2019-11-08, 08:54
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det behöver inte Isabella göra. Hon kan däremot intrigerna och göra så mycket subtilt så barnen inte vill komma till pappa.

Expressen har fel när de säger att Erik inte ger Jennie något. Erik är generös mot barnen och indirekt även till Jennie.

Vad jag förstått är Erik väldigt engagerad i sina barn och känns som en allmänt reko kille så jag är övertygad om att hans familj inte skuffas undan. Sedan instämmer jag med dig om att Isabella är mycket duktig på att "vinna" mark och manipulera. Ibland mycket subtilt och ibland ganska plumpt.
Citera
2019-11-08, 09:12
Medlem
Dåligt ledarskap, ja affärsidé som blivit passé, företag som inte fungerar ja, en relation med en fd gift man med familj och allt det innebär ok. Men går inte allt överstyr nu, så hemska saker har hon väl ändå inte gjort att hon behöver hängas ut överallt? ( i media menar jag)
Citera
2019-11-08, 09:14
Medlem
Citat:
Löwengrip kommer vara slut men inte Isabella Selin
Det är hennes mål.

Jo, men går det i lås? Varför skulle Selin välja BB?
Citera
2019-11-08, 09:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Löwengrip kommer vara slut men inte Isabella Selin
Det är hennes mål.
Okej. Då har vi inte fel när vi säger att hon kört sitt varumärke i botten och att hon är slut som entreprenör.
Som privatperson är hon naturligtvis inte slut. Det är möjligt att hon har ett liv i lyx framför sig, men det kommer inte att bekostas av kladdbolaget eller bloggen.

Vet du hur det kan komma sig att Erik inte räddat hennes ekonomi tidigare?
Bellsan gjorde ju reklam för danska bluffprodukter till sist. Det är lite konstigt med tanke på att pojkvännen är mångmiljardär.
Citera
2019-11-08, 09:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tack för alla inlägg, Efternamn08 😊 Jag visste väl att du hade koll.
Är det så smart att slänga Pingis under bussen? Tänker att Pingis har samlat på sig en hel del info om Bellsan under årens lopp. Det finns nog en del hon kan berätta för ekobrottsutredare och Skatteverk om hon vill. Å andra sidan är nog inte Pingis snövit hon heller.
Frågan är väl om Löwengrip Beauty AB och varumärket Löwengrip har något större värde efter den senaste tidens skriverier. Jag tvivlar. Om SvD sitter på dynamit kommer de uppgifterna ut förr eller senare oavsett om SvD publicerar eller inte. Jag tror att någon runt Bellsan är borta; hon kan säga och skriva vad hon vill men det kommer i slutänden bara att slå tillbaka mot henne själv.
Det finns ingen anledning att tvivla på den uppgiften, men om Nordic Capital inte längre är ägare lär väl Morgan inte ha något inflytande på Ellos mer? Dvs Ellos fimpar Bellsan när avtalet löper ut.
Njae, Erik sitter inte fast men han kommer att få ta i med hårda nypor om han ska bli av med Bellsan. Hon är väldigt manipulativ och uppenbarligen hänsynslös.
Om inget annat kan det gå att köpa hennes tystnad. Erik är miljardär med ett starkt kontaktnät och sitter med trumf på hand gentemot Bellsan även om han inte inser det själv. Så länge hans svagheter inte handlar om företagshemligheter eller brottslighet finns det inte mycket hon kan göra om han bestämmer sig för att ta avstånd från henne.
Ska bli intressant att se vad som händer.
Isabella ar inte en psykopat såsom den eminente psykiatern som har haft helt fel hela tiden envist fortsätter att upprepa
Isabella är en alldaglig halvfinsk lite tonårsaktig tjej med acne och ADHD som blev utsparkad hemifrån då hon var 14 år
Alla företagsledare vet hur man snabbt och enkelt, utan att betala och utan problem blir av med jobbiga individer inklusive psykopater
Både Isabella och Pingis kan komma att häktas om det skvallret stämmer och det gäller inga psykopatiska brott utan det liknar Carola's Rune med lite mer tonvikt på bedrägeri alternativt bedrägligt beteende
Bevisläget var gott redan innan, men utredningen drar väl ut på tiden nu eftersom ännu fler i Isabellas närhet aktivt medverkar i utredningen
Senast redigerad av qutm 2019-11-08 kl. 09:48.
Citera
2019-11-08, 09:58
Medlem
Citat:
Menar du att "Isabella Löwengrip" kommer att fortsätta att vara ett starkt varumärke också i fortsättningen?

Skriverierna handlar ju om henne som bloggare och entreprenör. Det har ju ingenting med hennes relation med Erik att göra. För honom kvittar det väl vad hans partner ägnar sig åt.

Har "Isabella Löwengrip" någonsin varit ett starkt varumärke?

Det har ju varit en jävla cirkus under lång tid. Redan i våras kom det en artikel i Expressen om att det bara var ett spel för galleriet och att det inte gick ihop. https://nyheter24.se/noje/925922-isabella-lowengrips-ekonomi-avslojad-gar-inte-ihop

En massa människor har ju skämtat vitt och brett om Isabella. Jag har sett henne som en världsfrånvänd driftkucku med sitt "team" och sina fejkade karaktärer i t ex New York.
Citera
2019-11-08, 10:02
Medlem
Pingis Hadenius kan lämna Löwengrip Beauty: "Troligtvis ett ägarskifte"
https://www.breakit.se/artikel/22521/pingis-hadenius-kan-lamna-lowengrip-beauty-troligtvis-ett-agarskifte

Tjejerna kommer inte längre överens med varandra
Citera
2019-11-08, 10:06
Medlem
Citat:
Du har rätt. Jag gissade bara vilt.
Men vad kan det då vara för känsliga saker?!?
Sexuella perversioner?
Jag har svårt att komma på något som är mer än på sin höjd pinsamt för Daddy. Det är också sånt som ofelbart slår tillbaka på Bellsan. Tänk bara på Åsa Ahlunds bok om livet som älskarinna till en börs-VD. Alla i den mannens närhet känner till historien och det hon anklagar honom för men ingen reagerar.

