Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Jag har då aldrig hånat eller skrattat åt dig. Dessutom krävs ingen psykologexamen för att förstå att hon har en grandios självbild och galopperande storhetsvansinne. Och säkert flertalet personlighetsstörningar på det. Men jag tror fortfarande att hon skulle tappa intresset totalt för ES så fort det visar sig att han inte tänker betala något lyxliv åt Bellsan. Jag menar, titta hur karln klär sig. Han känns ju inte direkt som någon som vill springa runt på exklusiva shoppinggator och slösa pengar på sin fritid. Finns inga pengar att hämta drar hon direkt.
Jag tänker också att han har råd med advokater som kan få henne att förstå att hon inte ska yppa några hemligheter om honom om det är vad hon hotar med.
Precis som du skrev i ett annat inlägg är det den som har pengarna som också har makten. Det visste redan Hjalmar Bergman
Det står naturligtvis inte rätt till i Bellsans huvud. Tankarna går osökt till personlighetsstörningar och kluster B. Det är vi många som konstaterat.
Bellsan är manipulativ, hon ljuger som en häst travar och hon är hänsynslös, visst. Men hon är ingen kriminell master mind. Hajen var en baggis att kasta under bussen, men Daddy är något helt annat. Man ska ju komma ihåg att hon försökt men inte lyckats snärja andra rika män. Bellsan har inte det som behövs för att sänka Daddy.
Med skickliga rådgivare kan han vända en ev uthängning till sin fördel och krossa henne offentligt alt. muta henne.
Daddy har sympatierna på sin sida i nuläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Jag studsade också när jag läste i SvD-artikeln att hon sagt att det kändes bra att kunna bli ensam ägare till skönhetsföretaget eftersom produkterna bär hennes namn. Det visar på en sådan total brist på insikt! Än så länge har det ju gått bra men det beror ju bara på att alla avslöjanden har kommit den allra sista tiden. Hon saknar allt vad självkännedom heter - men det här ihop med hennes störning.
Men det är ju självklart att hon säger så! Det skulle vemsomhelst göra som är på gång att köpa ut sin affärspartner och vill driva vidare bolaget. Det är inte uttryck för någon psykisk störning. Sorry.