2019-11-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
I ett forum där nästan alla håller med om att TH är GM har det inte varit fritt från trakasserier, eftersom jag faktiskt inte har varit enig. Jag har också haft misstankar gentemot TH, men mina misstankar har minskat med tiden, och dessutom har jag alltid sett andra möjligheter. Vi vet ju väldigt lite, och dessa rykten betyder ännu mindre. Här har det aldrig varit relevant att diskutera annat än att TH är GM. Tänker man på annat sätt, blir det som att svära i kyrkan. Jag tycker att sådan ensidighet är tråkig, det har varit många påståenden som har lämnats obestridda. Nackdelen med att ha samma synvinkel, är att man blir okritisk för vad som är relevant.
Det är synd att inte flera försöker skriva svenska, eller åtminstone försöka försvenska språket. På så sätt kunde fler ha bidragit, och tråden hade blivit mer intressant.
Jag har följt flera svenska trådar, och som nordmann måste jag erkänna att vi har mycket att lära av dem. De förklarar sina påståenden ordentligt, utan för mycket personlig åsikt, vilket egentligen är ganska ointressant. Om man använder källa, så släpper man att diskutera onödigt, men det kräver förstås att man läser.
Det finns inte många användare som kommenterar här på forumet, och jag tror inte att många andra följer tråden heller. Det finns några som sticker in huvudet ibland, för att påpeka något viktigt de skrev i januari-mars. Eller att de blir frustrerade för att någon diskuterar något de tycker inte borde diskuteras längre. Det är rent löjligt att se hur de försöker skapa en slags hierarki här inne. Annars finns en använder som tycker att tråden är väldigt intressant och irriterande, men som inte kan scrolla. Det sistnämnda gäller förresten flera.
Jag tror att man måste älska skvaller för att tycka att tråden är intressant. Det är vad tråden baseras på. Rykten sprider sig för evigt, och det hade varit tillräckligt om polisen fick veta. Det är en mycket tunn grund att förtala en mann på. Det är därför tydligt att någon har haft en agenda.

Jag har gjort några sporadisk inhopp där jag påtalat att utan en korrekt tidslinje är brottet ett mysterium, där brottet inte kan lösas med endast de uppgifter vi fått kännedom om.

De uppgifter vi har om mannen, äktenskapet, äktenskapsförordet, och övrigt skvaller pekar ut mannen som gärningsman. Men jag tvekar, därför att det är ett planerat brott och en intelligent man denna sak handlar om. Kidnappningsstoryn är för komplicerad för en man i 70 års åldern. Inte i linje med den personlighet som jag uppfattat att Hagen har. Samtidigt är jag mycket undrande till att valpen vari tryggt förvar i ett rum. Det indikerar att gärningsmannen var närstående eller bekant med hemmet och familjen.

Men som sagt, jag tvivlar mer och mer på min första reaktion om att det är mannen som ligger bakom brottet. Det finns det motiv överallt bland folk med ett kriminellt sinne när de får vittring på pengar.
Citera
2019-11-07, 10:47
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har gjort några sporadisk inhopp där jag påtalat att utan en korrekt tidslinje är brottet ett mysterium, där brottet inte kan lösas med endast de uppgifter vi fått kännedom om.

De uppgifter vi har om mannen, äktenskapet, äktenskapsförordet, och övrigt skvaller pekar ut mannen som gärningsman. Men jag tvekar, därför att det är ett planerat brott och en intelligent man denna sak handlar om. Kidnappningsstoryn är för komplicerad för en man i 70 års åldern. Inte i linje med den personlighet som jag uppfattat att Hagen har. Samtidigt är jag mycket undrande till att valpen vari tryggt förvar i ett rum. Det indikerar att gärningsmannen var närstående eller bekant med hemmet och familjen.

Men som sagt, jag tvivlar mer och mer på min första reaktion om att det är mannen som ligger bakom brottet. Det finns det motiv överallt bland folk med ett kriminellt sinne när de får vittring på pengar.

