2019-11-07, 12:29
Medlem
Babianens avatar
1) Jag kan tillägga att medel-lönen i Bukarest är 7000 kronor nu. Är man 2 som jobbar får man ut 14000.

2) Jag har visat att man kan hyra en 3a för 3.5-4000 kronor. Då har man 10k kvar att leva på varje månad, i ett land där priserna är kanske 50% mot Sverige.

3) Låter det som att valet står mellan att sälja sex och att svälta?
Citera
2019-11-07, 12:30
Avslutad
Jag läste också en intressant artikel där fd. och fortfarande aktiva sexarbetare berättade om varför många män köper sexuella tjänster i olika format.

Ensamhet verkar vara en dominerade faktor och att man istället för att anlita en psykolog eller liknande anlitar en sexarbetare. Vilket i en del fall blir väldigt betungande för sexarbetarna, detta nämndes också av en sexarbetare i Tyskland i artikeln från The Telegraph.

Det medför ju också en viss risk för "patienten" eftersom de flesta sexarbetare inte är utbildade terapeuter.

Citat:
Our country is steeped in a quiet mental health crisis: the suicide rate for men is much higher than it is for women, having risen nearly 50% between 1999 and 2010, and men tend not to seek help for depression, due to the cultural stigma associated with mental illness.

It's no wonder, then, that many of these men, not knowing where else to turn, discuss their most intimate secrets with sex workers: their relationship struggles, their insecurities about their bodies, the kinks that they are embarrassed to share with their partners. That's why sex workers have a unique window into men's mental health issues: they share things with us that they would not share with anyone else.

"I consider myself an empath, and I think this is why people talk to me," Trait told MensHealth.com. "But it is a heavy emotional load."

She told MensHealth.com that while she sees clients from all walks of life, many of them have been men on the autism spectrum, and as a result experience loneliness and isolation.

At the end of the day, Rose says, all of her clients, regardless of whether they're on the spectrum or not, just want one thing: "men want to be understood and accepted," she says. "Perhaps it's a way [for them] to understand and accept themselves.”

For this reason, Swimme saw her work in part as a gateway for men to get in touch with their authentic feelings. But dealing with her clients' emotional needs became taxing.

Her work with such clients took an emotional toll on her: "I had to get my own therapy so that I could be more whole in these moments," says Swimme.

https://www.menshealth.com/sex-women/a20717745/sex-workers-on-mens-mental-health/

Stigmat kring mäns psykiska (o)hälsa och mäns svårigheter att prata om känslor kan enligt denna artikeln leda till att de anlitar sexarbetare istället för terapeuter.
Senast redigerad av Jenny9 2019-11-07 kl. 12:40.
Citera
2019-11-07, 12:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och du ger intrycket av ännu en psykiskt sjuk man och en jävligt bortskämd och ignorant snorunge som kan sitta och rulla tummarna och klaga på kvinnor som tillfört världen mer av värde än du nånsin kommer att göra.

Kvinnor har samlat och lagat mat, odlat, plöjt och skördat på åkrar, spunnit lin, framställt tyger och sytt kläder, flätat korgar, deltagit i byggnadsarbete, gått ut i krig, jobbat i gruvor, mjölkat kor och slaktat grisar, burit vatten, diskat och tvättat, fött och uppfostrat barn, tagit hand om sjuka och skadade, gamla och handikappade, undervisat det uppväxande släktet, skrivit böcker, forskat, servat, arbetat på fabriker, kontor och i handel, monterat, lagat och utvecklat, en jävla massa som har gjort att du nu kan sitta curlad och bortskämd och klaga trots att du själv inte tillfört ett piss.

Äntligen ett seriöst inlägg. Skönt att någon orkar!
Jag har själv tappat orken, det är som att prata med väggar att försöka kommunicera med användare här (dig, Jenny och några till exkluderande såklart).
Citera
2019-11-07, 12:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag läste också en intressant artikel där fd. och fortfarande aktiva sexarbetare berättade om varför många män köper sexuella tjänster i olika format.

Ensamhet verkar vara en dominerade faktor och att man istället för att anlita en psykolog eller liknande anlitar en sexarbetare. Vilket i en del fall blir väldigt betungande för sexarbetarna, detta nämndes också av en sexarbetare i Tyskland i artikeln från The Telegraph.

Det medför ju också en viss risk för "patienten" eftersom de flesta sexarbetare inte är utbildade terapeuter.

https://www.menshealth.com/sex-women/a20717745/sex-workers-on-mens-mental-health/

Stigmat kring mäns psykiska hälsa och mäns svårigheter att prata om känslor kan enligt denna artikeln leda till att de anlitar sexarbetare istället för terapeuter.

1) Nej det är avdelningen horor som försöker låtsas att de inte är horor. "Sure jag suger kuk för pengar, men jag är också en sorts psykolog..."

