2019-11-07, 21:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, då så.

Vad jag vet är det dock inte så i t ex Tyskland för tillfället. Kanske du får höra av dig till dem och påpeka det orimliga i detta så att arbetslösa tyska kvinnor inte kan gå hemma och lata sig istället för att söka jobb på bordellen.

Om detta nu skaver i dig menar jag.

Då kanske man får se lite nya ansikten nästa gång man åker dit också.
Citera
2019-11-07, 22:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad har detta med feminism att göra är väl bara att visa på hur det fungerar i Tyskland med yrkeskvinnor som valt att sälja sex och med fackförbund och rättigheter likt vilket annat yrke som helst

Om människor får se att det är helt vanliga välfungerande hårt arbetande akademiker och hemmafruar som anser att det borde finnas bordeller så kan det väcks opinion hos befolkningen. Börjar människor som inte är intresserade av att köpa sex se de doktorer, ingenjörer, hemmafruar och vanliga sociala män som har behov av bordeller med unga snygga tjejer och marker att de är vanligt folk kan detta påverka lagstiftaren.

Måste ju vara ytterst positivt att visa att nidbilden av sexköpare är felaktig att det kan vara din tandläkare, barnens lärare, advokaten, brevbäraren, killen från gruppboendet i grannhuset...

Du kan ju se att svensk media fungerar som inkvisitorer. Du har väl sett hur folk som kritiserade invandringen blev jagade och brännmärkta. Samma sak gäller ju feminism och sexhandel. Det går inte att ha en öppen debatt innan gammelmedia och public service fått rejäl stryka på foten, och vi har en mer sansad regim, som inte går upp i falsett så fort man vill diskutera och problematisera en känslig fråga. Se exempelvis på Danmark. Ett helt annat debattklimat. Sverige är ju mer eller mindre totalitärt.
Citera
2019-11-07, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inget fokusbyte. När er argumentation går ut på att de som enligt er fattar dåliga beslut borde omyndigförklaras då är det högs relevant att gå in i den frågeställningen. Ni har en elitistisk syn som går ut på att makthavarna vet bättre än individen vad som är bäst för individen. Med den inställningen borde förstås individer inte få rösta heller, makthavarna vet ju bäst. Ni förespråkar alltså diktatur även om ni inte har insett detta själva.

Som en människa med autism förstår jag att du har svårt för att förstå och resonera kring gråzoner. Ditt tänkande är fastlåsta svart/vita färdigställda resonemang.

Jag försöker igen.

Om tex en blandmissbrukare med vanföreställningar beslutar sig för att skada sig själv eller andra, kanske hugga mot någon med kniv eller vilja skära av sig fingrarna, ja då har samhället här i demokratin Sverige beslutat sig för att ja, den personen får och bör vi omhänderta, även mot dennes vilja. Jag ser det då som att man omyndigförklarar denna individen en kortare eller längre tid.

Har ingenting med röstandet att göra.

Men visst är det en fin balansgång som i de bästa av världar inte missbrukas.
Citera
2019-11-07, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad jag vet är det dock inte så i t ex Tyskland för tillfället. Kanske du får höra av dig till dem och påpeka det orimliga i detta så att arbetslösa tyska kvinnor inte kan gå hemma och lata sig istället för att söka jobb på bordellen.

Om detta nu skaver i dig menar jag.

Då kanske man får se lite nya ansikten nästa gång man åker dit också.
Jaha, hur var det nu med de här 19-åriga prinsessorna som skulle tas ner på jorden genom att tvingas tjänstgöra ett år på bordellen.
Citera
2019-11-07, 22:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vad har detta med feminism att göra är väl bara att visa på hur det fungerar i Tyskland med yrkeskvinnor som valt att sälja sex och med fackförbund och rättigheter likt vilket annat yrke som helst

1) Feminism är den styrande ideologin i Sverige. Den som går emot feminism blir straffad socialt. Och feminism säger att män inte ska ha sex med kvinnor i princip.

2) Det gäller inte bara sexköp det gäller allt som har med sex att göra.

Citat:
Om människor får se att det är helt vanliga välfungerande hårt arbetande akademiker och hemmafruar som anser att det borde finnas bordeller så kan det väcks opinion hos befolkningen. Börjar människor som inte är intresserade av att köpa sex se de doktorer, ingenjörer, hemmafruar och vanliga sociala män som har behov av bordeller med unga snygga tjejer och marker att de är vanligt folk kan detta påverka lagstiftaren.

1) Du är bara gammal. De som tittar på SVT och läser tidningen är Boomers och X-ers och männen där är cuckade. De kommer aldrig att stå upp mot feminism och PK.

2) Unga människor idag har inte samma tabu/skam kring att köpa/sälja sex från början.

Citat:
Måste ju vara ytterst positivt att visa att nidbilden av sexköpare är felaktig att det kan vara din tandläkare, barnens lärare, advokaten, brevbäraren, killen från gruppboendet i grannhuset...