Uavhengig av hvem som er gjerningsmann synes jeg tvert om det er helt naturlig at valpen er innesperret på et rom. Ingen vil ha en valp springende rundt bena, spesielt ikke i en overfallssituasjon. Det første man gjør er å kaste valpen inn bak nærmeste tilgjengelige dør. Man vil heller ikke risikere at den kan smette ut og stikke av eller varsle naboer.
Citera
2019-11-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ut fra det vi vet tror jeg ikke at det var planlagt en bestemt avslutning på kidnappingssaken.

Den opprinnelige planen var at det skulle se ut som en kidnapping gone bad. Men, det gikk alt for lang tid fra forsvinningen frem til kidnappingen ble offentliggjort, hele 10 uker, 70 dager. Hadde kidnappingen blitt kjent i løpet av de første dagene, eller ihvertfall første uken, ville familien ha mottatt mange flere falske krav.

Og det tror jeg hørte med til den opprinnelige planen. Mange falske krav, og at ett av de falske kravene skulle feilidentifiseres som ekte, det skulle være noen forhandlinger og noe betaling, før det ble helt stille. Slik at det skulle se ut som ekte kidnappere hadde tatt AEH som gissel i levende live, og at AEH levde i noen dager, en liten stund, før det ble totalt stille. Og da skulle alle "forstå" at AEH hadde omkommet mens hun var i fangenskap. Det skulle bli en etablert sannhet, at AEH omkom mens kidnapperne forhandlet om løsepenger og frigivelse. Og politiet skulle rette alt fokus mot de falske kidnapperne, som hadde mottatt et større eller mindre beløp i en eller annen kryptovaluta. Case closed.

Og jeg ser ikke for meg at det kan være noen annen enn TH som står bak. Alene. Mest sannsynlig helt alene.

Flere ting har slått feil underveis, spesielt inne i huset i Sloraveien. Politiet oppdager at åstedet er arrangert, fingert. Blant annet. Og TH vil ikke slippe unna, han blir tatt til slutt. Selv om det tar noe tid.
For min del blir dette litt vel usannsynlig, selv om det selvsagt ikke skal avfeies som helt umulig.

teorien din er, med andre ord, at hele planen til gjerningsmannen avhenger av ukjente. Hvor
man er avhengig både av at saken publiseres "til rett tid" og at de som utgir seg for å være
kidnapperne er mange nok og innehar nok teknisk kompetanse og kjennskap til saken for at det skal fremstå som troverdig nok. For ikke å snakke om at etterforskningen uansett ikke stanses ved en ubetaling. Det er jo, mildt sagt, en del vesentlige og åpenbare problemer med denne teorien.

Nå er det jo også for lengst konstatert at politiet har avslørt en rekke forsøk på å svindle familien, både personer innenlands og i utlandet, hvor mange av de er kontaktet av politiet.

Etter min mening er det ikke troverdig at hovedmomentene, i en grov kriminell handling som er planlagt over lang tid, er såpass avhengig av tilfeldigheter for at man skal kunne slippe unna.

Basert på tilgjengelig informasjon så ser jeg ikke helt hvorfor enkelte har et behov for å fremstille gjerningsmannen som en klovn som har gjort vesentlige feil. At det bare er et tidsspørsmål før personen blir tatt har man jo gjentatt over lengre tid..Som nevnt tidligere, de siste 10 årene
så er det 5 av 285 saker som er uoppklart, relasjonsdrap oppklares i tilnærmet 100% av tilfellene. Når TH har fått livet sitt gjennomgått fra A-Å og tilbake til A igjen ifbm etterforskningen, både for å kunne utelukke han som gjerningsmann og for å avdekke andre potensielle gjerningsmenn, så sier det seg selv at hvis det er TH som er gjerningsmannen så er det smått imponerende at han 1 år senere fortsatt ikke er naglet til handlingen. Da snakker vi både
de tekniske sporene som er direkte tilknyttet handlingen, de tekniske sporene ift planleggingen og kommunikasjonen med politiet, alibiet og livsbevisene om morgenen og motiv. Jeg mistenker at enkelte undervurderer noen av handlingene, hvor vanskelig det er for en person under oppsyn å være anonym i kommunikasjon med politiet, samt at det ikke akkurat bare er til å programmere telefonen uten å etterlate spor, ikke minst hvor plausibelt det er at det er en 70 åring som står bak det.