2) En del horor har nån sorts "smartz complex" det är kvinnor inte hör hemma i sexbranschen.
Citera
2019-11-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det finns enkla jobb som kvinnor kan få på dagen i Rumänien också. Men många väljer att åka till andra länder för att lönerna är bättre där. Vad är skillnaden?
Du har påstått att det är kvinnor från minoritetsgrupper som ägnar sig åt att sälja sex, kan minoritetsgrupper få enkla jobb på dagen i Rumänien och varför sitter de i då fall i minusgrader utanför mitt ICA och tigger
Citera
2019-11-07, 12:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har postat massor av argument, det är bara att gå tillbaka och titta din lilla mansbebis.
Och så pratar du om att tillföra. Vad tillförde du själv tycker du?
Då har du väl inga som helst problem att ge ett enda exempel på det, eller hur lilla honbebis. (moget)

Jag gör ett korrekt uttalande om att du brister i din argumentation, precis som med ditt patetiska lilla härskarteknikförsök här.
Man ska inte spela klaver med träskor.
Man spelar med fingertopparna.
Citera
2019-11-07, 12:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
inte bara är sverigedemokrater klimatförnekare enmasse.
de är också köpare av thaihoror.
Så där lever de i 'politisk exil' i thailand och utövar makt på det enda sättet de förmår - med de småpengar de haver:

"Männen som Medin träffar anser att hela Sverige håller på att kollapsa. Värst är – självfallet – invandringen, speciellt muslimerna, som håller på att förstöra allting. Men män tillåts heller inte vara män längre, och kvinnorna är tjocka, självgoda, krävande feminister allihop. Thailändskorna däremot är tillgängliga och tjänstvilliga, och de som männen träffar säljer sina kroppar för bara några hundralappar. Mycket billigare och bättre än i Sverige."

"De som Medin träffar har hursomhelst oftast arbetarbakgrund, och de som bekänner politisk färg är sverigedemokrater. Medin möter till och med en och annan som anser sig vara i politisk exil i Thailand."

https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/zGzVP1/torsk-i-thailand

Haha "klimatförnekare"

Ja det är väl 8 år och 100 dagar ganska exakt kvar nu om inte vita män skärper sig, och det tyder ju inget på att de gör, så man kan ju lika gärna njuta av den här sista tiden innan jorden går under.

Såg den där bokrecensionem i objektiva Aftonbladet igår också. Stor humor.
Citera
2019-11-07, 12:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har påstått att det är kvinnor från minoritetsgrupper som ägnar sig åt att sälja sex, kan minoritetsgrupper få enkla jobb på dagen i Rumänien och varför sitter de i då fall i minusgrader utanför mitt ICA och tigger

1) Ja minoriteter som tatarer, ukrainare, turkar, ryssar, folk som inte är särskilt synliga.

2) Tror du att tatarer och ukrainare inte kan få jobb i Rumänien? Många kan inte se skillnad på dem.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Äntligen ett seriöst inlägg. Skönt att någon orkar!
Jag har själv tappat orken, det är som att prata med väggar att försöka kommunicera med användare här (dig, Jenny och några till exkluderande såklart).

Hon visade just upp allt som är fel med svenska kvinnor, ingen vettig man vill ens komma i närheten av en så störd person som ipsi.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lite gränsfall angående svält om man ser hur det ser ut i de romska byarna på landsbygden i Rumänien varifrån många av de rumänska prostituerade kommer

Ja, men jag valde bort att nämna dem, många av debattörerna här har en kass människosyn till att börja med. Att då nämna romer njaaa.... funkar inte. Men till och med Babianen medgav häromdagen att de flesta som "horar" är minoriteter. Hmm undrar från vilken minoritet de kommer från......
Citera
Avslutad
Om jag går till en domina och hon pissar mig i nyllet och sparkar mig på pungen, utnyttjar jag henne då? Eller blir hon utnyttjad i samma ögonblick som jag ger henne några hundralappar?

Kommer hon förresten ens att träffa pungen så drogpåverkad som hon ju garanterat måste vara enligt feministerna?
Ja det är många frågor man grubblar på nu...
Citera
2019-11-07, 12:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag kollade upp det där lite grann. Kollade på Der Spiegel som är en stor "tidning" i Tyskland, dessa artiklar har jag översatt från tyska till svenska via google translate, alltså blir språket lite lustigt, men man förstår ändå.

De på engelska, bland annat från EU, har jag inte översatt.

https://m.spiegel.de/panorama/justiz/stuttgart-bordellkoenig-zu-fuenf-jahren-haft-verurteilt-a-1255359.html

https://s.telegraph.co.uk/graphics/projects/welcome-to-paradise/

https://m.spiegel.de/panorama/justiz/italien-wie-die-nigerianische-mafia-frauen-versklavt-a-1282881.html

https://m.spiegel.de/panorama/justiz/menschenhandel-experten-warnen-vor-loverboys-im-internet-a-1273325.html

(En till artikel om "lover boy"- metoden).
https://m.spiegel.de/panorama/justiz/loverboy-methode-experten-fordern-aufklaerung-a-1275897.html

https://www.trauma-and-prostitution.eu/en/2018/06/19/the-german-model-17-years-after-the-legalization-of-prostitution/

https://m.spiegel.de/international/cursed-and-sold-voodoo-spells-and-forced-prostitution-in-germany-a-1258454.html

Detta ger en bild av hur människor tvingas in i prostitution. Där var även flera artiklar om hur minderåriga och unga migranter som reser utan vuxna tvingas in i prostitution, dessa har jag inte tagit med här.

Ja alltså det är ju så att det finns solklar information på att kriminalitet kopplat till prostitition har ökat i Tyskland de senaste 10 åren jämfört med förr, när lagarna inte var lika generösa. Det finns massor av information om detta men eftersom alla källor förutom de man själv anser passar avfärdas som kommunistsmörja e.t.c så blir det helt omöjligt att föra samtal här.
Jag förstår inte heller hur man kan vara så satans naiv att man tror att allting fungerar likt det gör på den bordell man själv har besökt några gånger.
Och hur man kan tycka att resten liksom inte spelar någon roll.
Här finns ju till och med folk i tråden som mer eller mindre försvarar att köpa sex av en heroinist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in