2019-11-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
"...
Det är väldigt ovanligt att en jurist skjutits. Bäst info vad som kan ligga bakom skjutningen sitter nog HOL själv på. Finns det någon missnöjd klient så har polisen följt upp det så gott det går. Frågan är bara vem en brottsmisstänkt är mest missnöjd med, försvararen eller polis/åklagare som letat fram alla bevis mot hen i förundersökningen? Hur utbrett är snuthatet vs brottmålsadvokathatet?

Bortser man från att det ska ligga en missnöjd klient bakom detta så får man fundera över om det finns någon annan konflikt där någon tagit initiativ till skjutningen. Ett infekterat bråk med en bekant eller vän. I så fall har nog HOL redogjort för vilka bråk han varit inblandade i. Sen finns det ju elefanten i glashuset då som man inte kan bortse från. Den mest missnöjda, den mest svikna, den närmaste och största personliga konflikt HOL varit inblandad i. Vilken och med vem det är behöver jag inte skriva ut här.

Vi har fått fram rätt mycket underlag här på hur infekterad tvisten HOL varit inblandad i är. Vi har fått fram att hans motpart har misshandlat polis vid omhändertagande, misshandlat en kvinnlig polis vid privat tillfälle. Samma poliskvinna som fått lämna sin tjänst efter att ha blivit dömd för att ha hotat en annan polismans barnbarn och övrig familj. KLs umgänge har inte alltid varit lämpligt. Hon vittnar om att hon lever under dödshot och har behövt anlita livvakt. Vem var denne livvakt? Vem var mannen som hotade i hundaffären å hennes vägnar? Vilka var männen som hotade HOL utanför hans bostad? Vem var mannen som anmälde till polisen att KL ville värva torped? Vem sköt HOL nu senast? Vem är du vem är jag? Osv
KL känns fortfarande väldigt central i den delen av HOLs liv som är mest konfliktartad.

Tack för ett otroligt nyanserat och klargörande inlägg.[/quote]

Tack själv för feedbacken. Många som ska ha en eloge här för att försöka bringa klarhet i röran här. Flashback är ingen kramring direkt men skickar ut några digitala ryggdunkar till alla som förtjänar det.
Citera
2019-11-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja och HOL jobbar som brottsmålsadvokat så jag kan verkligen inte förstå hur humanjuridik kom in i bilden? Eller har KL och HOLs familjerätt/bodelnings jurister utsatts för hot av ex paret?

Det är en uppenbar feltolkning. Sen överför man det på advokat Olsson Lilja på något sätt som i alla fall jag inte förstår. Hot mot advokater har inte med deras privatliv att göra så långt kan man konstatera av alla undersökningarna. Det är upp till var och en att tolka undersökningar angående hot mot advokater, men nån jävla ordning får det väl ändå vara. Det är ungefär som häktad för kattsand lika illa.
Citera
2019-11-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om KL kastade sig i en taxi till brottsplatsen för att förmedla info om den person hon visste skjutit HOL så är hon min nya idol. Trots infekterade kontroverser med sin exmake så har hon samtidigt haft så bra koll på hans antagonister att hon är den som leder dem till den person som det senare blir DNA-träff på. Hedervärt, nobelt och vaket av KL i såna fall med tanke på bakgrunden och deras konflikt.
Timingen att han skjuts några dagar efter domen får man då se som en parentes.
Hon kanske kände medlidande då hon själv levt under dödshot under en längre tid. Storsint av KL. Bra att hon med sin erfarenhet jobbar sida vid sida med utredarna. De kanske rent utav kan lära sig något av henne.

Jag tror faktiskt att du lyckats beskriva exakt det KL önskade förmedla ut med sitt agerande på brottsplatsen och i den märkliga intervjun hon valde att ställa upp på. När sen Expressen flera veckor senare hänvisar till nya uppgifter som framkommit i polisutredningen om att KL skulle ha försäkrat sig om att ingen anhörig ( barnen ) befann sig hemma innan skjutningen ägde rum framstår hennes närvaro i nattkläder direkt vid brottsplatsen som starkt iscensatt.
Citera
2019-11-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
"...
Det är väldigt ovanligt att en jurist skjutits. Bäst info vad som kan ligga bakom skjutningen sitter nog HOL själv på. Finns det någon missnöjd klient så har polisen följt upp det så gott det går. Frågan är bara vem en brottsmisstänkt är mest missnöjd med, försvararen eller polis/åklagare som let............
KL känns fortfarande väldigt central i den delen av HOLs liv som är mest konfliktartad.