Så nei, basert på tilgjengelig informasjon så synes jeg ikke akkurat at det er åpenbart at TH er gjerningsmannen, selv om det selvsagt er mulig og det definitivt er elementer som er vanskelig å forklare.
Citera
2019-11-07, 11:52
Medlem
Her er min teori:

AEH ble drept rett etter teaterbesøket, et sted mellom klokken 23.00 og 23.30. Av TH, trolig skutt med et håndvåpen. Hun ble ikke drept i hjemmet.
Motiv? En ny flamme, penger, samt en særegen evne til å skape sin egen virkelighet, sine egne normer og regler. I tillegg til mye en vanlig person ikke kan forstå.

Åstedet ble rigget i ettertid i huset. Det var viktig at politiet trodde på kidnappingshistorien, i hvert fall de første dagene. Det var også viktig å få politiet til å tro at hun ble drept dagen etter, slik at det ikke ble funnet overvåkningsbilder eller datatrafikk fra dagen før. Politiet bestilte datatrafikk fra 04.00 natt til 31.

9.14 samtalen og nest siste samtale er fake. Trolig under trusler om å bli gjort arveløs eller andre løgner. Begge samtalene gikk til nærmeste familie, les; barna. De har nok mer enn nok med å holde tett.
Mobilmannen og Luemannen ble sendt ut for å skape illusjon om å være overvåket. De kan bare hevde at de ble sendt ut med det formål å sjekke om kameraene virket. Begge to ble fanget på videokamera i forbindelse med en kidnapping i 2016, og politiet vet hvem de er. De er antageligvis sjekket ut av saken.
Hva tenker jeg nå? Jo, for en drittsekk, tenker jeg. Hvis ikke politiet snart sikter ham, er sikkert folkedypet med på å gjøre livet litt surere enn han hadde vurdert på forhånd. Kornblomst og Agvvv, dere er nærmere sannheten enn dere er klar over.
Tror jeg. Men det er min spekulasjon.
Citera
2019-11-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
For min del blir dette litt vel usannsynlig, selv om det selvsagt ikke skal avfeies som helt umulig.

teorien din er, med andre ord, at hele planen til gjerningsmannen avhenger av ukjente. Hvor
man er avhengig både av at saken publiseres "til rett tid" og at de som utgir seg for å være
kidnapperne er mange nok og innehar nok teknisk kompetanse og kjennskap til saken for at det skal fremstå som troverdig nok. For ikke å snakke om at etterforskningen uansett ikke stanses ved en ubetaling. Det er jo, mildt sagt, en del vesentlige og åpenbare problemer med denne teorien.

Nå er det jo også for lengst konstatert at politiet har avslørt en rekke forsøk på å svindle familien, både personer innenlands og i utlandet, hvor mange av de er kontaktet av politiet.

Etter min mening er det ikke troverdig at hovedmomentene, i en grov kriminell handling som er planlagt over lang tid, er såpass avhengig av tilfeldigheter for at man skal kunne slippe unna.

Basert på tilgjengelig informasjon så ser jeg ikke helt hvorfor enkelte har et behov for å fremstille gjerningsmannen som en klovn som har gjort vesentlige feil. At det bare er et tidsspørsmål før personen blir tatt har man jo gjentatt over lengre tid..Som nevnt tidligere, de siste 10 årene
så er det 5 av 285 saker som er uoppklart, relasjonsdrap oppklares i tilnærmet 100% av tilfellene. Når TH har fått livet sitt gjennomgått fra A-Å og tilbake til A igjen ifbm etterforskningen, både for å kunne utelukke han som gjerningsmann og for å avdekke andre potensielle gjerningsmenn, så sier det seg selv at hvis det er TH som er gjerningsmannen så er det smått imponerende at han 1 år senere fortsatt ikke er naglet til handlingen. Da snakker vi både
de tekniske sporene som er direkte tilknyttet handlingen, de tekniske sporene ift planleggingen og kommunikasjonen med politiet, alibiet og livsbevisene om morgenen og motiv. Jeg mistenker at enkelte undervurderer noen av handlingene, hvor vanskelig det er for en person under oppsyn å være anonym i kommunikasjon med politiet, samt at det ikke akkurat bare er til å programmere telefonen uten å etterlate spor, ikke minst hvor plausibelt det er at det er en 70 åring som står bak det.