Men den nidbilden finns bara bland äldre människor. Ingen under 40 bryr sig.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-07 kl. 22:17.
Citera
2019-11-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan ju se att svensk media fungerar som inkvisitorer. Du har väl sett hur folk som kritiserade invandringen blev jagade och brännmärkta. Samma sak gäller ju feminism och sexhandel. Det går inte att ha en öppen debatt innan gammelmedia och public service fått rejäl stryka på foten, och vi har en mer sansad regim, som inte går upp i falsett så fort man vill diskutera och problematisera en känslig fråga. Se exempelvis på Danmark. Ett helt annat debattklimat. Sverige är ju mer eller mindre totalitärt.
Då kan ju du fortsätta med din opinionsbildning på flashback 10 år till och fortfarande inte komma längre än idag och utan att fler än de som hamnat i en tråd om sexköp ens vet att det finns normala fungerande män som önskar sig en bordell att besöka efter söndagsmiddagen.
Citera
2019-11-07, 22:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som en människa med autism förstår jag att du har svårt för att förstå och resonera kring gråzoner. Ditt tänkande är fastlåsta svart/vita färdigställda resonemang.

Bjäbb bjäbb bjäbb

Du visar bara hur underlägsen du är genom sådana patetiska kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om tex en blandmissbrukare med vanföreställningar beslutar sig för att skada sig själv eller andra, kanske hugga mot någon med kniv eller vilja skära av sig fingrarna, ja då har samhället här i demokratin Sverige beslutat sig för att ja, den personen får och bör vi omhänderta, även mot dennes vilja. Jag ser det då som att man omyndigförklarar denna individen en kortare eller längre tid.

Har ingenting med röstandet att göra.

Men visst är det en fin balansgång som i de bästa av världar inte missbrukas.

Det är en rätt extrem handling att tvångsomhänderta personer på det sättet men det innebär just att personen åtminstone temporärt betraktas som omyndig att fatta egna beslut. Detta gäller dock inte normalt sett ens för missbrukare,

Ni förespråkar dessutom samma synsätt för sexköp generellt sett även när det inte är missbruk med i bilden. Samtyckande vuxna ska inte få ha sex med varandra utan att ni lägger er i detta. Det ska bara få ske enligt de kriterier ni ställer upp för ni vet vad som är bäst för andra.

Om jag kör med samma tankar så ska ni inte få rösta för ni fattar dåliga beslut. Både ni själva och samhället borde skyddas från er.
Citera
2019-11-07, 22:15
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vill du bli slagen och våldtagen?

Jo, Ipsi och jag hade en liten konversation om detta. Den handlade om att jag tycker det är ballt med tuffa kampsportstjejer. De är så att säga "alfahonor".

Vem skulle inte vilja få stryk och bli våldtagen av dem?

Bruce Chloe är min favorit.
https://www.youtube.com/watch?v=8cowFeKODBA

Citat:
Nu ska jag ut och skrämma omgivningen med min otäcka kärringaura

Glöm inte kniven och pepparsprayen!
Citera
2019-11-07, 22:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är ju samma sak gällande sexhandel. Man ger och tar. Det är ju mest tidsperspektivet som skiljer sig. Lösnummer eller prenumeration.

Jo, man kan uppskatta en kvinnas personlighet, att ha en relation och att vara kär. Men det är absolut inte ett måste för att ha bra sex. Tvärtom är det spännande att ligga med olika tjejer. Ungefär som att provköra nya bilar.

Nej det är inte samma sak överhuvudtaget. Det är faktiskt oerhört stor skillnad.
Citera
2019-11-07, 22:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Då kan ju du fortsätta med din opinionsbildning på flashback 10 år till och fortfarande inte komma längre än idag och utan att fler än de som hamnat i en tråd om sexköp ens vet att det finns normala fungerande män som önskar sig en bordell att besöka efter söndagsmiddagen.

Sedan 2008 så märker jag faktiskt en tydlig attitydförändring ändå. Motståndet är betydligt svagare nu. Sedan bekämpar jag PK på andra arenor, i princip i varje andetag. Invandringsdebatten verkar kunna vinnas, mot en enormt resursstark globalistisk maktapparat. Då kan även den här debatten vinnas. Samhällsförändringen går extremt snabbt nu, och det som var mainstream igår kan vara precis tvärtom imorgon. "Never waste a good crisis", som man säger. Sedan har vi ju framväxten av alternativ media, och mainstream-mediernas nedgång. Det finns all anledning att vara hoppfull.
Citera
2019-11-07, 22:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför är det ett problem att det blir fler torskar vid en legalisering?

Marknaden blir större. Fler torskar innebär bättre marknad för prostituerade. Då kommer det vara lockande för kvinnor från andra länder att komma hit. Kvinnor som inte har vettiga val.
Varför ska Sverige stödja detta?

Ni här som har ett sånt enormt förtroende för Amnesty bör ju ta på allvar när de säger att många av de kvinnor som sysslar med prostitition är fattiga eller på annat sätt diskriminerade. De startar från en "låg" plats i samhället. Förvisso vill de avkriminalisera, men det är inte för torskarnas skull, utan för att de prostituerade som redan kommer från dåliga förhållanden inte ska bli helt lottlösa och falla utanför lagens ramar.

Jag tycker inte att det är vettigt att Sverige främjar en sådan marknad. Det är att främja en marknad som man bör motverka i första rummet, om man nu påstår att man arbetar för människors rättigheter.
Citera
2019-11-07, 22:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det är inte samma sak överhuvudtaget. Det är faktiskt oerhört stor skillnad.

Egentligen inte så stor skillnad nej. Jag som är gentleman och alltid tar notan när jag har en dejt med tjej betalar och många tjejer har inte sex med en snål man. Varför skulle detta inte vara sexköp?

Det är dessutom så att det faktiskt bara är tillfälliga sexköp som är olagligt, så lagstiftaren verkar ha tänkt på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in