2019-11-08, 00:33
Medlem
HeroesSilencios avatar
Man bör se det här klippet för att förstå att det inte var frågan OM utan NÄR hon skulle avslöjas som den luftslotts byggare hon är. Sjukaste klipp jag sett!!
Isabella Von Aircastle sitter och blir intervjuad av Ping Pong Ding Dong på Arlanda efter att hon gått ut i media om att kidnappare åkte utanför hennes hus och hennes pojkvän hade försnillat 30 miljoner från maffian.

Hon är totalt livsfarlig våpet, och till dig Erik så kan jag ge dig följande råd. Jag har alltid sett dig som seriös och en bra förebild men nu måste jag medge att du framstår som korkad och omdömeslös som antagit denna vilsna lilla tjej som flickvän. SPRING medans du kan, spring för livet! Klipp sönder simkortet och byt mobil, skaffa säkerhetsteam som håller henne borta (du har i alla fall råd med ett eget säkerhetsteam) och återgå till den seriösa person som du en gång var.

https://www.youtube.com/watch?v=yIDPA7UV0uQ
Senast redigerad av HeroesSilencio 2019-11-08 kl. 00:45.
Citera
2019-11-08, 00:34
Medlem
Så då var artikeln som Efternamn08 så länge förvarnade om här och det var sannerligen en skräll. Bra journalistik, även om den inte är perfekt, för vad jag förstår creddade SvD inte Bloggbevakning? Expressen har verkligen gjort bort sig, men bevisade i alla fall att Isabella Löwengrip talade sanning om sin förmåga att manipulera pressen. Förhoppningsvis blir det ändring på den saken och alla företagare granskas lika utan att pressen ska ha favoritbarn som tillåts komma undan med vad som helst.

Jag tycker synd om de stackare som kom direkt från gymnasiet till en sådan arbetsplats. Det är för jävligt att de accepterade att bli behandlade som skit för att hon var så uppskriven.
Citera
2019-11-08, 00:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag har då aldrig hånat eller skrattat åt dig. Dessutom krävs ingen psykologexamen för att förstå att hon har en grandios självbild och galopperande storhetsvansinne. Och säkert flertalet personlighetsstörningar på det. Men jag tror fortfarande att hon skulle tappa intresset totalt för ES så fort det visar sig att han inte tänker betala något lyxliv åt Bellsan. Jag menar, titta hur karln klär sig. Han känns ju inte direkt som någon som vill springa runt på exklusiva shoppinggator och slösa pengar på sin fritid. Finns inga pengar att hämta drar hon direkt.

Jag tänker också att han har råd med advokater som kan få henne att förstå att hon inte ska yppa några hemligheter om honom om det är vad hon hotar med.
Precis som du skrev i ett annat inlägg är det den som har pengarna som också har makten. Det visste redan Hjalmar Bergman

Det står naturligtvis inte rätt till i Bellsans huvud. Tankarna går osökt till personlighetsstörningar och kluster B. Det är vi många som konstaterat.
Bellsan är manipulativ, hon ljuger som en häst travar och hon är hänsynslös, visst. Men hon är ingen kriminell master mind. Hajen var en baggis att kasta under bussen, men Daddy är något helt annat. Man ska ju komma ihåg att hon försökt men inte lyckats snärja andra rika män. Bellsan har inte det som behövs för att sänka Daddy.
Med skickliga rådgivare kan han vända en ev uthängning till sin fördel och krossa henne offentligt alt. muta henne.
Daddy har sympatierna på sin sida i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Jag studsade också när jag läste i SvD-artikeln att hon sagt att det kändes bra att kunna bli ensam ägare till skönhetsföretaget eftersom produkterna bär hennes namn. Det visar på en sådan total brist på insikt! Än så länge har det ju gått bra men det beror ju bara på att alla avslöjanden har kommit den allra sista tiden. Hon saknar allt vad självkännedom heter - men det här ihop med hennes störning.
Men det är ju självklart att hon säger så! Det skulle vemsomhelst göra som är på gång att köpa ut sin affärspartner och vill driva vidare bolaget. Det är inte uttryck för någon psykisk störning. Sorry.
Citera
2019-11-08, 00:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Du kan stryka företagshemligheter. Finns bra lagar om skydd för företagshemligheter, särskilt om syftet är att medföra skada. Undantaget är såklart om man avslöjar brott eller allvarliga missförhållanden. Men är ES verkligen så korkad att han skulle avslöja sådant för Bimbo-Bellan? Och fattar hon sådant? Hon verkar ju inte ha någon koll.
Du har rätt. Jag gissade bara vilt.
Men vad kan det då vara för känsliga saker?!?
Sexuella perversioner?
Jag har svårt att komma på något som är mer än på sin höjd pinsamt för Daddy. Det är också sånt som ofelbart slår tillbaka på Bellsan. Tänk bara på Åsa Ahlunds bok om livet som älskarinna till en börs-VD. Alla i den mannens närhet känner till historien och det hon anklagar honom för men ingen reagerar.
Citera
2019-11-08, 01:14
Medlem
Okej, jag hoppas att flera personer spiller bönorna. Den gamle livvakten, Odd, Hampus, Pingis, Simon...

