Citat:
Ursprungligen postat av
SaltLakeCity
Jag förstår och du har rätt men skillnaden är att i Kina har du din röst hörd en gång för mycket, sedan är du rökt.
Men jag tror att vi är på samma sida

Rest mycket runt Asien! Vissa städer i Kina växer så fort att man tror man kommit till en ny stad efter bara ett år!
Därav är mina absolut favorit länder Japan, Kina och Korea. Av 3 anledningar, dem är enade (folkhemmet, tryggheten), utvecklings inriktade, och stolta över sin identitet/kultur.
Deras kultur skiljer sig än vårt, absolut! Men du kan yttra dig om allt och inget socialt, på caféer, nätet, finns inget hot att du blir av med jobbet mm!
Det finns inga gränser på deras yttrandefrihet förutom att du får inte förnedra officiella makthavare, och skapa oenighet bland befolkning som är en patetiskt lag enligt mig, men utöver det så finns det inga gränser om hur du får prata ute, på jobbet mm.
Kina exempelvis har en dröm att ena befolkning, historiskt har alla kinesiska ledare försökt ena riket! Nu när majoriteten är enade är det läskigt hur dem tar över världen en meter i taget!! Vi måste förbereda och därför är exempelvis Alternativ för Sverige ett bra val som kan försäkra Sveriges framtid framöver!!