2019-11-08, 02:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villmorell
Hvorfor skulle jeg tro at hun er på Gardermoen?
Denne saken ER SURREALISTISK fra begynnelsen av
Hvor har jeg sagt at hun hadde solbriller og falsk pass?
Det er du som dikter her

Okej, man må prate sakte her altså... Så det at du nevnte Gardermoen hadde ingenting å gjøre med at det ligger en flyplass der oppe?
Citera
2019-11-08, 05:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så pass så hade väl till o med Karl Xii hunnit slinka igenom. Levande.

Gamm*l Dansk är för medicinskt bruk. Öl är för trevnaden.

Det är så tyst. När ska den stora bocken brøske vakna?
Jag tror det kanske är fler besked av prover som väntar. I Lena Wesströmfallet tog de in MGM för ett tag sedan. Då hade det gått ca ett år och fyra månader sedan hon mördades och innan alla svar hade kommit från NFC eller var de kom från. Utlandet?
Citera
2019-11-08, 07:09
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle jeg tro at hun er på Gardermoen?
Denne saken ER SURREALISTISK fra begynnelsen av
Hvor har jeg sagt at hun hadde solbriller og falsk pass?
Det er du som dikter her

Er den egentlig så surrealistisk? Når man plukker den fra hverandre, og hører på hva politiet sier oss, hva de gikk ut og sa 26.06.19. Jeg tror vi gjør saken mye vanskeligere enn den er. Det er et drap, prøvd skjult som en kidnapping. Drap på en kvinne, 150 stykker drept sistte 18 årene, av en mann i nær relasjon. Såkalte partnerdrap. Mange planlagt, men ikke alle planlegger like godt. Planen rundt er uvanlig i denne saken, spektakulær, det skal jeg være med på. Og den vil avsløre den som står bak. Men selve drapet, og motivet, det tror jeg ikke er så spektakulært.
Citera
2019-11-08, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror det kanske är fler besked av prover som väntar. I Lena Wesströmfallet tog de in MGM för ett tag sedan. Då hade det gått ca ett år och fyra månader sedan hon mördades och innan alla svar hade kommit från NFC eller var de kom från. Utlandet?

Jeg tror de har sendt mye til utlandet. Rettsmedisinsk i Norge har ikke så godt rykte. Det har gått prestisje i denne saken, så her er det ikke rom for feil! De vil ikke rushe en siktelse.
Citera
2019-11-08, 08:05
Medlem
Citat:
Politiet har vel ikke noe drapsbevis like lite som de har noe livsbevis. Alt vi vet er hva politiet sier de tror
Og at Anne Elisabeth er borte
Forsvunnet

Jeg velger å tro på politiet når de sier at de mener AE er drept. De ville ikke gått ut med et så dramatisk budskap uten å ha belegg for det. Noe konkret. Etter mange måneder med intens etterforskning og et hav av ressurser, går de ut og sier at kidnappingen trolig er fingert. trusselbrev, «kontakt» og åsted må derfor sees på som falskt. Og vi står igjen med et drap. Åstedsgransking er nok det de legger mest til grunn.
Citera
2019-11-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så pass så hade väl till o med Karl Xii hunnit slinka igenom. Levande.

Gamm*l Dansk är för medicinskt bruk. Öl är för trevnaden.

Det är så tyst. När ska den stora bocken brøske vakna?

Djevelen ligger i detaljene. Lange og mange avhør har kanskje avdekket destruktive mønstre. Som sakte men sikkert underbygges av tekniske analyser og funn.
De sterkeste av alle krigere er disse to: tid og tålmodighet.
Citera
2019-11-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, jeg tror det er omtrent slik det har skjedd.

Drapet var planlagt. Men hvor nøyaktig og grundig planene har vært, er vanskelig å si. Jeg vil tro at han må ha forstått at alle klærne hennes og personlige eiendeler hun hadde med seg, måtte bli med hjem igjen. Jeg tror kanskje at han planlegger frem til et visst punkt, og så improviserer han derfra. Og da kan det skje forskjellige uhell.

Men det er vanskelig å begå den perfekte forbrytelse. Jeg tror han har gjort flere feil underveis, og at de vil felle han til slutt.

Leser om drapssaken fra Toten. Der (adoptiv)faren har drept sin sønn. Planlagt. Strips og pose blir nevnt. Kan det ha blitt benyttet her? Da vil vel de biologiske sporene bli få, med tanke på bil og klær.
Citera
2019-11-08, 10:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Djevelen ligger i detaljene. Lange og mange avhør har kanskje avdekket destruktive mønstre. Som sakte men sikkert underbygges av tekniske analyser og funn.
De sterkeste av alle krigere er disse to: tid og tålmodighet.

Så är det. Nu kunde jag inte läsa artikeln i AP men det låter hoppingivande. Förberedelse av åtal kan vara krävande när det blir detaljer och sitter ingen redan inlåst så går det inte hålla tempot uppe på samma sätt. Sen måste man då kanske knacka på saker tills det låter rätt.
Citera
2019-11-08, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kan formue være eiendommen på Gjøvik?

