2019-11-07, 15:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Det är ju uppenbart att han inte gillar Trump. Men någon kupp som är planerad sedan 2017 är detta inte bevis för såvida man inte lärt sig källkritik av Rudy Giuliani. Vad har hans åsikter för bäring på riksrätten?

Om det är något jag har lärt mig de senaste 3 åren så är det att de som stödjer Trump inte kan skilja på privata åsikter och professionella åsikter samt att vad man gör i sin professionella roll inte behöver betyda att man tycker samma i det privata osv.

Så det är väl lite där problemets kärna ligger, man försökte med att bara för att en av vissleblåsarna hade jobbat under den tidigare administrationen så skulle inte denna kunna sköta sitt jobb nu osv.
Citera
2019-11-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Vet inte vad du läst, men snillet Lindsey Graham har uttalat sig ungefär så, ja.
De republikaner som varit med ett tag och inte hör till frat boysen och pizzafalangen i rep.huset vet lika bra som alla andra att administrationen/Vita Huset de senaste tre åren har skötts på Helan och Halvan-nivå.
Men som argument är det idiotiskt.

Det verkar mest som att republikanernas försvar blir allt mer splittrat och förvirrat ju mer av vittnesförhören som offentliggörs.
Hittills har man ju bl.a försökt med dessa argument:
- Det var ingen quid pro quo
- Det var quid pro quo, och det är helt normalt och lagligt.
- Administrationen är så inkompetent att den inte kan åstadkomma quid pro quo.

Tippar att följande blir "det var kanske quid pro quo, men man förstod det inte själva".

Att snärja in sig i allt fler lögner och halvsanningar är ju inte det smartaste sättet av republikanerna nära Trump att agera. Att agera i en sorts panikartad försvarsställning förvärrar nog, om än till demokraternas fördel, bara läget för Trump. Ordet är trovärdighet och åter trovärdighet och det agerandet finns inte i försvaret av Trump.
Citera
2019-11-07, 16:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att snärja in sig i allt fler lögner och halvsanningar är ju inte det smartaste sättet av republikanerna nära Trump att agera. Att agera i en sorts panikartad försvarsställning förvärrar nog, om än till demokraternas fördel, bara läget för Trump. Ordet är trovärdighet och åter trovärdighet och det agerandet finns inte i försvaret av Trump.
Vi börjar faktiskt se en del konstigheter kring BananRepublikanerna nu, precis som de tror ingen ser vad de gör och hur de ljuger.
Det roliga är väl att trumpen inte åker dit för ljuga i impeachment, men väl hans flock som säkerligen någon komemr åka på mened i andra änden.
Om man fortsätter ljuger om Ukraina-skandalen och under ed.

Det verkar som detta har en den BananRepublikaner kommit på, och blivit till vittnen istället och denna lagvidriga hotet och quid pro quo mot Ukraina.

Vad som verkar vara extremt svårt och smälta för dom nu, det är att samma uppgifter bara väller ut ifrån alla håll.
Citera
2019-11-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Det är ju uppenbart att han inte gillar Trump. Men någon kupp som är planerad sedan 2017 är detta inte bevis för såvida man inte lärt sig källkritik av Rudy Giuliani. Vad har hans åsikter för bäring på riksrätten?

Bara en tillfällighet att under både Russia-hoax och Ukraina-hoax så har den anklagande sidan före utredningarna sagt att de ska kuppa bort Trump.

Det enda Trump är skyldig till är obstruction of coup.
Citera
2019-11-07, 17:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det enda man berättar med detta, det är att de inte har kompetens att sköta ett land som USA.
Dock är det intressant hur man tror att vad som är fakta inte ens existerar.
Men Muellers utredning så var det enklare, dåd et var så många skilda skeenden.

Men här i impeachment, där finns ju det inget annat att prata om, då brottet är så fokuserat till en punkt och detta Quid Pro Quo samtal till Ukraina.
Och det första man gjorde när detta kom ut, det var och ge oss ett transkript som i sig är illa, men visar sig vara tillrättalagt och bara en skattning av samtalet.
Det är udda, då man har samtalet, och gömmer det på en natinellsäkerhetsserver.
Vilket berättar uppsåt till Obstruction Of Justice.