Många pratar om en video där Simon och Pingis gör narr av Bella (utan att hon fattar det), har någon länk?
Citera
2019-11-08, 02:54
Medlem
moralhoras avatar
Jösses, försvarsinlägget på bloggen som faktiskt är värt att ge henne "klick" eftersom det är verklighetsfrånvänt:

Citat:
Det är en självklarhet att alla medarbetare ska må bra på sin arbetsplats och om människor blivit felaktigt behandlade så är det ett stort misslyckande från vårt håll.

Vänta nu? Är det inte Isabella själv som erkänt att hon kört sådan hård och tuff ledarstil att människor börjat gråta på jobbet? Men det var väl då det lät bra att hon var en "touff biznizvåman" som hon gjorde det och inte den numera jordnära Isabella.

Citat:
Dessutom ägs Löwengrip av två personer med individuella visioner om hur bolaget ska drivas och vad som är prioriterat i byggandet av bolaget. Bland annat genom att jaga tillväxt på bekostnad av arbetsmiljön.

Pingis, möt busshjulen.

För övrigt, är det inte Isabella som jagat tillväxten eftersom det skulle vara rätt omöjligt att finansiera hennes leverne med mångmiljonvillor, New York-äventyr och privatgetter annars? Vem tror hon att hon lurar?
Citera
2019-11-08, 05:32
Moderator
KomissarieBecks avatar
Trodde nog aldrig jag skulle skriva ett inlägg i denna tråden även om jag har följt BB senaste tiden i media. Det som intresserar mig är inte vilka hus hon äger,om hon flyger privatjet eller inte.

Det jag intresserar mig för är hur hon hanterar sitt varumärke som ju faktiskt i grund och botten är hela verksamheten.
På något sätt lyckades BB kravla sig hyggligt högt på den Svenska varumärkes kedjan.
En ung tjej som säkert har arbetat enormt hårt för att komma dit hon är.

Tyvärr måste jag ställa mig i kön bland alla de andra tvivlarna.
Varför?

BB har varken kompetens eller organisation för att klara en sådan här smäll på varumärket.
Visserligen försöker hon desperat in i det sista att rädda situationen,varumärket och därmed sig själv genom att inte ta strid med media.
En kommunikation via sin blogg kommer dock aldrig att rädda henne från att raderas från den Svenska toppen.

Den senaste publiceringen i media där anställda sjunger ut om förhållande på arbetet är den definitivt sista spiken i kistan för BB.

Vad har vi: Raserat ekonomiskt luftslott i företaget.
Panikutförsäljning av privata tillgångar,En svart sida genom ett ex som ägnat sig av samma typ av luftslottsaffärer. Anställda som nu vänder sig mot BB.... Listan kan bli mycket längre.

Största hotet nu är dock media som aldrig kommer låta sig tystas före allt elände är på bordet.
Investerare kommer att pipa iväg fortare än Du kan räkna till tre....

