2019-11-08, 15:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men hur fan kan du påstå detta!
Ni är ju inte kloka någonstans.
Hittapåhistorier igen.

Jag påstår ingenting.
Jag spekulerar tillsammans med en av Lenas vänner så du är välkommen att delta istället för att komma med personangrepp mot oss.
Citera
2019-11-08, 15:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att lägga hela skulden på NW, för att till
varje pris försvara LW, är fruktansvärt!

Det är självklart att barnen mår dåligt
med en egotrippad mamma som själv
lever som om hon vore en tonåring.
Det hade nog varit bättre för alla om UW
hade haft ensam vårdnad.

Jag pratade inte om NW.

Jag pratade om tonårsperioden i allmänhet, som är en turbulent period för många, både föräldrar och barn.
Självklart är det ett samspel, och jag säger inte att L*ena inte hade en del i det.

Jag säger att VI INTE VET vad det handlade om.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Alla vill väl doppa i "purgatorium" det visste LW..
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hur orkar du vrida på allt?
Inte klok någonstans.
Du skriver som om det är fakta. Skärpning!

Det är ju fakta!

Har du inte läst inlägget jag svarade på?
Citera
2019-11-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Konstigt. NW hade eller kunde få ett eget rum hos LW också och de två yngsta dela på ett.
4 rok har väl tre sovrum? Eller behövde Lena två sovrum för sig själv så alla barn fick dela på ett enda? Var hon så egoistisk? Knappast.

Vad är konstigt?
Ungarna ville väl inte lämna någon förälder helt själv.
Varför ska de trängas ihop hos den ena?
Ännu igen skitsnack för att håna BO.
Här sitter ni och talar om hur hon skulle ha gjort.
Citera
2019-11-08, 15:37
Medlem
Citat:
Jag påstår ingenting.
Jag spekulerar tillsammans med en av Lenas vänner så du är välkommen att delta istället för att komma med personangrepp mot oss.

Nej, du påstår!
Ni har totalt tappat greppet ni som skriver här varje dag.
Citera
2019-11-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan mycket väl ha förekommit trassel och orosanmälningar.

Orosanmälan kan man göra själv som förälder om man har allvarlig oro över barnet.
Det kan var en tonåring som är utåtagerande eller tvärtom, ett barn som är deprimerad, har ångest och har uttryckt saker som oroar eller skrämmer omgivningen.

Skolan har skyldighet att anmäla, och de drar sig inte för att göra det. Det är inte taubelagt som tidigare.
Meningen är att man ska i tid kunna agera, hjälpas åt för barnets bästa.

Tonåringar kan ha jobbigt på många sätt, och leva i gränslandet. Det kan vara jobbigt för hela familjen.
Det kan bli hätska diskussioner, hormoner i svängningar, slänga i dörrar, inte höra av sig i tid, var ute sent, prova droger, vara med fel personer.

Det behöver inte alls betyda att L*ena vanvårdade barnen.

Kanske gick det hett till hemma hos L*na vid något tllfälle. Det händer i de bästa familjer om föräldrarna kanske sätter gränser, någon har ADHD, jobbiga perioder med mobbing eller skilsmässa.

Jag har själv en bekant som har en son som uttryckte livsleda. Hon gjorde en orosanmälan själv för att barnet ska få all hjälp som behövs från samhälle och skola. Även skolan gjorde en orosanmälan. Jag anser att de är väldigt fina föräldrar som gör allt för sina barn. Ibland blir det problem, utan att det handlar om vanvård.

I detta fall borde orosanmälningarna ha kommit från barn angående deras ”tonårsförälder” som ansåg sig kunna leva precis som hon ville utan att ta hänsyn till sin omgivning för fem öre.

Och på tal om att leva i gränslandet så blir det omöjligt att vinna respekt hos sina barn och uppfostra dem angående moral och etik om man själv inte klarar av att leva som man lär. Barn genomskådar en direkt – tonåringar särskilt.

Att sätta gränser när man själv är gränslös. Det går inte.

Lenas ord att försöke leva äkta och ett värdigare liv rimmar illa när man vet hur verkligheten såg ut.
Citera
2019-11-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Var framgår det att hon "fick ett slag mot huvudet" - eller "slag i ansiktet"!? Det kan ju tolkas som att hon var glad att hon inte blev golvad, förmådde behålla fattningen - och att hon trots luggning hade det mesta av håret kvar (adressat: SD).