Så nei, basert på tilgjengelig informasjon så synes jeg ikke akkurat at det er åpenbart at TH er gjerningsmannen, selv om det selvsagt er mulig og det definitivt er elementer som er vanskelig å forklare.

Jeg er med på dette. Og skal prøve å nullstille meg fra alle rykter og udokumenterte påstander som farger min oppfatning. Og ingen spekulasjoner om at politiets uttalelser kan være ledd i en en villedning osv. Kun fakta. Minnimus er flink til det, nå skal jeg også prøve.
Da sitter man ikke med et klart bilde av TH som gjerningsmann, det har dere helt rett i. Motivet mangler fullstendig og han har tilsynelatende alibi.
Men hvem, hvem har villet drepe AE, og hvorfor har de prøvd å skjule det som en kidnapping? Hvordan fant politiet ut av at åstedet var rigget? De har kryssjekket alle kjøp, og mener at gjerningsmenn/mann er norske, eller med tilhørighet her, og med god kjennskap til familiens rutiner.
De har nylig avhørt slektninger, timelange avhør, hva kan dette dreie seg om? Naboer er også avhørt på nytt, folk som hadde vært i huset i tiden før har måttet avgi skoavtrykk og DNA. De har gått gjennom et endeløst materiale for å utelukke biler, nå står noen få igjen. Stadig tilbake i huset, i nærområdet.
De tror ikke kidnapperne finnes, og vi må derfor gå utifra at de ser på kontakten familien mener å ha med dem er falsk, at de blir lurt, eller lignende. Familien vil ikke gi opp håpet, og betaler, etter at de som kontakter dem kommer med helseopplysninger de mener er relevante. Politiet har forståelse for familiens utspill, men viker ikke fra sin nye hypotese, Det skyldes primært mangelen på livsbevis og status i etterforskningen, uttalte Brøske. De har en teori om at det kan ha vært flere personer inne i boligen, eller i nærområdet da AE forsvant.Dette er et scenario politiet fortsatt vurderer til tross for at de kun har ett uidentifisert skoavtrykk i boligen. Avsatt på en måte som gjør at de mener det er sannsynlig at det stammer fra en gjerningsmann. De mener også at åstedet er forsøkt iscenesatt, som en avledningsmanøver, sammen med trusselbrevet. et veldig langt trusselbrev, 7-8 sider. Politiet mener saken vil bli løst, og kanskje allerede i 2019, innen 55 dager. Det betyr at de sitter på noe veldig konkret, og at de bygger en sak de har tro på.
Senast redigerad av agvvv 2019-11-07 kl. 12:15.
Citera
2019-11-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

GM forutså ikke at politiet, og etterhvert også mediene, skulle greie å bevare en total taushet om forsvinningen hele i 10 uker. Slik at absolutt ingenting om kidnapping og løsepengekrav på 9 millioner Euro i kryptovaluta skulle lekke ut og nå frem til aktuelle kriminelle miljøer som ville ha gjort seriøse anstrengelser på å agere falske kidnappere. Til en mulig gevinst på 80 - 90 millioner NOK.

Selv etter offentliggjøringen 9. januar har noen forsøkt seg. Men da var det i grunnen for sent allerede. Det er de første dagene, de første ukene etter forsvinningen, at de falske kravene måtte ha kommet.

Jeg tror at det på klær og personlige eiendeler AEH brukte i teateret, og som ble funnet i boligen i Sloraveien, finnes spor av at hun er blitt drept. Svært avslørende og fellende indisier. Som beviser at TH lyver om hjemkomst fra teateret, og sannsynligvis også om hendelser morgenen etter, før han dro på jobb.

Hva slags motiv han har hatt, hva slags gevinst han har sett for seg ved en fingert kidnapping, det aner jeg ikke. Heller ikke hvor han har gjort av levningene av AEH.

