2019-08-09, 22:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Gundogan skrev nytt kontrakt i dag. En underbar spelare när han är frisk.
Citera
2019-08-10, 00:23
Avslutad
Båda ytterbackarna i norwich och franke till United -JA TACK
Citera
2019-08-10, 00:58
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Årets topp 6

1. Man City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Man U
5. Spurs
6. Chelsea

City har bredare trupp än Liverpool vilket räcker för att knipa titeln framför Klopps boys.

United med Maguire lär bli solida i baken och räcker för att gå om tottenham. Liverpool var med om något liknande med Dajken.

Chelsea lär få det tufft utan Hazard. Ingen möjlighet till förstärkning innan nästa sommar.

Årets gamble : David Luiz, jävligt duktig men samtidigt lite väl konfrontativ och hamnar i konflikter. En utmaning för Emery. Med lite tur hamnar han i en formtopp, annars blir det mera Mustafi tills Holding är kry
Citera
2019-08-10, 07:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kul premiär. Stängde av efter typ 30 eller så. Blir väl en ny sån säsong. Men norwich ska a en eloge för att dem iallafall försökte tillskillnad från 60 % av övriga lag i premier league när dem möter toppen. Hellre det än detta bussparkerande som ändå är till ingen nytta. Blev ganska imponerad av deras ytterbackar som hypades lite inför säsongen. Framförallt lewis på vänster. Får se om pukki kan fortsätta leverera också. Har annars tippat att han blir en ny "gayle". Där PL är nivån för hög helt enkelt. Målspruta i the championship räcker.

Ändrar dessutom om mitt PL tips så härdagen efter premiären. Ingenting med gårdagens match och göra dock. Tror topp 6 blir. 1. City 2. Liverpool 3. Arsenal 4. Chelsea 5. Spurs 6. United

Fick bara en bra känsla av att lyssna på lampard igår på presskonferensen. Så enkel är jag att övertyga. Arsenals offensiv ser för vass ut. Och måste jag välja bort någon av pool och tottenham får det bli spurs trots deras fönster. Spurs är spurs eller något. Men får säkert äta upp denna ändring sen. Dem har motbevisat mig förr tottenham.
Citera
2019-08-10, 10:11
Medlem
MangoChutneys avatar
En fantastiskt bra premiär där Reds spelar lysande offensiv fotboll i 60 min och matchen i praktiken är avgjord efter 28 min. Firmino lysande och var värd åtminstone ett mål för sina prestationer. Enda orosmomentet är skadan på Alisson, förhoppningsvis inget allvarligt och han kan vara tillbaka inom 1-2 veckor. Adrian gör det bra mtp hur matchotränad han är och att han i princip tränat på egen hand hela sommaren.

Norwich såg intressant ut och har definitivt potential att kunna överraska många tilltänkta topplag och deras sista 30 min bör ha gett dem lite självförtroende tillbaka med de chanser de skapade, även om en del kan tillskrivas bristande koncentration hos Reds backar.
Citera
2019-08-10, 10:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
En fantastiskt bra premiär där Reds spelar lysande offensiv fotboll i 60 min och matchen i praktiken är avgjord efter 28 min. Firmino lysande och var värd åtminstone ett mål för sina prestationer. Enda orosmomentet är skadan på Alisson, förhoppningsvis inget allvarligt och han kan vara tillbaka inom 1-2 veckor. Adrian gör det bra mtp hur matchotränad han är och att han i princip tränat på egen hand hela sommaren.

Norwich såg intressant ut och har definitivt potential att kunna överraska många tilltänkta topplag och deras sista 30 min bör ha gett dem lite självförtroende tillbaka med de chanser de skapade, även om en del kan tillskrivas bristande koncentration hos Reds backar.

Liverpool va bra offensivt. Mindre bra defensivt. En bättre motståndare igår och dom släpper in 4-5 kassar. Arshavin hade gjort 4 minst Hehe, nej men jag tror inte Liverpool kommer va lika stabila bakåt i år som ifjol. Dom överpresterade defensivt. Kändes lite som att det gamla Liverpool med pajasförsvar va tillbaks igår.
Citera
2019-08-10, 10:32
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Håller inte med om det var en "fantastiskt bra" premiär sett ur ett Liverpool-perspektiv. Jag hade varit lite orolig om jag vore Liverpool-fan. Visst man vinner med 4-1 och leder med 4-0 i halvlek så kan väl inte begära mer av en premiär. Men första 30 minuterna är i mitt tycke Norwich bättre och skapar fler chanser medan Liverpool gör tre mål på fyra chanser varav två är individuella misstag av Norwich-spelare. Mot ett bättre lag kunde man likaväl ha legat under med 0-2 efter 20 minuter.

Tycker Liverpool såg sårbara ut defensivt vilket man även gjorde förra säsongen men räddades av Allison/VvD otaliga gånger. Personligen tror jag inte VvD och Allison kan fortsätta att täcka upp för en annars rätt rörig defensiv i samma grad denna säsongen med sin individuella kvalité.

Framåt tycker jag inte heller det ser överväldigande bra ut. Man spelar någorlunda endimensionellt och förutsägbart (En kontring, ett inlägg eller en fast situation är 90 % av Liverpools mål) men har den individuella kvalitén på spelarna för att det ska fungera. Tror inte man kan fortsätta att ha den turen man hade förra året i matcher man blev nedstängda offensivt (exempelvis Everton och Tottenham x2). Laget spelar även en väldigt fysiskt krävande fotboll men hade inga skador på nyckelspelare förra året.