Er dette oversikt for 2018 eller 19? Kan formue være pensonsutbetaling som hun ikke har hevet, all den tid hun har vært borte? Og så har det hopet seg opp på kontoen? Vet ikke hvor lenge NAV setter inn pensjon på en konto, når en person er meldt savnet, og at de samtidig ser at pengene ikke blir hevet.
Tror formue er å anse som rene penger, og ikke eiendeler som bil, hus og andre verdier, men dette skal jeg ikke si 100% sikkert. Eiendommen på den setra må jo uansett takseres av en takstmann for å kunne ha en verdi oppdatert etter dagens inflasjon. En takst fra f.eks. 1992 har liten betydning i dag.
Senast redigerad av Orderud. 2019-11-08 kl. 11:32.
Citera
2019-11-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror du at 70 åringer er grønnsaker ? Det er typisk for vår generasjon og fordumme de som er eldre bare for at de er eldre.

Jag gillar inte din ton. Du kväver debatten med att var oförskämd.

Ingen har påstått att en 70 åring är en grönsak. Men med tanke på ålder och vad denne man uppnått i livet är det en kvalificerad gissning från min sida att han inte tillbringar allt för mycket tid i cyberspacen. Jag kan påminna dig om att dygnet bara har 24 timmar. Vi har inte haft internet och allt annat vi tar för givet under så lång tid som ditt påstående bygger på. TH fick ihop sin verksamhet innan datoriseringen, ska du veta!

Jag tror polisen granskat hans internetnärvaro och hans vanor i övrigt, för att göra Moneroupplägget plausibelt som en modus operandi på hans initiativ .
Citera
2019-11-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar inte din ton. Du kväver debatten med att var oförskämd.

Ingen har påstått att en 70 åring är en grönsak. Men med tanke på ålder och vad denne man uppnått i livet är det en kvalificerad gissning från min sida att han inte tillbringar allt för mycket tid i cyberspacen. Jag kan påminna dig om att dygnet bara har 24 timmar. Vi har inte haft internet och allt annat vi tar för givet under så lång tid som ditt påstående bygger på. TH fick ihop sin verksamhet innan datoriseringen, ska du veta!

Jag tror polisen granskat hans internetnärvaro och hans vanor i övrigt, för att göra Moneroupplägget plausibelt som en modus operandi på hans initiativ .

Men har det ikke også kommet fram, at selve trusselbrevet fungerer dårlig? Brevet er langt også, og analysene gjort av dette er vel noe som faktisk sa dem at det var falskt? Ikke så profesjonelt der altså, samt at lengden visstnok tyder på nærhet til offeret, sies det.
Citera
2019-11-08, 11:46
Bannlyst
Citat:
Jeg sier ikke at jeg tror det er sånn
Men om vi parkerer alle ryktene har vi ikke stort
Vi vet i grunnen ikke annet enn hva politiet tror kan ha
hendt og at hun er sporløst forsvunnet
Hun KAN selvfølgelig ha blitt hentet av noen og fraktet til Gardermoen. Hun ble aldri etterlyst. Politiet holdt jo forsvinningen hemmelig i ti uker. Og ingen ville vel sett henne på f eks Gardermoen. Eller sett etter henne. Hun var jo kidnappet.
Hvis hun hadde bedt om skilsmisse og han reagerte på en måte som gjorde henne redd. F eks.

Hun kan vel ha planlagt å stikke og plutselig fikk bråhast

Alt han muligens har rigget, kan vel hun ha rigget?
Ja alene eller sammen med noen.
Det er vel ingen umulighet at hun er smart?

Hvis hun kjøpte flybillett og reiste utenlands, så vil jo navnet hennes være registrert i en eller annen database for flyselskaper. Passene har en liten elektronisk brikke på første side, men jeg er usikker på praksisen rundt dette, og om alle reiser lagres i en eller annen database. Hun kan ha kommet seg bort på andre måter, og som ikke etterlater seg spor. Hun kan ha tatt tog fra Oslo til Gøteborg , og så videre til andre land. Hvis man bruker buss eller tog, så er praksisen rundt passkontroll litt annerledes tror jeg. Man må ikke vise pass hvis man tar buss fra Romania til Bulgaria f.eks.
Et spørsmål rundt en slik flukt vil jo bli, hvor skal hun få penger til å oppholde seg utenlands? Kontoen sin og pengene fra NAV kan hun jo ikke bruke, da blir det jo avslørt hvor hun oppholder seg. Kanskje hun kjenner en rik forretningsmann som også Tom kjenner, og så foret denne mannen henne med penger. Falsk id og Western Union for å heve disse pengene. Evt. at denne mannen lar henne disponere en konto som han har, og så overfører han penger fra en konto til en annen.
Får det bare ikke til å stemme med alt det andre. Trusselbrev, 9.14-samtalen osv osv, men det er jo en mulighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in