Men jeg er ganske sikker på at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Det vil skje, før eller senere.
Citera
2019-11-07, 12:53
Medlem
Citat:
GM forutså ikke at politiet, og etterhvert også mediene, skulle greie å bevare en total taushet om forsvinningen hele i 10 uker. Slik at absolutt ingenting om kidnapping og løsepengekrav på 9 millioner Euro i kryptovaluta skulle lekke ut og nå frem til aktuelle kriminelle miljøer som ville ha gjort seriøse anstrengelser på å agere falske kidnappere. Til en mulig gevinst på 80 - 90 millioner NOK.

Selv etter offentliggjøringen 9. januar har noen forsøkt seg. Men da var det i grunnen for sent allerede. Det er de første dagene, de første ukene etter forsvinningen, at de falske kravene måtte ha kommet.

Jeg tror at det på klær og personlige eiendeler AEH brukte i teateret, og som ble funnet i boligen i Sloraveien, finnes spor av at hun er blitt drept. Svært avslørende og fellende indisier. Som beviser at TH lyver om hjemkomst fra teateret, og sannsynligvis også om hendelser morgenen etter, før han dro på jobb.

Hva slags motiv han har hatt, hva slags gevinst han har sett for seg ved en fingert kidnapping, det aner jeg ikke. Heller ikke hvor han har gjort av levningene av AEH.

Men jeg er ganske sikker på at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Det vil skje, før eller senere.

Glimrende, Kornblomst!
Citera
2019-11-07, 13:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

De bruker ikke ett år på denne typen analyser av klær i en høyprofilert sak. Hvis det du påstår var tilfelle ville TH sittet bak lås og slå forlengst. De ville ha gitt ham et hardkjør uten like, og i det minste siktet ham for falsk forklaring. Med mindre han har beskyttelse. Og da snakker vi virkelig konspirasjon.
Citera
2019-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Glimrende, Kornblomst!

Politiet undersøker alltid såkalte modus-kandidater ved alvorlige forbrytelser. Kanskje GM har håpet på udyktighet og slurv i politiet, slik at politiet selv kom i skade for å lekke for mye i sin egen kontakt med modus-kandidater.

Jeg tror GM har undervurdert politiet kraftig. Og at politiet har anstrengt seg hardt for å unngå den minste lille feil i egne rekker, og at de vil lykkes i å bygge en vanntett drapstiltale mot han.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De bruker ikke ett år på denne typen analyser av klær i en høyprofilert sak. Hvis det du påstår var tilfelle ville TH sittet bak lås og slå forlengst. De ville ha gitt ham et hardkjør uten like, og i det minste siktet ham for falsk forklaring. Med mindre han har beskyttelse. Og da snakker vi virkelig konspirasjon.

Politiet har ikke brukt ett år på å analysere klær og personlige eiendeler. Politiet har visst dette lenge. Nøyaktig hvor lenge, vet jeg ikke.

Men politiet har også vært nødt til å etterforske dekkhistorien, og å utelukke at ekte kidnappere finnes. Det har vært en krevende oppgave, som har tatt tid og etterforskningskapasitet.

Senest 8. juli påsto GM å ha mottatt kontakt fra motparten som hevdet at AEH var i live.

Mangel på levninger etter offeret, mangel på lik, gjør det mye vanskeligere for politiet å oppklare drapssaker. Så også i denne saken.
Citera
2019-11-07, 13:38
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Politiet undersøker alltid såkalte modus-kandidater ved alvorlige forbrytelser. Kanskje GM har håpet på udyktighet og slurv i politiet, slik at politiet selv kom i skade for å lekke for mye i sin egen kontakt med modus-kandidater.

Jeg tror GM har undervurdert politiet kraftig. Og at politiet har anstrengt seg hardt for å unngå den minste lille feil i egne rekker, og at de vil lykkes i å bygge en vanntett drapstiltale mot han.

Politiet har ikke brukt ett år på å analysere klær og personlige eiendeler. Politiet har visst dette lenge. Nøyaktig hvor lenge, vet jeg ikke.

Men politiet har også vært nødt til å etterforske dekkhistorien, og å utelukke at ekte kidnappere finnes. Det har vært en krevende oppgave, som har tatt tid og etterforskningskapasitet.

Senest 8. juli påsto GM å ha mottatt kontakt fra motparten som hevdet at AEH var i live.

