2017-06-16, 09:19
Medlem
Det finns mycket mer att berätta, bland annat att han fyller 70 idag :-)
Citera
2017-06-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clackwell
Det finns mycket mer att berätta, bland annat att han fyller 70 idag :-)

Grattis Peter Holm. Skrev han någonsin en självbiografi? Den mannen har inte världens bästa rykte, men eftersom han levt ett minst sagt spännande liv - varav hälften i komplett tysthet (del av skilsmässouppgörelsen, månne?) så hade jag läst den boken med intresse. Om han skrivit på några papper om att aldrig någonsin skriva en självbiografi eller tala om Joan Collins så kan man alltid hoppas på att det finns en manuskript bland kvarlåtenskapen när den dagen kommer.
Citera
2017-06-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Grattis Peter Holm. Skrev han någonsin en självbiografi? Den mannen har inte världens bästa rykte, men eftersom han levt ett minst sagt spännande liv - varav hälften i komplett tysthet (del av skilsmässouppgörelsen, månne?) så hade jag läst den boken med intresse. Om han skrivit på några papper om att aldrig någonsin skriva en självbiografi eller tala om Joan Collins så kan man alltid hoppas på att det finns en manuskript bland kvarlåtenskapen när den dagen kommer.
Han skrev en förlaga till en bok om förhållandet med Joan men den köptes av någon som inte gav ut den. Det finns flera saker som tyder på ditt antagande att han munkavle mot ersättning. Man undrar om det isåfall är något som kommer att fortsätta gälla om han överlever henne, annars så kan han säkert komma att göra många sköna slantar den dagen.
Citera
2019-11-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ett spännade livsöde, jag hade aldrig hört talas om honom tidigare. Han verkar vara rätt slipad.

Jag vill veta mer.

Han är skriven from nov 2019 i Skärholmen tillsammans med två kvinnor 42 o 46 år. Själv är 72 år numera.
Citera
2020-08-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Han är skriven from nov 2019 i Skärholmen tillsammans med två kvinnor 42 o 46 år. Själv är 72 år numera.

Oj, där har jag varit en del. Inte långt från en kollega till mig. Inte värsta delen av Skärholmen men ändå lite...intressant att Joan Collins ex-make bor i ett utanförskapsområde i Stockholm. Vet man något om hur hans liv ser ut idag? Lär väl vara pensionär men såna liv kan ju se ut på många sätt.
Citera
2021-01-16, 03:30
Medlem
Hej! Jag fick reda på i somras 2020 att han är min pappa:/
Citera
2021-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoholmen

Berätta mer !!!!
Citera
2021-01-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoholmen
Du heter inte Monia?
Citera
2021-02-01, 23:55
Medlem
Eastmancolors avatar
Intressant livsöde med tanke på den aristokratiska bakgrunden (bl a från adelssläkten Anrep), artisteriet (Har någon annan svensk schlagit igenom i Frankrike?) och att han numer är fbförd i Norsborg vilket inte nödvändigtvis betyder att han bor där.
Citera
2021-02-02, 07:43
Medlem
MadameDuBarys avatar
Sångaren Peter Holm

Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Intressant livsöde med tanke på den aristokratiska bakgrunden (bl a från adelssläkten Anrep), artisteriet (Har någon annan svensk schlagit igenom i Frankrike?) och att han numer är fbförd i Norsborg vilket inte nödvändigtvis betyder att han bor där.

Bob Asklöf slog stort i Frankrike och fick även en hit i Sverige 1965 med "Gå din väg". När den låten låg på de franska försäljningslistorna hette den "Dis-moi pourquoi". Asklöf var nog större än Peter Holm i Frankrike.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bob_Askl%C3%B6f

Sedan gjorde ju Anita Lindblom ett tappert försök när hon smet från Sverige med skatteskulder och bosatte sig i Paris för att bli stor stjärna i Frankrike. Men det sket sig. Inte ens hennes franska LP med Edith Piaf-visor fick fransmännen att rusa till skivbutikerna.
Senast redigerad av MadameDuBary 2021-02-02 kl. 08:01. Anledning: Lagt till att Anita Lindblom försökte sig på en karriär i Frankrike
Citera
2021-02-02, 09:52
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Intressant livsöde med tanke på den aristokratiska bakgrunden (bl a från adelssläkten Anrep), artisteriet (Har någon annan svensk schlagit igenom i Frankrike?)

Tommy Nilsson var väl populär där ett tag, tidigt åttiotal enligt wikipedia.
Citera
2021-02-02, 10:14
Medlem
Skvistens avatar
Secret Service var mkt stora i frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in