Till den grad att HOL vill se henne bakom lås och bom minst 10 år framåt, helst död och begraven, men det behövs inte, han vill fixa det smartare än så med en liten gnutta "gott samvete" i behåll, K är trotts allt barnens mamma och bernen känner inte igen henne som det beskrivits här! .
Ser detta ut som, eller hur - alla hemskheter som tagits fram om KL på värsta smutskastande sätt utan att någon tänker efter VARFÖR KL agerat så galet hon gjort ändå, det finns anledning som inte framkommit i domstolshandlingarna, hela fup ocg dylikt saknas ju i alla ärenden.Inte mycket vad H säger..., K säger..., osv. Vi vet inte allt.
Senast redigerad av cactaceae 2019-11-07 kl. 21:53. Anledning: Felstavning
Citera
2019-11-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det är en uppenbar feltolkning. Sen överför man det på advokat Olsson Lilja på något sätt som i alla fall jag inte förstår. Hot mot advokater har inte med deras privatliv att göra så långt kan man konstatera av alla undersökningarna. Det är upp till var och en att tolka undersökningar angående hot mot advokater, men nån jävla ordning får det väl ändå vara. Det är ungefär som häktad för kattsand lika illa.

En övertydlig feltolkning är precis vad det är, inte så konstigt att man inte förstår inläggen som nu spottas ut.
Citera
2019-11-07, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Till den grad att HOL vill se henne bakom lås och bom minst 10 år framåt, helst död och begraven, men det behövs inte, han vill fixa det smartare än så med en liten gnutta "gott samvete" i behåll, K är trotts allt barnens mamma och bernen känner inte igen henne som det beskrivits här! .
Ser detta ut som, eller hur - alla hemskheter som tagits fram om KL på värsta smutskastande sätt utan att någon tänker efter VARFÖR KL agerat så galet hon gjort ändå, det finns anledning som inte framkommit i domstolshandlingarna, hela fup ocg dylikt saknas ju i alla ärenden.Inte mycket vad H säger..., K säger..., osv. Vi vet inte allt.
Vad svamlar du om?

Håller du på att dö i kramp över att KLs utsvävningar på fyllan, där hon skämt ut sig fullständigt, är offentlig handling?

att hennes beteende granskas för att hon greps och än inte är avskriven misstanke?
Vad förväntar du dig? Att man ska gulla med henne och blunda för galenskaperna?
Leta patetiska argument för att hon super?

Är det nån som är hemsk så är det hon. Mot sina barn.
Ränner runt med patrask på stan och slåss. Lever som en parasit istället för att ordna boende där de kan träffas.
Pratar helt korkat i intervjuer så man undrar om hon rökt på likaväl som att dra i sig Jeltsin.
Senast redigerad av develi 2019-11-07 kl. 22:08.
Citera
2019-11-07, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hmm....
Oavsett om hon helt avskrivs är det hon som är ansvarig för sitt beteende.
Ingen annan får henne att bita folk och slå poliser.
Det hon gör barnen är dock värre.
Citera
2019-11-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag tror faktiskt att du lyckats beskriva exakt det KL önskade förmedla ut med sitt agerande på brottsplatsen och i den märkliga intervjun hon valde att ställa upp på. När sen Expressen flera veckor senare hänvisar till nya uppgifter som framkommit i polisutredningen om att KL skulle ha försäkrat sig om att ingen anhörig ( barnen ) befann sig hemma innan skjutningen ägde rum framstår hennes närvaro i nattkläder direkt vid brottsplatsen som starkt iscensatt.

Ja om det stämmer att hon försäkrat sig om att barnen inte var i bostaden så kan man ju fundera på varför hon dyker upp där. Kan hon ha haft missade samtal från polisen på sitt kända nummer då de sökte henne i egenskap av folkbokförd på adressen? Rätt normalt att man försöker ta kontakt med de som bor på adress efter skjutning antar jag. Kan det ha triggat att hon åkte in till brottsplatsen också? Who knows.
”Nu är morsan Baloo på plats. Alla kan vara lugna, det är inte alla på adressen som blivit skjutna. Kolla jag lever men kunde ha varit ett brottsoffer hära folkbokförd som jag är i denna våning jag äger större delen av. Tur jag har min bra hemmasnickrade lösning på skyddat boende så iaf inte jag drabbas av denna organiserade brottslighet som min exmake är involverad i. På tal om det så finns det en högst uppsatt kriminell man som...”

Kan ju vara då främst för att plantera en story om denne kriminelle överkucku. Men att inte vilja uppge sin bostadsadress under ett dygn och samtidigt berätta om högt uppsatta kriminella känns lite motsägelsefullt. Samtidigt så finns det ju många anonyma tips som kommer in till polisen varje dag så...