Sen alla dessa visselblåsare, kom ni ihåg när det bara var en visselblåsare, och hur man skrattade att "Öhhö, det är ju bara andrahandsuppgifter".
Vad hände då, jo vi fick 6 visselblåsare till, och nu hävdar man ändå saker som typ att haha visselblåsare vet inget, de är lakejer.
Men anställda av trumpen, och även från så satans många olika håll bekräftar man
detta med qui pro quo och vittnen man utöver visselblåsarna har.

Denna diskussionen är lite som ekonomidiskussionen, där man hävdar om och om igen att vi inget kan om ekonomi när man tex pratar räntor.
Samma som här, vi ser vad en agenda är, och hur fel det blir när man inte har verkligheten som grund för när man öppnar munnen.

Det ska bli extra skoj och få reda på mer detaljer i impeachment.
Och om man dyker djupare i trumpen utan man hindrar att man tar fram bevis, så tror jag vi kan komma upp i flera tusen brott som är fängelse för.
Känns inte som det är en tvekan ens.
Och det är vad trumpnissarna står för, korruption och kriminalitet, och att förordningar, regler och lagboken inte ska gälla dom.
Utan bara sina politiskamotståndare, det är sånt man ser i fascismen, diktaturer och bananrepubliker det är också vad trumpen gjort för USA.

Det är ju helt betydelselöst för vad jag svarade på, då även en idiot som du förstår det är helt omöjligt.
Så varför säger man såna stora fel, tror du folk går på det som du?

Ja, har bilder en sådan betydelse för dig, så är trumpen pedofil för varit på bild med Epstein.

Men tror ni att ni kan förklara varför ni tar upp saker som är helt ointressanta för vad vi pratar om i tråden?
Känns som ni tycker det är pinsamt att prata om detta med impeachment och varför.

Lol om detta är sant, så berättar det en tydlig sak om twitter och allt dom säger inte är ordagrant trumpen, utan bara skämt.
Grönland berättar då här att det inte alls är så, då en fantasi hindrar det lilla han spenderar i sitt arbete.

Rudy kommer ju dras in här med tiden, just nu verkar det som han duckar allt mest och kring Ukraina-skandalen.
Dock är Rudy´s motiv extremt enkelt och hitta, och det är pga Biden dödade Rudy´s presidentkampanj med tre ord = substantiv, verb och 9/11 och enda han säger.
Rudy ville hämnas på trumpens en trolig motståndare att möta i presedentracet, och tog chansen.

Det är inte omöjligt att Rudy installerat detta med trumpens goda minne.
Och ansåg det var en bra idé, då quid pro quo också uppstod.(Och inte av den sorten alla andra pratar om som ALLA är okey med!!!).

Jag funderar på om trumpen kommer slänga Rudy under busen i tron det räddar trumpen själv, eller om Rudy redan är för giftig att han aldrig kan droppa honom i impeachment som en belastning.
Då belastningen blir större om trumpen gör.

Dock det som får mig skratta varje dag nu, det är hur man tror man kan få alla vittnen och visselblåsare att försvinna.
Det är faktiskt hysteriskt lustigt.

I framtiden så ska nog vite huset samtliga utrymmen vara under bevakning för framtiden, så korruption och kriminalitet blir svårare att genomföra.
Och speciellt sådan som gynnar person, för vi vet nu att det är en del trumpnissar som försöker med svart och vitt och gör en höna av en fjäder också.
Dock är det rätt lustigt att regler BananRepublikanerna skapade för jaga Hillary, nu biter bort röven på dom.
Sånt vad man kallar poetisk rättvisa, eller bara karma.
Varför tror du att demokraterna inte kommer rösta för impeachment? Vad är de rädda för, tror du?
Citera
2019-11-07, 19:57
Medlem
Så där gick ytterligare ett kuppförsök i stöpet för Stalinisterna, lol
Schiff vet att processen är lagvidrig och att hans subpoenas är värda toapapper, så nu börjar han dra tillbaks dem för att inte förnedras i domstolarna. Garvar ihjäl mig och precis vad jag sagt sedan detta nya kuppförsök började. Stalinisterna får hålla käft eller rösta för impeachment, och vi vet ju att rösta inte är deras grej.
Citera
2019-11-07, 20:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Schiff vet att processen är lagvidrig och att hans subpoenas är värda toapapper, så nu börjar han dra tillbaks dem för att inte förnedras i domstolarna. Garvar ihjäl mig och precis vad jag sagt sedan detta nya kuppförsök började. Stalinisterna får hålla käft eller rösta för impeachment, och vi vet ju att rösta inte är deras grej.
Har du någon källa på detta?
För jag finner mig läsa en massa inlägg av dig, om saker som sker säger du, men ingen vet vad du pratar om ens.

