10/12: Salzburg (A) CL
lördag 14/12: Watford (H) PL
tisdag 17/12: Aston Villa (B) Carabao Cup
onsdag 18/12: World Club Cup (Qatar)
lördag 21/12: World Club Cup (Qatar)
torsdag 26/12: Leicester (B) PL
söndag 29/12: Wolves (H) PL
torsdag 2/1: Sheffield United (H) PL
lördag 11/1: Spurs (B) PL

Som synes spelar Liverpool 2 matcher i veckan konstant denna period. Det finns ingen lucka att stoppa in kvartsfinalen mot Villa i, om inget annat skjuts upp. Första mötet i en eventuell semifinal i Carabao cup spelades i fjol 7e januari, så rimligt att tro att den matchen blir ca 7-8e januari 2020.

Jag vet inte riktigt hur man kunde ha löst detta. Ställt in en PL-match till? (West Ham-matchen skulle gått runt 21:a dec men är flyttad pga World Club Cup). Flyttat fram semifinalerna och finalen av Carabao Cup?

Gissar Klopp kommer ställa ut u23 och EFL kommer gnälla, men vad gör man. Kommer Klopp själv coacha laget båda matcherna? Direkt till flygplatsen i Birmingham den 17:e i så fall.
Citera
2019-11-06, 08:48
Medlem
Tror inte att det nämnts i tråden men Xhaka förlorar kaptensbindeln i Arsenal och ersätts av Aubameyang. Vicekapten blir Bellerín.
Citera
2019-11-06, 15:31
Medlem
Citat:
Unpopular opinion: röda på Son är motiverat.

Bakifrån, utan chans att vinna boll, riskerar motspelarens säkerhet. Ganska klockrent utifrån regelboken. Att det sen blev så jävligt som det blev är oturligt och oavsiktligt.

Enda frågetecknet är väl egentligen varför Atkinson ändrar sig från gult till rött. Tacklingens konsekvens ska inte påverka domslutet, du bedömer Sons tackling på egna meriter. Är det för att han ser Gomes trasiga fot är det fel.

Ser många Spursfans som ruttnar. ”Aldrig rött kort, vad är VAR till för, hela poängtappet pga det där”. Lite ödmjukhet inför att deras spelare gör en fullkomligt huvudlös satsning utan chans på boll som - oavsiktligt och oturligt - leder till en allvarlig skada, hade varit att föredra.

Själv tycker jag att om man sparkar ner nån utan chans på boll skall det vara solklart rött medans i Sons fall mer ser ut som om han bara försöker glida in och fälla honom och därav bara skall ga gult där.

Sen, fast tidigare, så tyckte jag det såg ut som om han några sekunder innan försöker göra samma sak mot Iwobi, vet inte om han träffar eller ej då repriserna på youtube jag kikat på har valt att allt som oftast hoppa över den incidenten. Iaf så tycker jag att att försöket på att få stopp på Iwobi, också det utan chans på boll, borde genererat gult, sedan gult på Gomes-satsningen.
Så det röda var helt fel men ändå rätt med rött kort eftersom att han borde fått två gula.
Citera
2019-11-08, 10:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det vankas toppmatch på Anfield. För Liverpool saknas Matip och Henderson är osäker. För City räknar vi bort Rodri och Zinchenko, frågetecken för Ederson och David Silva.

Förra säsongen spelades det här mötet i 9e omgången med lagen på 6-2-0. City ställde upp reaktivt, helt klart nöjda med 1p och höll på att sno alla tre poängen men Mahrez missade som bekant straffen i slutet.

Har Pep råd att spela så i år eller måste City vinna för att ta igen Liverpools försprång? Eller är man nöjda med 1p och hoppas ta igen det på annat sätt?

Om Liverpool vinner på söndag kommer det vara "klart". Alla kommer säga att det var nu det avgjordes, tappar Liverpool det här är de sämst, 9p är för mycket att ta igen yadda yadda yadda. Fast 26 omgångar kvarstår.

Förhoppningar:
  • Trent har Sterling i bakfickan i 90 minuter
  • Mane/Salah/Firmino har lekstuga med Citys backlinje
  • Liverpool lyckas bevisa hur klen Citys defensiv är när den sätts under press
  • 3-0 eller 3-1 efter en sprakande tillställning med högt tempo och fantastisk underhållning

Förväntningar:
  • Två lag som inte vill bjuda på något, snålt spel och uselt väder
  • City gör sin bästa Mourinho-imitation
  • 1-1 eller 0-1 efter mål på fast situation
Citera
2019-11-08, 13:19
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Kommer nog sluta Liverpool 0/1 - 5 Man City.
Detta efter en praktmiss av Klopp med helt fel mitt-mittfältare.
Citera
2019-11-08, 17:59
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
För Liverpool saknas Matip och Henderson är osäker. För City räknar vi bort Rodri och Zinchenko, frågetecken för Ederson och David Silva.
Räknar med att både Henderson och Ederson kommer till spel. Borde kanske nämna Laporte eller har han genom något mirakel blivit spelklar? Eller har han varit borta så länge att det ses som självklart att han saknas? Ett stort avbräck är det hur som helst när han inte kan spela.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-11-08 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in