Sen ska man ju ta med i tankarna att KL ju hade stort fokus på den ägda lägenheten. Den var viktig för henne att processa i det längsta om. Kan det ha varit ett skäl att dyka upp där i pyjamas att skyndsamt se till sin egendom så inte hela lägenheten var sönderskjuten. Kanske ett vattenrör som blivit sönderskjutet så hon behövde anmäla till försäkringsbolaget? Nja.
Visade hon sig där av oro för HOL? Nja. Det känns som de stod väldigt långt ifrån varandra. Pyjamasbyxan kan ju ha haft syfte att skyndsamt bege sig till platsen för att meddela de kopplingar till organiserad brottslighet hon haft som mantra under mången av den skriftväxling hon haft med rätten i ärenden med HOL. Antar att hon var beredd att få svara på frågor men inte att bli gripen. Sen hade de inte underlag för häktning heller så hon hade ju inte helt värderat risken/situationen fel.

Men att ett ”Jaha, vad ska vi tro om de här berättelserna då?” yttrades av utredarna efter hennes förhör och berättelser är nog en lågoddsare.

Liiite spännande läsning blir fupen om detta klaras upp och då i den riktning många tror.
Senast redigerad av Avel 2019-11-07 kl. 22:40.
Citera
2019-11-07, 22:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Har HOL en brottningsmatch med denna ökända Billy tycker man HOL ska kunna identifiera honom, man tycker verkligen han ska veta vem Billy är. Oavsett om HOL vet det eller inte så är B en kriminell man med "speciellt utseende" som absolut inte ska bli en lintott. Nu var det visseligen en granne som tog ordet lintott i sin mun men ändå.

Finns ingen jäv, det är heter feghet. Dom vågar inte gå emot en yrkesbroder eller två får man väl säga när HOL huggit klorna i Tomas Ohlsson. Det blir nån lallare till advokat Billy får nöja sig med men vi har ingen aning änu vad det här blir, allt känns så förbannat kväljande och blodskamligt så man nästan kräks.

Denna tråd är en av de solkigaste man någonsin läst, den mediala rapporteringen om fallet är förkastlig och nu hoppar försvarsadvokaterna in och beter sig som hariga pajaser. Snusk och slask över alltsammans.

Man tycker ju det. Om han nu inte hade skidmask eller liknande draget över knoppen.
Kan "lintotten" varit mgm nr2 som ju fortfarande sitter anhållen? Det kan ju vara en andra person som hållit till nere vid porten men stuckit mot bilen när skotten började knalla uppe i trapphuset?

Jag tror inte många Sthlm-advokater vill ta i detta. Jäv är enkelt att gömma sig bakom i detta ärende, vilket jag påtalat tidigare.
Till din beskrivelse lägger jag till en sirapströg handläggningstid mellan grova brott & NFC för analyssvar.
Det är som en B-roman alltihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Du börjar gardera dig en aning ser jag Har bara så svårt att tro att HOL skulle röra sig i en miljö där han riskerar att bli av med sin advokattitel. Det hade varit lättare att höja blicken om det handlat om utpressning, hot. Men mord :/ starka känslor som måste ligga bakom det beslutet tänker jag. Nej det är så många konstiga omständigheter som pekar på KL. Man blir lite nyfiken på det andra namnet HOL gav polisen i samband med skjutningen. Men sen tycker jag mig minnas att jag läst att de som utreder brottet avfärdat att det skulle ha handlat om något relaterat till hans yrkesutövning.

Jag gör som GW när det börjar vackla -säger lite både och
Nä, jag har hela tiden hållit öppet att Karin anstiftat, och jag fortsätter hålla det öppet. Men jag måste säga att häktning av Billy för detta var mycket otippat baserat på vad jag har för kunskaper om Karin.
Med det sagt, kan polisen ha helt rätt i att detta inte är kopplat till hans arbete. Men det öppnar automatiskt till att det kan vara kopplat till hans person/privat?
Citera
2019-11-07, 22:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?

Håller du på att dö i kramp över att KLs utsvävningar på fyllan, där hon skämt ut sig fullständigt, är offentlig handling?

att hennes beteende granskas för att hon greps och än inte är avskriven misstanke?