Bild tagen 170421 kl. 08.15 https://coord.info/GLQRFH8F
Kl.13.56: https://coord.info/GLQRFV7Q
(Andra loggtexter: "Stabila grenar att klättra på här , "Kraftiga grenar på trädet.", "Torrt och fint på grenarna i dag så då passade det för en pensionär att ta sig an denna gömma /.../", "klättervänligt träd", "Härligt stabilt klätterträd för en som är lite höjdrädd.")

Visst är tolkningen osäker, men i kombination med skadan jag tycker mig se så verkar hon ha råkat ut för något. Själva blåmärket är jag osäker på, men hon verkar i vart fall ha en lätt svullnad i yttre delen av ögonbrynet med en ganska markant form och som delvis döljer ögonbrynshåret. Det skulle lika gärna kunna vara en tagg eller ett insektsbett som en gren som varit i vägen. Hon har i vart fall inte varit speciellt tydlig med vad som hänt, vilket också möjliggör andra tolkningar. Hon borde dock ha klättrat eftersom hon var glad att hon inte for ner och hon borde(?) slagit i huvudet eftersom hon var glad att hon inte tappade det.

Solglasögonen ser också ut att sitta lite snett på den andra bilden du bifogat ovan och man ser något som kanske kan vara en liten sårskada direkt under kanten på glasögona där svullnaden senare visar sig på den bilden som loggats med trädet. Möjligen har hon kastat om bilderna när hon skickat in loggarna senare på dagen.

Det här trädet började som en T3 och borde varit klättring upp till i vart fall 4-5 meters höjd. Den höjdes också i svårighetsgrad till T3.5 då en person i början anmärkte på svårigheterna. Men nu kan den ha hamnat lägre i takt med kommentarerna att det här var lätt eller så kan folk som läser loggarna bestämt sig för att ta med stegen direkt (även om det är tänkt att vara ett klätterträd). Flera verkar också kört med metspö eller trädgren istället för att klättra. Det behöver man ju inte heller berätta om i sin logg.

Klätterträd blir ofta lättare med åren om cachen hela tiden återplaceras lite lägre varje gång. Ett träd jag minns hade klättermärken upp till säg åtta meters höjd, men cachen hängde ändå på fem meters höjd i takt med att fler personer varit där.

Min gissning är att blåsten ökat svårighetsnivån och ställt till det.
Citera
2019-11-08, 15:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag pratade inte om NW.

Jag pratade om tonårsperioden i allmänhet, som är en turbulent period för många, både föräldrar och barn.
Självklart är det ett samspel, och jag säger inte att L*ena inte hade en del i det.

Jag säger att VI INTE VET vad det handlade om.

Det spelar ingen roll vad det handlade om!
Föräldrar får inte misshandla sina barn!
Citera
2019-11-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ja det kanske var en tid efter det som Lena ville ha tillbaka sin nyckel av SD? När NW satte ner foten och inte accepterade sin mammas aktiviteter så beslutade hon att avsluta affären.
Hon började istället träffa singlar som t.ex. BeholderX?

Är inte detta att påstå? Det fetade. Jag ser ingenstans att du skrivit att du spekulerar.
Därför anser jag du och några till har totalt tappat greppet.
Citera
2019-11-08, 15:42
Medlem
Citat:
Vad är konstigt?
Ungarna ville väl inte lämna någon förälder helt själv.
Varför ska de trängas ihop hos den ena?
Ännu igen skitsnack för att håna BO.
Här sitter ni och talar om hur hon skulle ha gjort.

4 personer "trängas" i 4rok?
Citera
2019-11-08, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men att skuldbelägga ett barn och påstå
att alla konflikter var hans fel det går bra?
Fy17!

Jag har verkligen inte skuldbelagt ett barn.
VET du vad som har hänt?

Berätta!

Jag tvivlar inte på att det kan ha förekommit anmälningar.
Men vad som är anledningen till att det blivit turbulent, det kan vi bara spekulera om.

Självklart handlar det om ett samspel, mellan föräldrar och barn. Det betyder inte att det bara är föräldrarnas fle när det blir problem. Visst, vi kan se saker som förmodligen inte påverkat situationen positivt. Men vet du allt som man behöver vet för att kunna dra slutsatser?

Väldigt svårt att dra några slutsatser från Schazz inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in