Det är klart man undrar när det finns skribenter i tråden som hävdar att Daddy inte kan lämna Bella för att han öppnat sig för henne så att hon nu vet hans hemligheter. Men jag känner som du Dora, vad skulle det vara? En sexuell böjelse är det väl knappast någon som höjer på ögonbrynen åt idag. Inga seriösa medier publicerar så privata saker, så länge man inte gjort sig skyldig till brott. Så var skulle hon släppa sådan information? På sin blogg? Eller skulle hon också skriva en avslöjande bok?

Nej, jag undrar verkligen vad man menar när man hävdar att Bella skulle sitta på hemlig info. Och hur hemlig är den egentligen, om en skribent härinne redan skulle känna till att det finns så stora hemligheter.
Citera
2019-11-08, 10:14
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Isabella ar inte en psykopat såsom den eminente psykiatern som har haft helt fel hela tiden envist fortsätter att upprepa
Isabella är en alldaglig halvfinsk lite tonårsaktig tjej med acne och ADHD som blev utsparkad hemifrån då hon var 14 år
Alla företagsledare vet hur man snabbt och enkelt, utan att betala och utan problem blir av med jobbiga individer inklusive psykopater
Både Isabella och Pingis kan komma att häktas om det skvallret stämmer och det gäller inga psykopatiska brott utan det liknar Carola's Rune med lite mer tonvikt på bedrägeri alternativt bedrägligt beteende
Bevisläget var gott redan innan, men utredningen drar väl ut på tiden nu eftersom ännu fler i Isabellas närhet aktivt medverkar i utredningen

Bara för att klargöra, menar du nu det skvallret du har fått från nån du inte känner? Det var alltså denna vecka eller nästa vecka? För sist när du redovisade din lista (den du också hade fått från nån du inte känner) Och som skulle innehålla dynamit så bidde det ju ingenting.

PS hur gå det med analysen av krämen du skulle fixa?
Senast redigerad av Hor-Ulla 2019-11-08 kl. 10:23.
Citera
2019-11-08, 10:16
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Dåligt ledarskap, ja affärsidé som blivit passé, företag som inte fungerar ja, en relation med en fd gift man med familj och allt det innebär ok. Men går inte allt överstyr nu, så hemska saker har hon väl ändå inte gjort att hon behöver hängas ut överallt? ( i media menar jag)

Hon har sålt reklam värderad för 1 500 000 personer men i verkligheten har det kanske handlat om en tiondel av det. Oetiskt och kriminellt.

Media känner sig antagligen lurade. Bimbon fick sitta i klassiska Sommar i P1 och pladdra om sina låtsasplaner att erövra Amerika, all annan media har svansat efter henne och velat vara först med att berätta om hennes framgångar. Nu vill de vara med och ställa saker tillrätta och rädda lite heder.
Citera
2019-11-08, 10:18
Medlem
Citat:
Precis som du skrev i ett annat inlägg är det den som har pengarna som också har makten. Det visste redan Hjalmar Bergman

Det står naturligtvis inte rätt till i Bellsans huvud. Tankarna går osökt till personlighetsstörningar och kluster B. Det är vi många som konstaterat.
Bellsan är manipulativ, hon ljuger som en häst travar och hon är hänsynslös, visst. Men hon är ingen kriminell master mind. Hajen var en baggis att kasta under bussen, men Daddy är något helt annat. Man ska ju komma ihåg att hon försökt men inte lyckats snärja andra rika män. Bellsan har inte det som behövs för att sänka Daddy.
Med skickliga rådgivare kan han vända en ev uthängning till sin fördel och krossa henne offentligt alt. muta henne.
Daddy har sympatierna på sin sida i nuläget.

Men det är ju självklart att hon säger så! Det skulle vemsomhelst göra som är på gång att köpa ut sin affärspartner och vill driva vidare bolaget. Det är inte uttryck för någon psykisk störning. Sorry.

Big Valley såg ju till att bli av med henne illa kvickt när hennes oskyldiga lilla manöver att filma hans kläder på hotellrummet nådde fruns vetskap. Mycket möjligt att frun hört skvallret tidigare men nu var det Bella själv som gjorde bort sig genom att inte fatta vikten av absolut diskretion. Verkligen ett big no no när man vänstrar med kända och inflytelserika personer. Jag skulle ge vad som helst för att höra om Big Valley gett ett varnande ord till sin efterträdare ES eller hur snacket mellan dem går när det gäller Bellsan. Buksvågrar emellan.
Citera
2019-11-08, 10:23
Medlem
DuoblePaladins avatar
Stör mig trots allt på att hon har klantat till det. Det hon faktiskt har (hade!) är ju ett väldigt starkt varumärke. Som nu är kört i botten. Har hon inte haft någon rådgivare vid sin sida eller har hon bara inte lyssnat? kan det vara rotorsaken till att sprickan är ett faktum med Pingis? Borde ju inte vara omöjligt att göra en "Björn Borg" och i måttlig takt steg för steg lansera mer kladd (smink), Underkläder, Parfym, Vin!, lakan m.m.

Kan ett scenario vara nu att riskkapitalister eller typ spelare som Gant, Björn Borg etc. kan flockas runt varumärket? borde kanske vara fin rea om raset fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in