Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Var framgår det att hon "fick ett slag mot huvudet" - eller "slag i ansiktet"!? Det kan ju tolkas som att hon var glad att hon inte blev golvad, förmådde behålla fattningen - och att hon trots luggning hade det mesta av håret kvar (adressat: SD).
Bild tagen 170421 kl. 08.15
https://coord.info/GLQRFH8F
Kl.13.56:
https://coord.info/GLQRFV7Q
(Andra loggtexter: "Stabila grenar att klättra på här

, "Kraftiga grenar på trädet.", "Torrt och fint på grenarna i dag så då passade det för en pensionär att ta sig an denna gömma /.../", "klättervänligt träd", "Härligt stabilt klätterträd för en som är lite höjdrädd.")
Visst är tolkningen osäker, men i kombination med skadan jag tycker mig se så verkar hon ha råkat ut för något. Själva blåmärket är jag osäker på, men hon verkar i vart fall ha en lätt svullnad i yttre delen av ögonbrynet med en ganska markant form och som delvis döljer ögonbrynshåret. Det skulle lika gärna kunna vara en tagg eller ett insektsbett som en gren som varit i vägen. Hon har i vart fall inte varit speciellt tydlig med vad som hänt, vilket också möjliggör andra tolkningar. Hon borde dock ha klättrat eftersom hon var glad att hon inte for ner och hon borde(?) slagit i huvudet eftersom hon var glad att hon inte tappade det.
Solglasögonen ser också ut att sitta lite snett på den andra bilden du bifogat ovan och man ser något som kanske kan vara en liten sårskada direkt under kanten på glasögona där svullnaden senare visar sig på den bilden som loggats med trädet. Möjligen har hon kastat om bilderna när hon skickat in loggarna senare på dagen.
Det här trädet började som en T3 och borde varit klättring upp till i vart fall 4-5 meters höjd. Den höjdes också i svårighetsgrad till T3.5 då en person i början anmärkte på svårigheterna. Men nu kan den ha hamnat lägre i takt med kommentarerna att det här var lätt eller så kan folk som läser loggarna bestämt sig för att ta med stegen direkt (även om det är tänkt att vara ett klätterträd). Flera verkar också kört med metspö eller trädgren istället för att klättra. Det behöver man ju inte heller berätta om i sin logg.
Klätterträd blir ofta lättare med åren om cachen hela tiden återplaceras lite lägre varje gång. Ett träd jag minns hade klättermärken upp till säg åtta meters höjd, men cachen hängde ändå på fem meters höjd i takt med att fler personer varit där.
Min gissning är att blåsten ökat svårighetsnivån och ställt till det.