2019-11-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Jag håller med att det är märkligt att vänstern bara bryr sig om judar, när de kan använda dem i kampen mot nazism.

Så 2015 när han la upp artiklar om förintelseöverlevare så var det bara för kampen mot nazism. Haha, din absurditet vet inte gränser.
Citera
2019-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Så 2015 när han la upp artiklar om förintelseöverlevare så var det bara för kampen mot nazism.
Vad är det för ras (folkgrupp) som avses vara överlägsen i memen han gillade?
Kan det vara så att det är judarna som avses vara en överlägsen ras?
Det låter mycket antirasistiskt att gilla ett sådant argument...
Citera
2019-11-08, 13:52
Medlem
Expos grundare Tobias Hübinette anklagar KI kirurgen Inti Peredo, på vad som verkar vara väldigt lösa boliner, för att ha skrivit följande citat på ett forum
Citat:
"Hitler hade rätt, att det utvalda folket med sin gyllene Gud är kannibaler och en fara för resten av världen och att de inte kommer att vila förrän de styr resten av världen."
Verkar dock inte kunna styrka att det är samma Inti Peredo som skrivit det och några hävdar att det inlägget är från Colombia. Är det vanligt att Tobias Hübinette kommer med falska anklagelser och varifrån kommer uppgifterna om att inlägget är från Colombia?
Citera
2019-11-08, 14:03
Medlem
Läs gärna Moderatormeddelandet en gång till.

Citat:
"Var goda att hålla er till ämnet och hålla diskussioner allmänt om judehat i övrigt eller judiskt inflytande i övrigt utanför och fokusera på den aktuella situationen på Karolinska."
Citera
2019-11-08, 14:10
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Vad har du för bevis för dessa påståenden annat än hörsägen?

Vad är din agenda i denna tråd egentligen? Har du något annat än efterblivna spekulationer som bevisar att Inti är antisemit? Hur väl känner du den sinnessjuka läkaren?
Citera
2019-11-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavernan
Expos grundare Tobias Hübinette anklagar KI kirurgen Inti Peredo, på vad som verkar vara väldigt lösa boliner, för att ha skrivit följande citat på ett forum
Verkar dock inte kunna styrka att det är samma Inti Peredo som skrivit det och några hävdar att det inlägget är från Colombia. Är det vanligt att Tobias Hübinette kommer med falska anklagelser och varifrån kommer uppgifterna om att inlägget är från Colombia?

Det är liksom den nivån det är på anklagelserna.
Hörsägen, tomma anklagelser uan bevis och spekulationer.

Oberoende utredningen kunde inte hitta något antisemitiskt från Intis håll. Att det nu försöks så hårt från ett håll att smutskasta Inti för inlägg som externa utredningen inte kunde binda till Inti säger det mesta om hur lite substans det finns i det hela.

Inti är även smeknamnet till hans far, Guido "Inti" Peredo och han är stor politisk figur med många anhängare. Att en person använder det namnet på ett forum är inte ett bevis till något alls. Det var judiska läkarens kompis som försökte elda upp situationen genom att få det att verka som att detta var något nytt. Externa utredningen har redan kommit fram till att inga bevis finns för att överläkaren ska ha skrivit detta.
Citera
2019-11-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Vad är din agenda i denna tråd egentligen?
Du får ursäkta, jag var mitt uppe i en komplicerad kirurgisk operation av en patients hjärna men tog en paus nu får att svara dig på Flashback.
Det är Karolinska som omplacerat honom så den frågan får du väl rikta till dem om du vill ha ett svar, detta eftersom jag tydligen bara kommer med efterblivna spekulationer.
Citera
2019-11-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är liksom den nivån det är på anklagelserna.
Hörsägen, tomma anklagelser uan bevis och spekulationer.

Oberoende utredningen kunde inte hitta något antisemitiskt från Intis håll. Att det nu försöks så hårt från ett håll att smutskasta Inti för inlägg som externa utredningen inte kunde binda till Inti säger det mesta om hur lite substans det finns i det hela.

Inti är även smeknamnet till hans far, Guido "Inti" Peredo och han är stor politisk figur med många anhängare. Att en person använder det namnet på ett forum är inte ett bevis till något alls. Det var judiska läkarens kompis som försökte elda upp situationen genom att få det att verka som att detta var något nytt. Externa utredningen har redan kommit fram till att inga bevis finns för att överläkaren ska ha skrivit detta.

Okej. Förstår ärligt talat inte hur någon kan ta denna nothingburger seriöst i detta stadiet. Bra journalistik av UG och mycket glädjande att dom granskar journalister, det ska gudarna veta att det behövs mer av sånt.

Har själv väldigt positiv inställning till Israel och delar inte mycket av kritiken som ofta kommer från vänster men skulle aldrig vara så tribalistisk att jag blint hakar på ett ogrundat mediadrev med Expo i spetsen. Riktig besvikelse att se folk på högern slänga ut all sin skepsis mot Expo genom fönstret bara för att dom drevar mot någon på vänstern...
Citera
2019-11-08, 14:29
Medlem
Har det svenska motsvarighet till Simon Wiesenthal Center, Expo, uttalat sig i fråga?
Citera
2019-11-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadash
Har det svenska motsvarighet till Simon Wiesenthal Center, Expo, uttalat sig i fråga?

Tobias Hübinette har gjort det. Se min tidigare kommentar.
Citera
2019-11-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavernan
Okej. Förstår ärligt talat inte hur någon kan ta denna nothingburger seriöst i detta stadiet. Bra journalistik av UG och mycket glädjande att dom granskar journalister, det ska gudarna veta att det behövs mer av sånt.

Har själv väldigt positiv inställning till Israel och delar inte mycket av kritiken som ofta kommer från vänster men skulle aldrig vara så tribalistisk att jag blint hakar på ett ogrundat mediadrev med Expo i spetsen. Riktig besvikelse att se folk på högern slänga ut all sin skepsis mot Expo genom fönstret bara för att dom drevar mot någon på vänstern...

Ja, detta var riktigt vasst av UG och precis som du skriver så var det glädjande att de satte dit oseriösa journalister också.

Jag delar inte din positiva inställning till Israel, där är vi olika. Däremot gör jag väldigt stor skillnad på Israel och dess politiska handlingar med civilmänniskor och judar. Förkastligt att folk inte kan ske skillnad på politik och religion.

Expo har jag inte mycket över för.
Citera
2019-11-08, 15:57
Medlem
Citat:
Med all respekt.
Din åsikt har ingen som helst juridisk betydelse.
Rätten för avgöra saken.
Förra månaden fälldes imamen i Helsingborg när han påstod att det var Israelkritik och samtidigt pekade ut en folkgrupp.

Vad ska rätten avgöra? Han är inte åtalad för något brott överhuvudtaget. Alltså inget för dem att avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in