2019-11-07, 22:50
Avslutad
Det blir mycket namn så fort det handlar om gäng kriminalitet. Billy Rieloff som dna hittats på från brottsplatsen rymde ju 2004 från Kumlaanstalten.

Här kan Ni lyssna på hur rymningen gick till berättat av medrymlingen
Daniel Maiorana.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Daniel_Maiorana

Länk:
Del 1. https://play.acast.com/s/krullokriminell/-90danne
Del 2. https://www.youtube.com/watch?v=9pv5eCRECPA
Del 3. https://www.youtube.com/watch?v=8RaDyyZmXyc
Citera
2019-11-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det är en uppenbar feltolkning. Sen överför man det på advokat Olsson Lilja på något sätt som i alla fall jag inte förstår. Hot mot advokater har inte med deras privatliv att göra så långt kan man konstatera av alla undersökningarna. Det är upp till var och en att tolka undersökningar angående hot mot advokater, men nån jävla ordning får det väl ändå vara. Det är ungefär som häktad för kattsand lika illa.

Ja, det är uppenbart att du (avsiktligt?) feltolkat texten. Det står ju klart och tydligt att det är främst i samband med bodelningar och vårdnadstvister som det förekommer hot mot advokater. Det är alltså inte relevant för ärendet eftersom BO sysslar med brottmål. Alltså är det högst osannolikt att mordförsöket är arbetsrelaterat, vilket vi som ser objektivt på ärendet förstått för länge sedan.

Förutom den långa och bittra konflikten och Karins totalhaveri såväl yrkesmässigt som privat och mänskligt så talar dessutom statistiken emot henne, då de flesta mord begås av någon som har eller haft en nära relation med offret.

Det känns som dina försök att flytta fokus från Karin Lilja blir mer desperata och mindre genomtänkta för varje gång du fantiserar ihop ett nytt argument till varför det inte skulle vara hon som ligger bakom även detta mordförsök, trots att hon försökt tidigare och är den enda med ett tydligt motiv.

Ser fram emot att läsa vad du hittar på nästa gång, dina inlägg är roande i sin enfald. Även om du egentligen inte tillför något av värde till tråden så kan man ju behöva ett gott skratt ibland, så fortsätt gärna argumentera för Karins oskuld.
Citera
2019-11-07, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är en fullständigt uttjatad replik det där av er alla för att få härja fritt och bete er som as mot KL. Barnen hennes drar ni in med för att hon är som du säger hemsk.

FO greps aldrig men han och tjejen sin har ni också bökat och grävt i på ett lika sjukt vis. FO har också barn, men hans barn lät ni vara. Varför fick FOs barn vara ifred? Han är ju med hemsk?

Nu har ni äntligen en häktad Billy så börja gräv för fan. Fram med alla domar om honom, allt ni bara hittar, I två månader hoppas jag ni ägnar er åt honom men på något vis intresserar inte en häktad på sannolika skäl er alls utan ert intresse ligger endast hos anhållna i 24 timmar(KL) och icke anhållna(FO) personer.

Ni är fan lika besatta av KL som HOL är. Sick!
Är du lite kinkig?

Jag tror nog skon klämmer för att det än inte har fallit er i händerna, inget har än gått i den riktning som du et al tänkt er. Nån torped ska det helst inte vara.

Då blir det jättemycket gnäll på NFC, förundersökningen, ÅK, att KL granskas likt vilken misstänkt som helst på flashback.
Letar med ljus och lykta att sänka HOL.
Men hittar inget värst trovärdigt.
Rätt genomskinligt. För att inte tala om omoget.

Tråden tycks vara en kamp på liv och död, hahaha.
Chilla.
Själv hoppas jag att de gör en jävligt bra förundersökning, orkar mjölka ur Billy info och sätter dit den som lejt honom.
Om så är fallet. Är han skyldig allena går det fint det också.

Huvudsaken är att mordförsöket blir löst.

