2019-11-08, 14:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det är mycket som barn skäms över när det gäller sina föräldrar , särskilt i tonåren ,
Och om det är otrohet inblandat då är det i full gång ; snacket !
Typ -Vet den andre partnern om detta ?
Hur lyckas de med detta utan att få skit ? Osv.
Lätt hänt att djungeltelegrafen sprider rykten ...om man säger så , och då kommer SKAM -känslan hos barnen .
-Hur kan mamma göra såhär ? osv.....-Hon borde fatta bättre ! -Vad skall folk tycka om vår familj ? mm . mm .

Precis
"vem är far till detta barn"
Mamman önskade en bättre far därför blir det lite fel ?
Men snart är det jul igen och SD kanske är far till alla barnen ?
Citera
2019-11-08, 15:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja det är mycket som barn skäms över när det gäller sina föräldrar , särskilt i tonåren ,
Lätt hänt att djungeltelegrafen sprider rykten ...om man säger så , och då kommer SKAM -känslan hos barnen .
-Hur kan mamma göra såhär ? osv.....-Hon borde fatta bättre ! -Vad skall folk tycka om vår familj ? mm . mm .
Så det kan ju tänkas att NW menade på att ; blanda inte in mig i det här , låt mig bo hos pappa så får du sköta dina förehavanden bäst du vill morsan ; men kom inte och klaga om det skiter sig !!

Något åt det hållet ...

Speciellt om han visste att föräldrarnas
skilsmässa berodde på SDs och LWs
magiska vänskap.
Citera
2019-11-08, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då är det många tonåringar med föräldrar samt lärare som haft MH som källa också. Trots att de hänvisat till att informationen kommit direkt från NW.

Ni kallar därmed många människor för lögnare. Hoppas ni skäms när ni läser deras förhör i FUP:en.

Det kan mycket väl ha förekommit trassel och orosanmälningar.

Orosanmälan kan man göra själv som förälder om man har allvarlig oro över barnet.
Det kan var en tonåring som är utåtagerande eller tvärtom, ett barn som är deprimerad, har ångest och har uttryckt saker som oroar eller skrämmer omgivningen.

Skolan har skyldighet att anmäla, och de drar sig inte för att göra det. Det är inte taubelagt som tidigare.
Meningen är att man ska i tid kunna agera, hjälpas åt för barnets bästa.

Tonåringar kan ha jobbigt på många sätt, och leva i gränslandet. Det kan vara jobbigt för hela familjen.
Det kan bli hätska diskussioner, hormoner i svängningar, slänga i dörrar, inte höra av sig i tid, var ute sent, prova droger, vara med fel personer.

Det behöver inte alls betyda att L*ena vanvårdade barnen.

Kanske gick det hett till hemma hos L*na vid något tllfälle. Det händer i de bästa familjer om föräldrarna kanske sätter gränser, någon har ADHD, jobbiga perioder med mobbing eller skilsmässa.

Jag har själv en bekant som har en son som uttryckte livsleda. Hon gjorde en orosanmälan själv för att barnet ska få all hjälp som behövs från samhälle och skola. Även skolan gjorde en orosanmälan. Jag anser att de är väldigt fina föräldrar som gör allt för sina barn. Ibland blir det problem, utan att det handlar om vanvård.
Citera
2019-11-08, 15:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej det tror jag inte heller men för att kunna fälla GM längre fram är det bra att de som försvaret kan tänkas peka ut som alternativa GM är väl utredda och bevisat oskyldiga, tror jag.

Ännu desto viktigare ifall det rör sig om ett indiciemål.
Citera
2019-11-08, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tycker det är skamligt att ni antyder att NW ljugit för sina vänner och lärare.

Vi kan inte veta om det är sant eller inte.

Att du vänder det till att det är NW som ljuger är att vända det till att det med säkerhet är sant och att vi inte tror på NW. Jag tycker inte att du kan "skuldbelägga" personer med en uppgift som vi inte vet med säkerhet vad den står för.

Kanske är det sant, kanske inte.
Kanske det har gått rykten och det finns en kärna av sanning, men att det har förstorats upp? Kanske är det sant helt och hållet.

Jag tycker ändå att man inte kan dra enorma växlar på det. Man behöver veta detaljerna.
Vi har all rätt att tro och tolka tråduppgifter hur vi vill.
Citera
2019-11-08, 15:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan mycket väl ha förekommit trassel och orosanmälningar.