Mangel på levninger etter offeret, mangel på lik, gjør det mye vanskeligere for politiet å oppklare drapssaker. Så også i denne saken.

Poenget mitt er at hvis de fant spor etter drap på klær eller i hjemmet på et tidlig tidspunkt så ville TH vært siktet for lengst. Siktelsen trenger ikke være offentlig, men de ville ikke tillatt f.eks. at han solgte bilen sin på forsommeren. Den ville vært i politiets varetekt som mulig bevismateriale. Ellers er de jo komplett udugelige.
Senast redigerad av Minnimus 2019-11-07 kl. 13:48.
Citera
2019-11-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Poenget mitt er at hvis de fant spor etter drap på klær eller i hjemmet på et tidlig tidspunkt så ville TH vært siktet for lengst. De ville ikke tillatt f.eks. at han solgte bilen sin på forsommeren. Den ville vært i politiets varetekt som mulig bevismateriale. Ellers er de jo komplett udugelige.

Eksempelvis blodspor på klær eller gjenstander, som er usynlige for det blotte øyet, er vanskelig å tidfeste. Det går an å argumentere med at disse usynlige sporene var tilstede før teaterbesøket. Omfanget av disse sporene og hvor mange plagg og personlige eiendeler som avslører slike spor, er ukjent for oss. Men det har betydning for politiets vurderinger.

Jeg antar at politiet har undersøkt bilen.

Jeg vet ikke hva som ville ha skjedd om politiet siktet og varetektsfengslet TH uten å ha funnet noe lik.

Senest 8. juli kom det en mail fra en angivelig motpart med påstander om at AEH er i live. Det vil kanskje komme flere slike mailer om politiet varetektsfengsler TH. Og politiet ville kanskje befinne seg i ei hengemyr, der de er tvunget til å etterforske alle mulige falske henvendelser om at AEH er i live.

Jeg tror en del av politiets tilbakeholdenhet skyldes at de ikke vil legge forholdene til rette for å utløse nye falske krav. Hovedproblemet er at de mangler levningene etter AEH.

Edit
Om det stemmer at 8. juli-kontakten som hevdet at AEH var i live ble belønnet med en utbetaling på ca 10 millioner NOK, er det jo en oppfordring til flere om å prøve seg.

TH har tross alt 1 900 millioner NOK å ta av, ifølge Kapitals formuesberegning for 2018. Han kan betale titalls falske krav, uten å gå tom for penger.
Senast redigerad av kornblomst 2019-11-07 kl. 14:15. Anledning: Edit
Citera
2019-11-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"06.11.19. For en to-tre uker siden fikk denne naboen forespørsel om han hadde personopplysninger om tidligere leietaker de hadde hatt i huset. -Det var vel bare for å sjekke ut mot biler og sånn, sier Letvik."

"Det var i slutten av juni at politiet endret hovedhypotesen i etterforskningen- fra økonomisk motivert bortføring av Anne-Elisabeth Hagen, til drap.
-Etter den snuoperasjonen fra politiet, kom Tom på besøk hit. Det var tydelig at han hadde behov for å ta en prat. Det er siste gang vi har hatt en skikkelig prat om saken, sier Letvik. Naboen sier de møtes en gang i mellom, men at de ofte da prater om andre ting.
Man lever tett på, og særlig vi tre naboene har et tett forhold til Hagen-paret. Man kjenner man blir sliten og utmattet. Når vi som naboer føler det sånn, så kan vi jo bare tenke hvordan familien har det. Det er helt forferdelig, fastslår Letvik."

Fra Nettavisen (+artikkel). Sitat herfra:
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/48843678/#48843678

Tittelen til artikkelen på nettavisens forside 06.11.19: Etter snu-operasjonen til politiet, kom Tom hit
https://pluss.nettavisen.no/tilgang?requestedUrl=https://pluss.nettavisen.no/utgave/nettavisen-hagen-saken/edition/5dbac561f5ffdc1e4b9daae9/2/5-43-1175928?redirected=1

Kan du være grei å ikke poste alle disse gamle linkene til avisartikler? Dette er jo artikler som vi har lest !!! Du kveler ned siden med masse linker. Når du ikke har noen kommentar til linkene du legger ut, så blir det helt meningsløst og kvelende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in