Eller vad säger du, pussgurka?
Senast redigerad av develi 2019-11-07 kl. 23:00.
Citera
2019-11-07, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Lägg dina slantar på Billy nu istället. Han är häktad på sannolika skäl.
Vad gnäller du om? Lägg dina egna slantar på Billy i stället om du nu är så intresserad av vad en livsstilsbrottsling har sysslat med i hela sitt liv från tidiga tonår.
Sånt finns ju redan ute i andra trådar men du kan ju roa dig med att lägga in dom här i stället.

För min egen del ids jag inte ens läsa hans domar för det framgår så klart vad han är för typ.
Jag väntar på fupen i stället, betydligt intressantare än att läsa om alla hans gamla brott.
Den idioten finns till och med på Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Billy_Rieloff
Citera
2019-11-07, 23:02
Medlem
Citat:
Det är en fullständigt uttjatad replik det där av er alla för att få härja fritt och bete er som as mot KL. Barnen hennes drar ni in med för att hon är som du säger hemsk.

FO greps aldrig men han och tjejen sin har ni också bökat och grävt i på ett lika sjukt vis. FO har också barn, men hans barn lät ni vara. Varför fick FOs barn vara ifred? Han är ju med hemsk?

Nu har ni äntligen en häktad Billy så börja gräv för fan. Fram med alla domar om honom, allt ni bara hittar, I två månader hoppas jag ni ägnar er åt honom men på något underligt sätt intresserar en häktad på sannolika skäl er inte alls utan ert intresse ligger endast hos anhållna i 24 timmar(KL) och icke anhållna(FO) personer.

Vem är man mest intresserad av Don Corleone eller någon av hans hejdukar? El Chapo eller någon av hans sicarios? Tony Soprano eller någon av hans torpeder?

Vad jag menar med den något annorlunda liknelsen är att i många fall är man intresserad av den bakomliggande orsaken och personen till brottet. Anstiftaren.

Billy och hans polare vet man ju ”allt” om redan då han inte direkt levt ett liv som gått varken pressen eller rättsväsendet förbi.

Ska vi gissa på att han sitter på svenska rekordet i totalt inmundigande av cowboysoppa genom åren. Kanske till och med hans recept han tagit med sig från sin barndom i Sydamerika? Jag menar att till skillnad mot ute i det fria så ÄR han ju någon på kåken och har säkert inflytande över menyn där.

En avdankad gun for hire är lite trist. En avdankad rådman som är kvinna och hittat på allt detta är lite nytt och spännande för många.

Gubbar som Billy har fått för mycket utrymme genom åren. Nu vill vi lyfta fram de våldsamma och kriminella tjejerna! Girl power!
Senast redigerad av Avel 2019-11-07 kl. 23:08.
Citera
2019-11-07, 23:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Nu har ni äntligen en häktad Billy så börja gräv för fan. Fram med alla domar om honom, allt ni bara hittar, I två månader hoppas jag ni ägnar er åt honom men på något underligt sätt intresserar en häktad på sannolika skäl er inte alls utan ert intresse ligger endast hos anhållna i 24 timmar(KL) och icke anhållna(FO) personer.

Du har tydligen inte fattat i vilket forum du skriver i och du är klart och tydligt på helt fel plats... eller kanske inte ändå för du gillar ju att slänga skit på HOL. Skulle han vara besatt av Karin
När det gäller HOL då går det fan i mig bra att kasta skit

Sluta gnäll eller utgå om du inte klarar av att läsa vad som framkommer här.
Senast redigerad av Timeout 2019-11-07 kl. 23:18.
Citera
2019-11-07, 23:12
Medlem
Citat:

Om du nu är så intresserad av den lejda skytten så gräv lite själv istället för att försöka styra vad andra ska göra. Själv finner jag anstiftaren 10 gånger mer intressant eftersom det utan henne inte blivit något mordförsök.

