2019-11-08, 14:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka ska få bidrag för att slippa då?

Ingen.
Citera
2019-11-08, 14:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilka ska få bidrag för att slippa då?

Hela ditt liv verkar kretsa kring bidrag varför är du så fokuserad på det, klarar du inte av att försörja dig själv? Kan nästan tro att du är en ekonomisk migrant.
Citera
2019-11-08, 14:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, inte för deras status och resurser. Däremot på grund av personligheten vilken är starkt sammankopplad med status och resurser (i många fall).

1) Det är bullshit. En man kan ha en bra personlighet utan att ha status och resurser.

2) Och en man med status och resurser kan ha en dålig personlighet.

3) Till exempel Dan Bilzerian har status och resurser. Menar du att alla tjejer som hänger runt honom gör det för hans personlighet?
Citera
2019-11-08, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ingen.
Nä, då så.
Citera
2019-11-08, 14:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Hade du varit på middag med kvinnan om hon saknade utseende?

Nej. Och kvinnan hade inte varit där om jag saknade resurser/status.

Citat:
Jo men nu var det så att frågan som ställdes till mig var "hade kvinnan varit på middag med mannen om han saknat resurser/status?".
Och då blir min motfråga om mannen varit på middag med kvinnan om hon saknat utseende.
Det ligger nära till hands för vissa män att raljera kring att kvinnor dras till status och resurser, men att män själva har krav som är minst lika jobbiga att uppnå, det tänker man inte på. Det ingår liksom bara.

Kraven kvinnor behöver leva upp till är:

Var inte tjock. Typ.

Eller menar du att det är minst lika jobbigt att leva upp till som de krav kvinnor har på män?
Citera
2019-11-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just det, kvinnor använder personligheten som markör och indikator för status. Alltså är de ute efter status och resurser. Därför är vanlig dating bara skiljt till grad och inte till art från reguljär sexhandel.
Ingen vill dejta någon med noll social kompetens och noll personlighet ingen vill ens ha sex med någon utan karisma handlar inte om status utan om att man hellre är i eget sällskap än med någon som inte har något positivt att tillföra. Det räcker långt med att bara vara rolig för att bli intressant
Citera
2019-11-08, 14:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just det, kvinnor använder personligheten som markör och indikator för status. Alltså är de ute efter status och resurser. Därför är vanlig dating bara skiljt till grad och inte till art från reguljär sexhandel.

Det är fortfarande väldigt stor skillnad. En kvinna kan ha helt fristående ekonomi och dejta en man som har bättre ekonomi. Detta betyder inte att hon erhåller resurser från honom.
Citera
2019-11-08, 14:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nä, då så.

Nej, det var ju det jag sa, så jag förstår inte vad du bråkar om.

Trevlig helg på dig!
Citera
2019-11-08, 14:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen vill dejta någon med noll social kompetens och noll personlighet ingen vill ens ha sex med någon utan karisma handlar inte om status utan om att man hellre är i eget sällskap än med någon som inte har något positivt att tillföra. Det räcker långt med att bara vara rolig för att bli intressant

Sexköpare har pengar att tillföra, vilket de flesta sexsäljare ser som något positivt.
Citera
2019-11-08, 14:35
Avslutad
Citat:
Nej, det var ju det jag sa, så jag förstår inte vad du bråkar om.

Trevlig helg på dig!
Du har ju bara varit så himla emot tidigare att man ska kunna välja bidrag istället om man inte vill jobba på bordell, men då vet jag att du ångrat dig.
Citera
2019-11-08, 14:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej. Och kvinnan hade inte varit där om jag saknade resurser/status.

Kraven kvinnor behöver leva upp till är:

Var inte tjock. Typ.

Eller menar du att det är minst lika jobbigt att leva upp till som de krav kvinnor har på män?

Ja precis exakt. Lika jobbigt. Att inte vara tjock är knappast vad det handlar om.
Hon ska vara snygg, helst vacker, slank med fina kroppsformer, fint ansikte, vara lagom i personligheten, inte för mycket och inte för lite. Hon ska vara huslig och omhändertagande. Gullig och medgörlig samtidigt som hon ska vara lite småkaxig inte vara mähähig eller tråkig.

Sen är det ju inte skitlätt för alla att vara slanka och ha en fin figur, människor har olika förutsättningar.
Både detta och ditt förra inlägg angående pengar var faktiskt rätt löjliga. Väldigt mycket överdrifter så det nästan är svårt att bemöta.
Vad är det som är så svårt för en man gällande att bli framgångsrik menar du?
Utbildning finns i princip gratis i detta landet, vad man behöver göra är att anstränga sig. Lägga manken till.
Orkar man inte genomgå utbildningar som tar en dit man vill så är det ju synd, men då får man väl spela på den nivån där man rör sig. Precis som kvinnor får göra.
Citera
2019-11-08, 14:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sorgligt. Jag fattar inte hur folk KAN besöka prostituerade, och man tycker att det skulle vara ännu värre för en kvinna? Att veta att den unge mannen egentligen inte vill, egentligen inte tänder på en, hellre skulle vilja vara med någon annan, bara gör det för pengarna? Och så där DIREKT också - uttalat att det handlar om sexköp.

Kan förstå det lite mera, när det gäller "semesterromanser" i fattiga länder, där den rika turisten betalar allting som han eller hon och "flickvännen"/"pojkvännen" gör under veckorna där, och sedan ger honom/henne en avskedspresent (som går att sälja) på slutet, eller ett bidrag till "ortens barnhem" (som båda egentligen vet aldrig kommer att nå barnhemmet). Men man upprätthåller i alla fall fiktionen. Det måste väl kännas lite bättre?

Du är kvinna och kan i stort sett när som helst ha sex med en man du attraheras av, som vill ha sex med dig. För de allra flesta män är sexköp det enda sättet att få sex av en attraktiv kvinna. Hur kan det vara svårt att förstå varför män då köper sex?

Om du tycker det är sorgligt, säg åt kvinnor att ge män sex gratis istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in