Så ett antal faktorer som gick Liverpools väg förra året som jag tvekar på att de kan ha samma flyt med i år igen. Så medan de har fantastisk individuell kvalité i laget så tycker jag att som ett lag spelade dem bättre 17/18 medan förra säsongen var en kombination av saker som bara gick deras väg.
Senast redigerad av preben12 2019-08-10 kl. 10:54.
Citera
2019-08-10, 12:27
Moderator
zanteras avatar
Ja resultatet speglar väl inte riktigt matchbilden. Förvisso tycker jag Liverpool vinner rättvist men 4-1 sett till chanserna borde kanske varit en mer jämn 3-2 eller liknande. Liverpool har ändå det där "flytet" som man måste ha om man vill vinna en PL titel. En extrem julgransfot till självmål, Salah's 2-0 är exempel på en situation där bara en toppspelare gör mål (touchen innan och sen det välplacerade avslutet) och både 3-0 och 4-0 känns som de bara dyker upp från ingenstans och är såklart försvarstabbar. Men det är ändå ett Liverpool som utnyttjar sina chanser till 100% medans Norwich som också kunde gjort 4 mål på sina chanser hade flertalet avslut ut på läktaren.

Det gäller ju att ta vara på sina målchanser så Liverpool vinner ändå rättvist, men tror Norwich med en liknande insats hade kunnat ta poäng av flera andra lag. Som MU supporter och med avslutet av förra säsongen fortfarande i minnet hade lätt kunnat se oss i Liverpool's situation sumpa våra chanser och torska med 1-2 eller något.
Citera
2019-08-10, 15:04
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Årets topp 6

1. Man City
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Man U
5. Spurs
6. Chelsea

City har bredare trupp än Liverpool vilket räcker för att knipa titeln framför Klopps boys.

United med Maguire lär bli solida i baken och räcker för att gå om tottenham. Liverpool var med om något liknande med Dajken.

Chelsea lär få det tufft utan Hazard. Ingen möjlighet till förstärkning innan nästa sommar.

Årets gamble : David Luiz, jävligt duktig men samtidigt lite väl konfrontativ och hamnar i konflikter. En utmaning för Emery. Med lite tur hamnar han i en formtopp, annars blir det mera Mustafi tills Holding är kry

Om du tror att United hamnar över spurs så lever du i en bubbla

Skulle Martial eller Rashford gå sönder så kan United packa väskan när det gäller top 5 och trivs inte pogba eller är taggad på att spela så får United det ännu jobbigare. Bara för att man får in Maguire och Wan-Bissaka så betyder det inte att dom kommer vara med i topp striden. Jag tror mer det blir så här :

1. City
2. Liverpool
3. Spurs
4. Arsenal
5. Everton
6. United/Chelsea

Både Chelsea och United saknar nu samma kvalité frammåt som man hade förra säsongen och det kommer stå dom dyrt då säsongen är lång.
Citera
2019-08-10, 23:15
Medlem
Jag tror att övre delen av tabellen kommer se ut så här i slutet av säsongen:

1. Manchester City
2. Liverpool
3. Spurs
4. Arsenal
5. Manchester United
6. Chelsea
7. Wolverhampton
8. Everton
9. Leicester
10. Watford

Jag förutspår lite vågat att United vinner EL och därmed får en CL plats den vägen.
Citera
2019-08-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tror att McTominay kommer få en hel del speltid som DM. Han har också spelat väldigt bra under försäsongen. Just nu är det stora problemet att man har blivit av med både Herrera och Fellaini utan att få in någon ersättare. Tappar vi även Lukaku vilket allt lutar åt så är där också ett glapp som kan behövas fyllas kortsiktigt iaf. Just därför som rykten om Mandzukic och/eller Llorente dyker upp då det är för tidigt att lägga för mycket tyngd på Greenwood.

De Gea
AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw
McTominay
Pereira - Pogba
James - Martial - Rashford

Så här tycker jag att United ska spela i första matchen mot Chelsea. Hade behövts en toppspelare på Pereiras position just nu som kan hjälpa offensivt och bidra med att avlasta Pogba från att starta alla anfall. Bruno hade varit helt perfekt där.

Yes McTominay har sett vass ut under försäsongen, dock är CDM inte hans egentliga roll men han kanske kan få det att fungera med lite hjälp från backlinjen nu när den är lite stabilare.

Jag hade nog kört på samma 11 som du. Kanske att jag hade kört Lingard(ist för James) från start för att sedan sätta in en blixtsnabb James full av energi i andra halvlek som med enkelhet springer ifrån motståndarna när dom börjar bli trötta.

Kommer onekligen att bli spännande och se ifall anfallarna rycker upp sig den här säsongen och dundrar in lite fler mål, det håller inte i längden att en mittfältare(Pogba) är den som gör flest mål.
Citera
2019-08-11, 13:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Håller inte med om det var en "fantastiskt bra" premiär sett ur ett Liverpool-perspektiv. Jag hade varit lite orolig om jag vore Liverpool-fan. Visst man vinner med 4-1 och leder med 4-0 i halvlek så kan väl inte begära mer av en premiär.
Orolig skulle jag inte säga men knappast fantastiskt bra heller. Åtminstone inte mer orolig än vad jag är vanligtvis. Frågan är mer hur det blir med en matchotränad Adrian.

Norwich kunde gjort fler mål, men så kunde Liverpool. Hade det inte varit avgjort i halvtid hade vi nog sett en helt annorlunda andra halvlek. Formen ska inte vara på topp i premiären så tycker det var helt ok men med mycket som kan förbättras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in