Sorry BB sagan är slut....
Citera
2019-11-08, 05:43
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jösses, försvarsinlägget på bloggen som faktiskt är värt att ge henne "klick" eftersom det är verklighetsfrånvänt:

Vänta nu? Är det inte Isabella själv som erkänt att hon kört sådan hård och tuff ledarstil att människor börjat gråta på jobbet? Men det var väl då det lät bra att hon var en "touff biznizvåman" som hon gjorde det och inte den numera jordnära Isabella.

Pingis, möt busshjulen.

För övrigt, är det inte Isabella som jagat tillväxten eftersom det skulle vara rätt omöjligt att finansiera hennes leverne med mångmiljonvillor, New York-äventyr och privatgetter annars? Vem tror hon att hon lurar?

Precis så. Sveriges största hycklare. Hon tror att hennes tidigare strategier med att smutskasta andra kommer fungera även nu. När Svenska Dagbladet skriver tre negativa artiklar om en person på en dag så är det ganska allvarligt. Det verkar inte som att hon förstår vilken dålig idé och timing det är att smutskasta (och avfölja lol) sin partner nu, precis efter att flera av hennes gamla anställda berättar hur hemskt det var att jobba för henne. Om Isabella i alla fall hade haft Pingis på sin sida under det här så hade det varit en styrka utåt sett, men nu har hon sabbat det också. Hon fortsätter gräva sin grav och det är fanimej på tiden.
Citera
2019-11-08, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Precis som du skrev i ett annat inlägg är det den som har pengarna som också har makten. Det visste redan Hjalmar Bergman

Det står naturligtvis inte rätt till i Bellsans huvud. Tankarna går osökt till personlighetsstörningar och kluster B. Det är vi många som konstaterat.
Bellsan är manipulativ, hon ljuger som en häst travar och hon är hänsynslös, visst. Men hon är ingen kriminell master mind. Hajen var en baggis att kasta under bussen, men Daddy är något helt annat. Man ska ju komma ihåg att hon försökt men inte lyckats snärja andra rika män. Bellsan har inte det som behövs för att sänka Daddy.
Med skickliga rådgivare kan han vända en ev uthängning till sin fördel och krossa henne offentligt alt. muta henne.
Daddy har sympatierna på sin sida i nuläget.

Men det är ju självklart att hon säger så! Det skulle vemsomhelst göra som är på gång att köpa ut sin affärspartner och vill driva vidare bolaget. Det är inte uttryck för någon psykisk störning. Sorry.

Tills hon skriver ett inlägg utan att nämna hans namn för att inte bli anmäld för förtal, i inlägget skriver hon om hur fruktansvärt det är med män som reser och begår sexuella övergrepp på barn. Detta följs upp med ett inlägg om hur hon engagerar sig nu för utsatta barn. Hon sprider ett rykte som Erik inte kan försvara sig mot. Han är ju inte namngiven men alla förstår att det är honom hon menar.
Citera
2019-11-08, 07:07
Medlem
2015 basunerade TV4 ut att Isabella Löwengrip hade 20 miljoner följare. Kolla klippet när de följde med henne till jobbet:

https://www.youtube.com/watch?v=aMb6CBOe7B8

Man undrar hur programledaren tänkte där.
Citera
2019-11-08, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tills hon skriver ett inlägg utan att nämna hans namn för att inte bli anmäld för förtal, i inlägget skriver hon om hur fruktansvärt det är med män som reser och begår sexuella övergrepp på barn. Detta följs upp med ett inlägg om hur hon engagerar sig nu för utsatta barn. Hon sprider ett rykte som Erik inte kan försvara sig mot. Han är ju inte namngiven men alla förstår att det är honom hon menar.

Ja, folk är ganska försvarslösa mot fria fantasier. Det finns människor som fortfarande på allvar tror att hennes ex är en maffioso. Det kanske han skrattar åt nu, men han ska ju försöka bygga upp sitt liv igen. Då är ett rykte om att vara i lag med maffian rätt jobbigt att ha med sig i bagaget oavsett om han i framtiden sköter sitt affärsliv bättre.
Citera
2019-11-08, 07:43
Medlem
Arbetsmiljön och ledarskapet var ifrågasatt sedan tidigare av hennes ex. kan man tolka det som.

https://www.aftonbladet.se/a/RgqK5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in