2019-11-08, 12:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Åh, inte en till som hävdar att a-kassan är ett försäkringsbolag.

Jag skrev att A-kassan är en försäkring, säger du emot?
Citera
2019-11-08, 12:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Eh, nej varken män eller kvinnor kan välja att få bidrag istället för lumpen om de blir kallade.

Du vill ju att arbetslösa ska få välja bidrag framför att jobba på bordell, varför inte just 19-åringar?

Eh, nej det vill jag inte. Försök hänga med lite.
Citera
2019-11-08, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag skrev att A-kassan är en försäkring, säger du emot?
Som sjukförsäkring, socialförsäkring, föräldraförsäkring, och annat som i vardagligt tal brukar kallas för bidrag.
Citera
2019-11-08, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eh, nej det vill jag inte. Försök hänga med lite.
Ska 19-åringar som inte vill jobba på bordell få bidrag för att slippa eller inte?
Citera
2019-11-08, 12:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag förstår inte hur ni resonerar gällande detta. Varför skulle en tjej ha sex bara för en middag? Om hon inte ens vill ha sex?
Vill hon ha sex så lär hon ha det oavsett han bjuder eller inte.
Sen har det inte nånting att göra med kronorna i sig självt som jag ser det, utan snarare än en man som bjuder indikerar att han vill förmedla något positivt och det är helt enkelt en trevlig gest. Han signalerar att han har lite gentlemanna-manners vilket ju är attraktivt.

Vad jag sa var att det är tjejen som väljer och vrakar angående det sexuella inom dating. På en bordell är det tvärtom. På en öppen yta med mingel som en FKK så får man freda sig faktiskt. Det är ett jävla tjatande. Det finns t.o.m. ett namn på dessa tjejer som drar omkring i stim och hugger: "sharks". Kul att kunna svepa med blicken och veta att jag kan knulla vilken som helst av de perfekta tjejerna, som är helt i klass med de bilder på Jess Southern som jag länkade tidigare.
Citera
2019-11-08, 12:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ska 19-åringar som inte vill jobba på bordell få bidrag för att slippa eller inte?
Nej, hon ska jobba med något annat som hon vill, men att hon tjänar mindre är också ett val.
Bidrag ska bara de ha som inte kan få något jobb.
Citera
2019-11-08, 12:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Som sjukförsäkring, socialförsäkring, föräldraförsäkring, och annat som i vardagligt tal brukar kallas för bidrag.

Om du inte har köpt den är det tveksamt att kalla det för försäkring men så är inte fallet med A-kassan. Eller kallar du hemförsäkringen för bidrag också?
Citera
2019-11-08, 12:48
Avslutad
Citat:
Om du inte har köpt den är det tveksamt att kalla det för försäkring men så är inte fallet med A-kassan. Eller kallar du hemförsäkringen för bidrag också?
Du har inte köpt någon försäkring, a-kassan ingår i det svenska socialförsäkringssystemet, regleras i Lag om arbetslöshetsförsäkring och administreras av de olika arbetslöshetskassorna. Är du inte med i a-kassan får du ett grundbelopp som inte är relaterat till ditt inkomstbortfall.

Hemförsäkring köper du av ett försäkringsbolag.

Inget försäkringsbolag vill sälja inkomstförsäkringar till såna som inte är med i a-kassan. Skulle de vilja det skulle det förmodligen bli förbannat dyrt att köpa en.
Citera
2019-11-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Lol wut? De har inte kläder att gå till skolan i? Hur har de kläder till att göra annat då? Eller går de runt nakna?

2) Skolan är gratis i Rumänien precis som i alla andra EU länder.

3) Det här blir mer och mer bisarrt.
Det startas mobila skolor i fattiga områden i Rumänien eftersom de fattiga inte har råd med den utrustning som krävs som skoluniform och skolmaterial att undervisning är gratis innebär inte att skolgången inte kostar något.

Be din berätta om tiden där kvinnor inte kunde skaffa preventivmedel förrän de fött sitt 5e barn och där familjer med färre än 5 barn beskattades hårdare vilket självklart ledde till att mängder med oönskade barn till olämpliga föräldrar föddes.
Jordbruksjobben minskade drastiskt när nästan 10 000 byar revs
Citera
2019-11-08, 12:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har inte köpt någon försäkring, a-kassan ingår i det svenska socialförsäkringssystemet, regleras i Lag om arbetslöshetsförsäkring och administreras av de olika arbetslöshetskassorna. Är du inte med i a-kassan får du ett grundbelopp som inte är relaterat till ditt inkomstbortfall.

Hemförsäkring köper du av ett försäkringsbolag.

Inget försäkringsbolag vill sälja inkomstförsäkringar till såna som inte är med i a-kassan. Skulle de vilja det skulle det förmodligen bli förbannat dyrt att köpa en.

Jag har betalat för min A-kassa och om jag inte hade gjort det hade jag inte haft någon.
Citera
2019-11-08, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, hon ska jobba med något annat som hon vill, men att hon tjänar mindre är också ett val.
Bidrag ska bara de ha som inte kan få något jobb.
Ja, men om det nu finns lediga bordelljobb. Att gå utan ersättning är ju också ett val.
Citera
2019-11-08, 13:01
Avslutad
Citat:
Jag har betalat för min A-kassa och om jag inte hade gjort det hade jag inte haft någon.
Nej, du har betalt en skitsumma i medlemsavgift till den a-kassa som administrerar den svenska arbetslöshetsförsäkringen som ingår i det svenska socialförsäkringssystemet. Är du inte medlem omfattas du endast av grundförsäkringen.

Villkoren för a-kassa är beslutade i lag.

Vill du ha en privat inkomstförsäkring så är inget försäkringsbolag intresserade om du inte är med i a-kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in