Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Externa påtryckningar som påverkade utredningen uppfattade inte jag i programmet. Däremot att det var påtryckningar utifrån på sjukhusledningen och politiker. Säkert att du har rätt i det du säger?
Utredningen visade på ett ganska hårt och tufft arbetsklimat men enligt reportaget, om man ska tro på det vilket jag gör tillsvidare, så är det något som drabbar alla på arbetsplatsen lika, inte bara en person/personer med judisk bakgrund.
Som tidigare påpekats så väntar jag fortfarande på att UG ska lägga fram bevis annat än anekdotisk bevisföring av personalen och Rosenbergs utläggningar.
De argument som framförts i reportaget är att en vänsterpolitisk antirasist inte kan vara antisemit pga citering av "antirasistiska" tidningsartiklar.
Det är lika relevant som att katolska kyrkan försvarat att präster inte kan vara pedofiler eftersom de predikat godhet.
Personalen påstår att de inte aldrig upplevt något, så de kan ju uppenbarligen inte uttala sig i det enskilda fallet.
Då återstår Peredos uttalande och han är den ende som "hört" judeghetto-kommentaren.
UG spelar inte upp någon intervju med kollegan, men enligt dem så förnekar han att han sagt något.
Peredo är den som postat nazipropaganda.
Så UG presenterar en del intressanta teorier, men de får i dagsläget ses som en massa påståenden, t.ex. att att läkaren anmält samtliga chefer. Det hade inte varit svårt att begära ut samtliga handlingar så man kan bekräfta dessa påståenden.
Vi har alltså att gå på advokatbyråns juridiska granskning mot UG granskning. Juridiska granskningen är inte tillgänglig för allmänheten, medan UG inte lägger fram några bevis för sina påståenden.
Granskningen borde ha handlat om det journalistiska arbetet kring detta fall istället.
Det är uppenbart att redaktionerna är dåliga på att faktagranska.