Kan du förklara detta, så även vi förstår och att det finns nåt att diskutera.
Man röstar precis när man vill om impeachment, fattar du inte det än?
Man kan fråga vad som är så bråttom med?
För du måste väl förstå att man gör målet så enkelt som möjligt och så grundligt som möjligt.
Det är stor tur att Ukraina-skandaler handlar bara om ett samtal och den hotet i quid pro quo.

Det är en stor fråga att svara på, varför Demokrater ska rösta när BananRepubliknanerna vill, trodde det var upp till Demokraterna att avgöra imepachment.
Nervös?

Men det finns ju en lösning på att skynda det till senaten, det är ju att BananRepublikanerna röstar på impeachment.
Men nu blev det inte roligt längre antar jag.
Citera
2019-11-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Jo men dessa " vänstervridna stalinister" får ju trots allt allt fler väljare med sig i sin politik så helt fel ute är dom ju inte.(Var får förresten dessa republikanen sin lustiga kommunistretorik ifrån. är det Trump som matar dom med den kanske)
Men politik är ju egentligen inget att skratta åt även om just den nuvarande presidenten i USA alltid råkar vara skämtet för dagen.
Citera
2019-11-07, 22:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Har du någon källa på detta?
För jag finner mig läsa en massa inlägg av dig, om saker som sker säger du, men ingen vet vad du pratar om ens.
Citat:
House Democrats withdrew their subpoena before the court made a decision. Now it appears they are similarly uninterested in engaging in a court battle.
https://www.foxnews.com/politics/bolton-impeachment-deposition

Intrycket är också att man har skiftat fokus bort från Ukraina eftersom man inte hittar ett skit att sätta dit Trump för.

Citat:
House Intelligence Committee Chairman Adam Schiff, D-Calif., said the no-shows could be used as “evidence to support a possible obstruction of Congress charge against the president.
Man griper efter halmstrån för att hitta något att sätta dit Trump för.

Verkar inte gå så bra...
Citera
2019-11-07, 22:48
Medlem
Citat:
Men är det inte rätt korkat att begå brott framför folk som kan visselblåsa, är inte det höjden av dumhet tom?
Menar när man säger så, så berättar man bara att man är korkad och begår brott medans man är under uppsikt.
Undrar hur detta kommer spela ut i själva impeachmentförhören, för man kan väl inte vara så korkad att man använder försvaret att man begår brott och tror denna funkar som bortförklaring och att folk är där som kan ha åsikter om man bryter mot regler, förordningar och lagar.

Om man hittar handen i kakburken fast än det var nått man inte skulle vara i, så får man vackert ta sitt ansvar när man står där med handen i kakburken.
Kan man verkligen vara så ointelligent?

Ja det kan man. Han är det levande beviset för det.

VEM skulle annars komma på tanken att göra reklam för sitt hotell på sin president-twitter...?
Eller promota sin sons bok...
Citera
2019-11-07, 22:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur ser status ut?
När ska senaten rösta Nej då?
Citera
2019-11-07, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur ser status ut?
När ska senaten rösta Nej då?

Det är långt, väldigt långt kvar tills det stadiet uppnås.

Det representanthuset gör just nu är att de har påbörjat utredningen som senare (om 1-3 år) ska presenteras till senaten som sedan skall avgöra om de anser att presidenten har begått ett tillräckligt allvarligt brott eller inte.

Så de som tror att impechment redan är igång har missat att det som har påbörjats är själva utredningen kring det hela och inte slutstadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in