Citat:
Ursprungligen postat av
Villmorell
Jeg sier ikke at jeg tror det er sånn
Men om vi parkerer alle ryktene har vi ikke stort
Vi vet i grunnen ikke annet enn hva politiet tror kan ha
hendt og at hun er sporløst forsvunnet
Hun KAN selvfølgelig ha blitt hentet av noen og fraktet til Gardermoen. Hun ble aldri etterlyst. Politiet holdt jo forsvinningen hemmelig i ti uker. Og ingen ville vel sett henne på f eks Gardermoen. Eller sett etter henne. Hun var jo kidnappet.
Hvis hun hadde bedt om skilsmisse og han reagerte på en måte som gjorde henne redd. F eks.
Hun kan vel ha planlagt å stikke og plutselig fikk bråhast
Alt han muligens har rigget, kan vel hun ha rigget?
Ja alene eller sammen med noen.
Det er vel ingen umulighet at hun er smart?
Hvis hun kjøpte flybillett og reiste utenlands, så vil jo navnet hennes være registrert i en eller annen database for flyselskaper. Passene har en liten elektronisk brikke på første side, men jeg er usikker på praksisen rundt dette, og om alle reiser lagres i en eller annen database. Hun kan ha kommet seg bort på andre måter, og som ikke etterlater seg spor. Hun kan ha tatt tog fra Oslo til Gøteborg , og så videre til andre land. Hvis man bruker buss eller tog, så er praksisen rundt passkontroll litt annerledes tror jeg. Man må ikke vise pass hvis man tar buss fra Romania til Bulgaria f.eks.
Et spørsmål rundt en slik flukt vil jo bli, hvor skal hun få penger til å oppholde seg utenlands? Kontoen sin og pengene fra NAV kan hun jo ikke bruke, da blir det jo avslørt hvor hun oppholder seg. Kanskje hun kjenner en rik forretningsmann som også Tom kjenner, og så foret denne mannen henne med penger. Falsk id og Western Union for å heve disse pengene. Evt. at denne mannen lar henne disponere en konto som han har, og så overfører han penger fra en konto til en annen.
Får det bare ikke til å stemme med alt det andre. Trusselbrev, 9.14-samtalen osv osv, men det er jo en mulighet.