2019-11-07, 14:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För din och oss andra skull, häng med bättre.

Du förstod tydligen inte uppmaningen att peka på vad du invände emot, blev kanske för jobbigt, bättre att bara köra med svepande påståenden. Feminister är inte direkt kända för att kunna styrka något.
Citera
2019-11-07, 14:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja för du är ju så naiv att du tror att bara för att övergrepp och tvång förbjuds så försvinner det, poff borta och kvar blir bara ansvarstagande och ädla gentlemän och damer.

Återigen: hur blir situationen bättre med förbud mot sexköp? Bevisbördan ligger på dig.

Varför ställer du inte motsvarande krav på andra branscher, att allt måste fungera 100 % problemfritt precis hela tiden och överallt, för att branschen ska vara laglig? Finns det sådana branscher? Det är ju uppenbart att det bara handlar om att flytta målstolparna för att du är livrädd för sexuell konkurrens.
Citera
2019-11-07, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Riktigt alla sexköp vill de visserligen inte förbjuda, de vill fortfarande att mannen betalar när de dejtar eller i relationen. Det är konkurrens de vill förbjuda och det är därför de så ofta klagar på "billiga" horor, de gillar inte att andra tar mindre betalt helt enkelt.

Har du bevis för att svenska kvinnor i par/familjeförhållanden inte betalar sina egna räkningar och omkostnader eller betalar en del av familjens räkningar och omkostnader?

Annars, sitt inte och snacka skit.
Citera
2019-11-07, 14:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har du bevis för att svenska kvinnor i par/familjeförhållanden inte betalar sina egna räkningar och omkostnader eller betalar en del av familjens räkningar och omkostnader?

Annars, sitt inte och snacka skit.

Kan du citera mig där jag säger att de aldrig gör det?
Citera
2019-11-07, 14:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Stater i USA tittar på den nordiska modellen, man ska inte underskatta hur mycket makt kristna har i USA, 7 % av befolkningen är helt bibeltrogna

USA tittar på mycket, men avkriminalisering inom både cannabis och sexarbete börjar bli alltmer aktuella frågor. Livsstilsliberalismen och evidensbaserad harm reduction lever och frodas.

Moraltanterna och feministerna håller på att köras över av människorättsorganisationer och riktig forskning. Sedan gör sexarbetarorganisationerna ett bra arbete.
Citera
2019-11-07, 14:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du är också äldre, har en helt annan bakgrund, har funnit en kvinna som tolererar att du knullar andra och du har också barn. Du har en fast partner och barn som jag antar, tillgodoser dina emotionella behov och behov av trygghet.

Män behöver en femoid som en fisk behöver en kock.
Citera
2019-11-07, 14:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Äntligen ett seriöst inlägg. Skönt att någon orkar!
Jag har själv tappat orken, det är som att prata med väggar att försöka kommunicera med användare här (dig, Jenny och några till exkluderande såklart).

Det finns många seriösa inlägg här, men kommer de från någon du inte håller med så avfärdar du det som idioti (åtminstone nu, du var lite bättre för ett tag sedan om jag minns rätt). Ni klarar t ex inte att bemöta WordWarriors argumentation i sak, eftersom erat djupa förakt för honom blockerar er förmåga att tänka. Istället bemöter ni honom bara med olika invektiv samtidigt som ni ser på er själva som de vuxna i rummet. Den kvinnliga självgodheten i sitt esse.

Och på vilket sätt var ipsis inlägg ett seriöst inlägg i prostitutionsdebatten?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-07 kl. 15:01.
Citera
2019-11-07, 15:00
Avslutad
Citat:
Du förstod tydligen inte uppmaningen att peka på vad du invände emot, blev kanske för jobbigt, bättre att bara köra med svepande påståenden. Feminister är inte direkt kända för att kunna styrka något.

Vad pratar du om? Kan du hänvisa till var jag brast enligt dig?
Citera
2019-11-07, 15:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns många seriösa inlägg här, men kommer de från någon du inte håller med så avfärdar du det som idioti (åtminstone nu, du var lite bättre för ett tag sedan om jag minns rätt). Ni klarar t ex inte att bemöta WordWarriors argumentation i sak, eftersom erat djupa förakt för honom blockerar er förmåga att tänka. Istället bemöter ni honom bara med olika invektiv samtidigt som ni ser på er själva som de vuxna i rummet. Den kvinnliga självgodheten i sitt esse.

Hönsen i Sverige och i forumet är väldigt, väldigt pressade nu. Man vet att end game mot moralismen närmar sig.
Citera
2019-11-07, 15:03
Avslutad
Citat:
Kan du citera mig där jag säger att de aldrig gör det?

Nä du har helt rätt, du skrev faktiskt inte "aldrig". Du skrev:

Citat:
Riktigt alla sexköp vill de visserligen inte förbjuda, de vill fortfarande att mannen betalar när de dejtar eller i relationen. Det är konkurrens de vill förbjuda och det är därför de så ofta klagar på "billiga" horor, de gillar inte att andra tar mindre betalt helt enkelt.

Vill du utveckla vad du menar med ovanstående? Uppenbarligen misstolkade jag dig.
Citera
2019-11-07, 15:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nä du har helt rätt, du skrev faktiskt inte "aldrig". Du skrev:

Vill du utveckla vad du menar med ovanstående? Uppenbarligen misstolkade jag dig.

Vilka ord är det som är för svåra för dig?
Citera
2019-11-07, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
USA tittar på mycket, men avkriminalisering inom både cannabis och sexarbete börjar bli alltmer aktuella frågor. Livsstilsliberalismen och evidensbaserad harm reduction lever och frodas.

Moraltanterna och feministerna håller på att köras över av människorättsorganisationer och riktig forskning. Sedan gör sexarbetarorganisationerna ett bra arbete.

Gällande cannabisen börjar nu undersökningar göra gällande att svarta marknaden gick ner tillfälligt precis efter avkriminaliseringen, men att den nu är på väg/är tillbaka eftersom det helt enkelt är billigare på svarta marknaden. Lite som med prostitutionen i Tyskland enligt tyska poliser.

Jag är emot en avkriminalisering utan regleringar. Jag har helt enkelt inte fått klara bevis på att en avkriminalisering rakt av fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in