Citat:
Eksempelvis blodspor på klær eller gjenstander, som er usynlige for det blotte øyet, er vanskelig å tidfeste. Det går an å argumentere med at disse usynlige sporene var tilstede før teaterbesøket. Omfanget av disse sporene og hvor mange plagg og personlige eiendeler som avslører slike spor, er ukjent for oss. Men det har betydning for politiets vurderinger.
Jeg antar at politiet har undersøkt bilen.
Jeg vet ikke hva som ville ha skjedd om politiet siktet og varetektsfengslet TH uten å ha funnet noe lik.
Senest 8. juli kom det en mail fra en angivelig motpart med påstander om at AEH er i live. Det vil kanskje komme flere slike mailer om politiet varetektsfengsler TH. Og politiet ville kanskje befinne seg i ei hengemyr, der de er tvunget til å etterforske alle mulige falske henvendelser om at AEH er i live.
Jeg tror en del av politiets tilbakeholdenhet skyldes at de ikke vil legge forholdene til rette for å utløse nye falske krav. Hovedproblemet er at de mangler levningene etter AEH.
Edit
Om det stemmer at 8. juli-kontakten som hevdet at AEH var i live ble belønnet med en utbetaling på ca 10 millioner NOK, er det jo en oppfordring til flere om å prøve seg.
TH har tross alt 1 900 millioner NOK å ta av, ifølge Kapitals formuesberegning for 2018. Han kan betale titalls falske krav, uten å gå tom for penger.
Jeg antar at politiet har undersøkt bilen.
Jeg vet ikke hva som ville ha skjedd om politiet siktet og varetektsfengslet TH uten å ha funnet noe lik.
Senest 8. juli kom det en mail fra en angivelig motpart med påstander om at AEH er i live. Det vil kanskje komme flere slike mailer om politiet varetektsfengsler TH. Og politiet ville kanskje befinne seg i ei hengemyr, der de er tvunget til å etterforske alle mulige falske henvendelser om at AEH er i live.
Jeg tror en del av politiets tilbakeholdenhet skyldes at de ikke vil legge forholdene til rette for å utløse nye falske krav. Hovedproblemet er at de mangler levningene etter AEH.
Edit
Om det stemmer at 8. juli-kontakten som hevdet at AEH var i live ble belønnet med en utbetaling på ca 10 millioner NOK, er det jo en oppfordring til flere om å prøve seg.
TH har tross alt 1 900 millioner NOK å ta av, ifølge Kapitals formuesberegning for 2018. Han kan betale titalls falske krav, uten å gå tom for penger.
Hvis man tenker at politiet har rett i sin hovedhypotese, og ser trusselbrev og antatte kidnappere som falskt, og plukker det vekk, så står man tilbake med en nokså ordinær sak. Drap på en kvinne, en kone. Uten at det betyr at ektemannen står bak. En sjalu og forsmådd utenforstående kan også selvsagt finnes.
Bare lett å glemme. At det er mye staffasje eller hva man skal kalle det, i denne saken.
Det er ikke trusselbrev og antatte kidnappere som står i sentrum, men et drap på en kvinne.
Utallige drap begås, noen i affekt, noen planlagt, noen med innleid hjelp. Og på toppen av statistikken troner partnerdrap.
«I Norge pleier nærmere 25 prosent av drap å være partnerdrap. Med det ser vi at partnerdrap utgjør en relativt høy andel av alle drap i Norge. En faktor blant flere er for eksempel når partneren har signalisert å gå ut av forholdet og i flertallet av partnerdrapssakene har gjerningspersonen utøvet vold før.»
Edit: her er en link som omhandler partnerdrap i Norge fra 2000-2016 150 kvinner, 18 menn
https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/
Senast redigerad av agvvv 2019-11-07 kl. 15:50.
Senast redigerad av agvvv 2019-11-07 kl. 15:50.