2019-11-08, 09:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är ett inlägg med en del citat från NA om dödsorsak och om mordplatsen.

Dödsorsak är dödligt våld. Så det verkar inte vara någon tvekan om att våldet har orsakat döden.
Och "Vår bedömning är att mordet har skett där kroppen anträffades".

Jaha vad ska de säga? "Vi vet inte vad dödsorsaken är"? och därmed tipsa GM om att han troligtvis kommer undan? Då kan Hiding glömma att hon får fram ett erkännande under en kommande häktningstid.

Du får läsa bortom raderna och mellan raderna också för den delen.

Edit
Här är ett läromedel i hur man gör På, mellan och bortom raderna läsning. Kan vara värt för en del i denna tråd att köpa.

https://www.nok.se/titlar/laromedel-b1/pa-mellan-och-bortom-raderna/
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-08 kl. 09:53.
Citera
2019-11-08, 09:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det vore väl väldigt dumt av SD att ge henne en blåtira när han redan utreddes för misshandeln i januari?
Ja, men det är väl i så fall inte det första "dumma" han har gjort.
Citat:
Varför anmälde hon inte om han misshandlat henne igen?
Hon tog (efter att först ha tagit tillbaka anmälan om ofredande 161103-17) inte tillbaka sin anmälan om misshandel (170110), även om hon inledningsvis vacklade i frågan. - Hon var hela tiden utsatt för hot/manipulationer/baktaleri/mobbning i olika tappningar (precis som i den här tråden).
Citera
2019-11-08, 09:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I så fall så hade hon alltid blåtiror:

10 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/0dd2af06-9c21-47ac-bc8e-737bab4767bc_l.jpg

22 Apr 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/896c4519-68f8-4f08-b2de-45165b2bd079_l.jpg

10 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/9184ed1a-22e9-4f8a-94ca-bacb446d71d1_l.jpg
Och vad vet du om det som utspelats före/efter anmälan om misshandel?
Citera
2019-11-08, 09:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha vad ska de säga? "Vi vet inte vad dödsorsaken är"? och därmed tipsa GM om att han troligtvis kommer undan? Då kan Hiding glömma att hon får fram ett erkännande under en kommande häktningstid.

Du får läsa bortom raderna och mellan raderna också för den delen.

Edit
Här är ett läromedel i hur man gör På, mellan och bortom raderna läsning. Kan vara värt för en del i denna tråd att köpa.

https://www.nok.se/titlar/laromedel-b1/pa-mellan-och-bortom-raderna/

De hade inte behövt gå ut alls med dödsorsak till allmänheten.
Jag tvivlar i allra högsta grad på att man felaktigt går ut med att det grova våldet var dödligt. Det är en av de saker som man kan betrakta som fakta.

Sedan vet vi inte detaljerna., det direkta orsaken till döden. Om det t ex var ett slag mot huvudet eller om det var strypning eller om vapen användes.
Citera
2019-11-08, 09:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Menar du att hon alltid hade blåtiror?
Citera
2019-11-08, 10:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det har du faktiskt rätt i. Hon kan mycket väl fått blåtiror av andra. Polisen har blivit tillkallad två gånger vid handgemäng där hon varit en av parterna. Så det är inte bara med SD hon varit i konflikt med våld inblandat.
Citera
2019-11-08, 10:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Menar du att hon alltid hade blåtiror?
"Alltid" har ingen motsvarighet i de bilder vi förfogar över - och i synnerhet inte de bilder du hänvisat till.
Citera
2019-11-08, 10:09
Medlem
Citat:
Det har du faktiskt rätt i. Hon kan mycket väl fått blåtiror av andra. Polisen har blivit tillkallad två gånger vid handgemäng där hon varit en av parterna. Så det är inte bara med SD hon varit i konflikt med våld inblandat.
Vart kommer uppgiften om att polisen blivit tillkallad två gånger pg.a handgemäng? Är det via PM så är det enligt mig inte trovärdigt. Den enda jag minns som skrivit något liknande är skribenten Schazz vilken inte har visat sig värst trovärdig då hen skrivit andra påståenden som sedan visat sig inte stämma
Citera
2019-11-08, 10:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
"Alltid" har ingen motsvarighet i de bilder vi förfogar över - och i synnerhet inte de bilder du hänvisat till.

Det var bara tre bilder jag hittade snabbt.
Antagligen var det så hon såg ut.
Citera
2019-11-08, 10:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Vad vet du själv?
Citera
2019-11-08, 10:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vart kommer uppgiften om att polisen blivit tillkallad två gånger pg.a handgemäng? Är det via PM så är det enligt mig inte trovärdigt. Den enda jag minns som skrivit något liknande är skribenten Schazz vilken inte har visat sig värst trovärdig då hen skrivit andra påståenden som sedan visat sig inte stämma

Ni får avvakta FUP och där framkommer det säkert eftersom den andra parten troligtvis blivit förhörd och fått berätta om dessa två incidenter.
Uppenbarligen har hen sedan blivit avförd som misstänkt i mordet så då finns det ju ingen anledning för mig att gå in mer på detaljer om detta ändå. De flesta kommer ju inte tro på mig och ifrågasätta i evighet ändå så jag avstår från vidare kommentarer.
Citera
2019-11-08, 10:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det tror inte jag. Du övertolkar som vanligt eftersom det gynnar din åsikt om SD och hans personlighet.

Lena menade säkert bara att stormen var kraftig och använde sin vanliga humor med att huvudet hade tappats. Har det undgått dig att Lena skriver med humor och sarkasm i en del av sina texter?
Vännen föredrog nog få skjuts av sin vännina istället för att ta bussen.

Svårare än så är det inte.
Ja övertolkningar är ordet i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in