Momentx22 skrev:
Här finns ju till och med folk i tråden som mer eller mindre försvarar att köpa sex av en heroinist.
Och du svarade:
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jadu jag är också lite förbluffad.
Att prostitution är en mycket omfattande och enormt komplex fråga med många olika lager står nog klart för de flesta. Också att det handlar om olika sorters prostitution där de inblandade har olika behov, "symptom" och ursprung.
Allt från totalt utblottade romska tjejer från Rumänien som verkligen säljs som slavar till eskorter- som psykiskt kan må bättre än genomsnittet enligt en annan undersökning jag läste. Vilket såklart gör att de (eskorterna) är mot alla former av restriktioner eller tvingande lagar. Kanske där "den lyckliga horan" kommer från.
Både du och jag har flera gånger påpekat att det inte är "eskortprostitutionen" vi diskuterar eller syftar på, men detta har varit väldigt svårt för vissa att förstå eller vilja ta in.
Det är detta som gör det så otroligt svårt att debattera, speciellt om man debatterar med sexköpare som gör allt för att försvara sitt förfarande. Speciellt när de är så oseriösa att de uppger sig själva som källa. Jag bara baxnar, det är vansinne. Debatten bara dör ut med den sortens "motstånd".
Sen blir vi hela tiden hänvisade till en gammal tråd/trådar, där vi själva ska beta igenom allt material för att på så sätt komma underfund med varför vederbörande är för en avkriminalisering. Inte ens länken/länkarna till originalkällorna bemödar man sig med att posta i denna tråden. "Nädå allt du behöver veta står där i den gamla tråden".
En annan gör allt för att göra materialet man postar så lättillgängligt/lättläst som möjligt för vi har alla ont om tid.
Klart är iallafall att den svenska sexköpslagen inte är perfekt, men det är inte tex den tyska eller nederländska heller, långtifrån.
Jag kan inte se att du svarade emot momentx22 när hon klagar på att det är fel att köpa sex av en knarkare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Om en förvirrad knarkare hotar en familjs barn med en spruta och föräldrarna försvarar barnen och råkar ha ihjäl missbrukaren, så var det självförsvar. Enligt mig.
I vilket inlägg påstår jag att en knarkare ska omyndigförklaras för att hen inte ska kunna sälja sex?
Ja, i självförsvar ja är helt legitimt, men du höll med djupfrys när han ville döda i hämnd såväl knarkare som en förvirrad psyksjuk som smetar bajs.
Du har i alla fall inte sagt emot momentx22 när hon sagt att det är fel att köpa sex av knarkare.