Citat:
I ett forum där nästan alla håller med om att TH är GM har det inte varit fritt från trakasserier, eftersom jag faktiskt inte har varit enig. Jag har också haft misstankar gentemot TH, men mina misstankar har minskat med tiden, och dessutom har jag alltid sett andra möjligheter. Vi vet ju väldigt lite, och dessa rykten betyder ännu mindre. Här har det aldrig varit relevant att diskutera annat än att TH är GM. Tänker man på annat sätt, blir det som att svära i kyrkan. Jag tycker att sådan ensidighet är tråkig, det har varit många påståenden som har lämnats obestridda. Nackdelen med att ha samma synvinkel, är att man blir okritisk för vad som är relevant.
Det är synd att inte flera försöker skriva svenska, eller åtminstone försöka försvenska språket. På så sätt kunde fler ha bidragit, och tråden hade blivit mer intressant.
Jag har följt flera svenska trådar, och som nordmann måste jag erkänna att vi har mycket att lära av dem. De förklarar sina påståenden ordentligt, utan för mycket personlig åsikt, vilket egentligen är ganska ointressant. Om man använder källa, så släpper man att diskutera onödigt, men det kräver förstås att man läser.
Det finns inte många användare som kommenterar här på forumet, och jag tror inte att många andra följer tråden heller. Det finns några som sticker in huvudet ibland, för att påpeka något viktigt de skrev i januari-mars. Eller att de blir frustrerade för att någon diskuterar något de tycker inte borde diskuteras längre. Det är rent löjligt att se hur de försöker skapa en slags hierarki här inne. Annars finns en använder som tycker att tråden är väldigt intressant och irriterande, men som inte kan scrolla. Det sistnämnda gäller förresten flera.
Jag tror att man måste älska skvaller för att tycka att tråden är intressant. Det är vad tråden baseras på. Rykten sprider sig för evigt, och det hade varit tillräckligt om polisen fick veta. Det är en mycket tunn grund att förtala en mann på. Det är därför tydligt att någon har haft en agenda.
Det är synd att inte flera försöker skriva svenska, eller åtminstone försöka försvenska språket. På så sätt kunde fler ha bidragit, och tråden hade blivit mer intressant.
Jag har följt flera svenska trådar, och som nordmann måste jag erkänna att vi har mycket att lära av dem. De förklarar sina påståenden ordentligt, utan för mycket personlig åsikt, vilket egentligen är ganska ointressant. Om man använder källa, så släpper man att diskutera onödigt, men det kräver förstås att man läser.
Det finns inte många användare som kommenterar här på forumet, och jag tror inte att många andra följer tråden heller. Det finns några som sticker in huvudet ibland, för att påpeka något viktigt de skrev i januari-mars. Eller att de blir frustrerade för att någon diskuterar något de tycker inte borde diskuteras längre. Det är rent löjligt att se hur de försöker skapa en slags hierarki här inne. Annars finns en använder som tycker att tråden är väldigt intressant och irriterande, men som inte kan scrolla. Det sistnämnda gäller förresten flera.
Jag tror att man måste älska skvaller för att tycka att tråden är intressant. Det är vad tråden baseras på. Rykten sprider sig för evigt, och det hade varit tillräckligt om polisen fick veta. Det är en mycket tunn grund att förtala en mann på. Det är därför tydligt att någon har haft en agenda.
Jag har gjort några sporadisk inhopp där jag påtalat att utan en korrekt tidslinje är brottet ett mysterium, där brottet inte kan lösas med endast de uppgifter vi fått kännedom om.
De uppgifter vi har om mannen, äktenskapet, äktenskapsförordet, och övrigt skvaller pekar ut mannen som gärningsman. Men jag tvekar, därför att det är ett planerat brott och en intelligent man denna sak handlar om. Kidnappningsstoryn är för komplicerad för en man i 70 års åldern. Inte i linje med den personlighet som jag uppfattat att Hagen har. Samtidigt är jag mycket undrande till att valpen vari tryggt förvar i ett rum. Det indikerar att gärningsmannen var närstående eller bekant med hemmet och familjen.
Men som sagt, jag tvivlar mer och mer på min första reaktion om att det är mannen som ligger bakom brottet. Det finns det motiv överallt bland folk med ett kriminellt sinne när de får vittring på pengar.