Orosanmälan kan man göra själv som förälder om man har allvarlig oro över barnet.
Det kan var en tonåring som är utåtagerande eller tvärtom, ett barn som är deprimerad, har ångest och har uttryckt saker som oroar eller skrämmer omgivningen.

Skolan har skyldighet att anmäla, och de drar sig inte för att göra det. Det är inte taubelagt som tidigare.
Meningen är att man ska i tid kunna agera, hjälpas åt för barnets bästa.

Tonåringar kan ha jobbigt på många sätt, och leva i gränslandet. Det kan vara jobbigt för hela familjen.
Det kan bli hätska diskussioner, hormoner i svängningar, slänga i dörrar, inte höra av sig i tid, var ute sent, prova droger, vara med fel personer.

Det behöver inte alls betyda att L*ena vanvårdade barnen.

Kanske gick det hett till hemma hos L*na vid något tllfälle. Det händer i de bästa familjer om föräldrarna kanske sätter gränser, någon har ADHD, jobbiga perioder med mobbing eller skilsmässa.

Jag har själv en bekant som har en son som uttryckte livsleda. Hon gjorde en orosanmälan själv för att barnet ska få all hjälp som behövs från samhälle och skola. Även skolan gjorde en orosanmälan. Jag anser att de är väldigt fina föräldrar som gör allt för sina barn. Ibland blir det problem, utan att det handlar om vanvård.

Att lägga hela skulden på NW, för att till
varje pris försvara LW, är fruktansvärt!

Det är självklart att barnen mår dåligt
med en egotrippad mamma som själv
lever som om hon vore en tonåring.
Det hade nog varit bättre för alla om UW
hade haft ensam vårdnad.
Citera
2019-11-08, 15:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi kan inte veta om det är sant eller inte.

Att du vänder det till att det är NW som ljuger är att vända det till att det med säkerhet är sant och att vi inte tror på NW. Jag tycker inte att du kan "skuldbelägga" personer med en uppgift som vi inte vet med säkerhet vad den står för.

Kanske är det sant, kanske inte.
Kanske det har gått rykten och det finns en kärna av sanning, men att det har förstorats upp? Kanske är det sant helt och hållet.

Jag tycker ändå att man inte kan dra enorma växlar på det. Man behöver veta detaljerna.
Vi har all rätt att tro och tolka tråduppgifter hur vi vill.

Men att skuldbelägga ett barn och påstå
att alla konflikter var hans fel det går bra?
Fy17!
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-08 kl. 15:31.
Citera
2019-11-08, 15:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så det kan ju tänkas att NW menade på att ; blanda inte in mig i det här , låt mig bo hos pappa så får du sköta dina förehavanden bäst du vill morsan ; men kom inte och klaga om det skiter sig !!

Något åt det hållet ...

Ja det kanske var en tid efter det som Lena ville ha tillbaka sin nyckel av SD? När NW satte ner foten och inte accepterade sin mammas aktiviteter så beslutade hon att avsluta affären.
Hon började istället träffa singlar som t.ex. BeholderX?
Citera
2019-11-08, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då är det många tonåringar med föräldrar samt lärare som haft MH som källa också. Trots att de hänvisat till att informationen kommit direkt från NW.

Ni kallar därmed många människor för lögnare. Hoppas ni skäms när ni läser deras förhör i FUP:en.

Tolkar jag dig rätt här?

Är det många tonåringar, många föräldrar och många lärare som har anmält/berättat om våld och polisanmälningar?

Kan du förtydliga?
Citera
2019-11-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ja det kanske var en tid efter det som Lena ville ha tillbaka sin nyckel av SD? När NW satte ner foten och inte accepterade sin mammas aktiviteter så beslutade hon att avsluta affären.

Men hur fan kan du påstå detta!
Ni är ju inte kloka någonstans.
Hittapåhistorier igen.
Citera
2019-11-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men att skuldbelägga ett barn och påstå
att alla konflikter var hans fel det går bra?

Hur orkar du vrida på allt?
Inte klok någonstans.
Du skriver som om det är fakta. Skärpning!
Citera
2019-11-08, 15:32
Medlem
Citat:

Patetiskt om det måste vara tonåringen som fattar detta beslut när pastorn inte är kapabel att inse själv det omöjliga i konstellationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in