Skytten är ett verktyg, inte mer. Kriminella utlänningar går det 13 på dussinet av, så han är inte speciell. En stollig före detta hovrättsdomare som misshandlar både poliser och sina egna barn är mer intressant, särskilt när hon även försöker få sina barns far mördad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du lite kinkig?

Jag tror nog skon klämmer för att det än inte har fallit er i händerna, inget har än gått i den riktning som du et al tänkt er. Nån torped ska det helst inte vara.

Då blir det jättemycket gnäll på NFC, förundersökningen, ÅK, att KL granskas likt vilken misstänkt som helst på flashback.
Letar med ljus och lykta att sänka HOL.
Men hittar inget värst trovärdigt.
Rätt genomskinligt. För att inte tala om omoget.

Tråden tycks vara en kamp på liv och död, hahaha.
Chilla.
Själv hoppas jag att de gör en jävligt bra förundersökning, orkar mjölka ur Billy info och sätter dit den som lejt honom.
Om så är fallet. Är han skyldig allena går det fint det också.

Huvudsaken är att mordförsöket blir löst.

Eller vad säger du, pussgurka?

Du förstod inte alls mitt inlägg. Inte förvånande alls Du kastar dig istället med ord som kinky, pussgurka och chilla och säger att andra är omogna.

Börja gräva om Billy nu och spy galla över honom precis som du gjort i hundratals inlägg gällande KL. Men givetvis ska du spy mer och högre gällande Billy för han sitter på sannolika skäl medan KL är på fri fot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad gnäller du om? Lägg dina egna slantar på Billy i stället om du nu är så intresserad av vad en livsstilsbrottsling har sysslat med i hela sitt liv från tidiga tonår.
Sånt finns ju redan ute i andra trådar men du kan ju roa dig med att lägga in dom här i stället.

För min egen del ids jag inte ens läsa hans domar för det framgår så klart vad han är för typ.
Jag väntar på fupen i stället, betydligt intressantare än att läsa om alla hans gamla brott.
Den idioten finns till och med på Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Billy_Rieloff

Billy känns väldigt ”Nordisk Kriminalkrönika”. KL är bättre och intressantare Flashbackmaterial.
Citera
2019-11-07, 23:19
Medlem
Citat:
..........

Exaktus sa kaktus. MEN "de" har flera veckors tid utmålat och gett glasklar MOTIV till, ifall det skulle vara HOL själv som iscensatt skjutningen i trapphuset. Hade den, vem som helst gangster varit ute att döda, så hade han inte riskerat gå så nära att det blev en brottningsmatch.... njääh. HOL skulle nog inte vara i bästa formen idag. Låt mig tvivla.

Btw "de" läser inte min hela text, första och sista ord i meningen typ. Tycker att KL agerat galet! Ja!
Senast redigerad av cactaceae 2019-11-07 kl. 23:20. Anledning: Felstavning
Citera
2019-11-07, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Du förstod inte alls mitt inlägg. Inte förvånande alls Du kastar dig istället med ord som kinky, pussgurka och chilla och säger att andra är omogna.

Börja gräva om Billy nu och spy galla över honom precis som du gjort i hundratals inlägg gällande KL. Men givetvis ska du spy mer och högre gällande Billy för han sitter på sannolika skäl medan KL är på fri fot.
Kan väl ge dig en rymdkram då.

Skiter väl i dina order.

Jag läser för fullt om FFL för kännedom och vilka kretsar han rör sig i.
Väldigt intressant.
Vad gör du?
Citera
2019-11-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Polisen säger att det inte finns koppling till HOL s yrkesutövande. De borde ha koll på om HOL jobbat med Billy. Så han har ju inte kommit dit som missnöjd klient.
Då är frågan om det finns nån annan koppling.
Jag tror det finns nån koppling. Det gäller att hitta den.

Kunde inte sagt det så mycket bättre själv. När de finner kopplingen mellan Billy och Karin är fallet i princip löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in