Ränner runt med patrask på stan och slåss. Lever som en parasit istället för att ordna boende där de kan träffas.
Pratar helt korkat i intervjuer så man undrar om hon rökt på likaväl som att dra i sig Jeltsin.
Inget förvånar mig längre när det gäller försvaret av Karin Cecilia Lilja här

Hur får man ihop detta? "alla hemskheter som tagits fram om KL på värsta smutskastande sätt utan att någon tänker efter VARFÖR KL agerat så galet hon gjort ändå, det finns anledning som inte framkommit i domstolshandlingarna"

Anledningen till Karins beteende är att hon SUPER!!! Hon är alkoholist!!!
Karin blir våldsbenägen när hon inte får som hon vill när hon är på fyllan.
Troligen finns en psykiatrisk diagnos bakomliggande, men den kan vi bara gissa om då den inte finns för offentlig visning. Men helt klart agerar hon som att hon är helt galen.
Vad är det folk inte fattar?

Det är offentliga handlingar och dom finns på Lexbase och dom kan tas ut om man betalar 95 kr som är en engångsavgift och då ingår en dom som annars kostar 89 kr att få ut.
Varsågod... här är länken. https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Karin+Cecilia+Lilja &Search%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Vill man veta mer ringer man bara rätten och begär ut dagboksblad, fup mm.
Fup är rätt ointressant när det handlar om våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman när Karin har blivit omhändertagen för fylla, LOBad.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1976511-om-omhandertagande-av-berusade_sfs-1976-511
Vill man veta om det finns flera domar är det bara att kontakta rätten och begära ut dom.
OFFENTLIGA HANDLINGAR!!! Fattar inte folk vad det är?

Karin Cecila Lilja är misstänkt som anstiftare och då grävs det om henne precis likadant som om hon vore man och var misstänkt för samma sak.
Många verkar ha stora problem med att det är en kvinna som har ställt till en massa skit och ska tycka synd om henne. En man hade dom aldrig tyckt synd om... snarare velat hänga högt för samma saker som hon har gjort. SJUKT!!!
Citera
2019-11-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?

Det är en fullständigt uttjatad replik det där av er alla för att få härja fritt och bete er som as mot KL. Barnen hennes drar ni in med för att hon är som du säger hemsk.

FO greps aldrig men han och tjejen sin har ni också bökat och grävt i på ett lika sjukt vis. FO har också barn, men hans barn lät ni vara. Varför fick FOs barn vara ifred? Han är ju med hemsk?

Nu har ni äntligen en häktad Billy så börja gräv för fan. Fram med alla domar om honom, allt ni bara hittar, I två månader hoppas jag ni ägnar er åt honom men på något underligt sätt intresserar en häktad på sannolika skäl er inte alls utan ert intresse ligger endast hos anhållna i 24 timmar(KL) och icke anhållna(FO) personer.

Ni är fan lika besatta av KL som HOL är. Sick!
Senast redigerad av iLivid 2019-11-07 kl. 22:51.
Citera
2019-11-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Inget förvånar mig längre när det gäller försvaret av Karin Cecilia Lilja här

Hur får man ihop detta? "alla hemskheter som tagits fram om KL på värsta smutskastande sätt utan att någon tänker efter VARFÖR KL agerat så galet hon gjort ändå, det finns anledning som inte framkommit i domstolshandlingarna"

Anledningen till Karins beteende är att hon SUPER!!! Hon är alkoholist!!!
Karin blir våldsbenägen när hon inte får som hon vill när hon är på fyllan.
Troligen finns en psykiatrisk diagnos bakomliggande, men den kan vi bara gissa om då den inte finns för offentlig visning. Men helt klart agerar hon som att hon är helt galen.
Vad är det folk inte fattar?

Det är offentliga handlingar och dom finns på Lexbase och dom kan tas ut om man betalar 95 kr som är en engångsavgift och då ingår en dom som annars kostar 89 kr att få ut.
Varsågod... här är länken. https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Karin+Cecilia+Lilja &Search%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Vill man veta mer ringer man bara rätten och begär ut dagboksblad, fup mm.
Fup är rätt ointressant när det handlar om våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman när Karin har blivit omhändertagen för fylla, LOBad.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1976511-om-omhandertagande-av-berusade_sfs-1976-511
Vill man veta om det finns flera domar är det bara att kontakta rätten och begära ut dom.
OFFENTLIGA HANDLINGAR!!! Fattar inte folk vad det är?

Karin Cecila Lilja är misstänkt som anstiftare och då grävs det om henne precis likadant som om hon vore man och var misstänkt för samma sak.
Många verkar ha stora problem med att det är en kvinna som har ställt till en massa skit och ska tycka synd om henne. En man hade dom aldrig tyckt synd om... snarare velat hänga högt för samma saker som hon har gjort. SJUKT!!!

Lägg dina slantar på Billy nu istället. Han är häktad på sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in