2019-11-07, 05:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ursäkta men vad heter den anmälande läkaren?
Har detta framkommit i tråden?
Det fanns ett namn i tråden igår. Vet inte varför det försvann. Kanske har han beskyddare på höga positioner även här på flashback. (Det var inga problem att spekulera kring vem den (felaktigt) antisemitanklagade var i tråden...)

Jag vet inte om namnet som nämndes i tråden är riktigt, men jag vet att det nämndes i tråden. För den som undrar kan jag bara länka till följande tweet:

https://twitter.com/SANS_IAU/status/1103656554795073536
Citera
2019-11-07, 06:51
Medlem
Intressant och tack för twitterlänken.

Ja, bevisligen tillåts vissa namn figurera utan moderation medan andra försvinner omgående. Överläkaren GS's beskyddare finns alltså även bland Flashbacks moderatorer...
Citera
2019-11-07, 07:14
Medlem
Citat:
Skev bild av Karolinska Universitetssjukhuset i Uppdrag granskning
https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2019/11/skev-bild-av-karolinska-universitetssjukhuset-i-uppdrag-granskning/
Citera
2019-11-07, 07:22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Lutar nog åt att det nog är en etnisk svensk.

Klassisk old-school antisemitism är nog i det närmaste utdött i sverige med undantag för två handfull med nynazister.

Importerad antisemitism av mellanöstern-karaktär är vanligare men knappast i de mer utbildade skikten i samhället om vi snackar invandrade läkare som lyckats klättra i karriären.

Ska bli spännande att se om det kryper fram vem det är.

Hade du rätt eller fel?
Citera
2019-11-07, 07:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2019/11/skev-bild-av-karolinska-universitetssjukhuset-i-uppdrag-granskning/

Stor skandal att judekrafter kan dreva mot en enskild stackars läkare. Hota med USA, inte klokt. Se programmet.
Citera
2019-11-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det fanns ett namn i tråden igår. Vet inte varför det försvann. Kanske har han beskyddare på höga positioner även här på flashback. (Det var inga problem att spekulera kring vem den (felaktigt) antisemitanklagade var i tråden...)

Jag vet inte om namnet som nämndes i tråden är riktigt, men jag vet att det nämndes i tråden. För den som undrar kan jag bara länka till följande tweet:

https://twitter.com/SANS_IAU/status/1103656554795073536

Tack.
Den här personen har alltså även tidigare anmält andra av sina medarbetare och chefer för antisemitism eller rasism?

Tyckte UG nämnde något om detta i programmet. Hade varit intressant att veta mer om denna man.
Citera
2019-11-07, 08:12
Avslutad
Ser inget namn i twitterlänken, bara referens här till "GS". Vänligen posta namnet, maskat om inte annat.

Edit: Ok, nu ser jag namnet i Twitterlänken. Rörs dock inte posta här maskerat då Flashback verkar radera det?

Helt otroligt hur Karolinska kunde agera så, på direkta hot om smutskastning från en amerikansk lobbyorganisation, och en galen rättshaverist i den här GS. Kan förresten regionen anmäla honom för att ha skadat sjukhusets rykte?

Alla som inte sett reportaget, se det. Årets journalistpris till alla som medverkade i avslöjandet. Och ta tillbaks den för judehat felaktigt anklagade utpekade kirurgen nu!

Nog måste väl ett av Sveriges största sjukhus, universitetssjukhus, ha större integritet än så här! Verkar ju jobba fantastiska personer där, de som framträder i reportaget, men ledningen... bara sparka hela inkompetenta högen.

Först Macchiarini, och nu detta.
Senast redigerad av Snuttis73 2019-11-07 kl. 08:24.
Citera
2019-11-07, 08:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Tack.
Den här personen har alltså även tidigare anmält andra av sina medarbetare och chefer för antisemitism eller rasism?

Tyckte UG nämnde något om detta i programmet. Hade varit intressant att veta mer om denna man.
Om personen är den rätta, vilket jag inte går i god för (jag går bara i god för att namnet är detsamma som nämndes i tråden i går och sedan raderades), så har han anmält samtliga av sina tidigare chefer för olika saker. Så vi snackar rättshaverist, bråkstake, problemmakare. Denna personen har, tillsammans med andra judar på Karolinska som startade en fejkgrupp mot inbillad antisemitism, fått hela den svenska mediekåren, gigantiska judiska maffiaorganisationer och hela karolinskas ledning att gå emot den utpekade "antisemiten", förtala och avsätta honom. Och ingen sa ett ord, innan UG.
Senast redigerad av baggebo1 2019-11-07 kl. 08:16.
Citera
2019-11-07, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om personen är den rätta, vilket jag inte går i god för (jag går bara i god för att namnet är detsamma som nämndes i tråden i går och sedan raderades), så har han anmält samtliga av sina tidigare chefer för olika saker. Så vi snackar rättshaverist, bråkstake, problemmakare. Denna personen har, tillsammans med andra judar på Karolinska som startade en fejkgrupp mot inbillad antisemitism, fått hela den svenska mediekåren, gigantiska judiska maffiaorganisationer och hela karolinskas ledning att gå emot den utpekade "antisemiten", förtala och avsätta honom. Och ingen sa ett ord, innan UG.

Absolut, men man får ju rannsaka sig själv också. Jag trodde 100% på att det fanns en läkare som spred judehat och trakasserade judiska läkare innan jag såg reportaget. Men problemet för Karolinska är att de agerade på obekräftade rykten. Som dessutom tillbakavisades i en extern granskningsrapport. Så agerar inte en institution som Karolinska. Därför måste de ansvariga avgå
Citera
2019-11-07, 08:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Ser inget namn i twitterlänken, bara referens här till "GS". Vänligen posta namnet, maskat om inte annat.

Helt otroligt hur Karolinska kunde agera så, på direkta hot om smutskastning från en amerikansk lobbyorganisation, och en galen rättshaverist i den här GS. Kan förresten regionen anmäla honom för att ha skadat sjukhusets rykte?

Alla som inte sett reportaget, se det. Årets journalistpris till alla som medverkade i avslöjandet. Och ta tillbaks den för judehat felaktigt anklagade utpekade kirurgen nu!

Nog måste väl ett av Sveriges största sjukhus, universitetssjukhus, ha större integritet än så här! Verkar ju jobba fantastiska personer där, de som framträder i reportaget, men ledningen... bara sparka hela inkompetenta högen.

Först Macchiarini, och nu detta.
Vet inte om det är den här twitterlänken du menar som en annan person la ut här nyss men där finns ett namn med initialerna GS. Inte helt otroligt att det är denne man det handlar om, han som förstör ordet antisemit.
https://mobile.twitter.com/SANS_IAU/status/1103656554795073536

Om det stämmer som UG förmedlar så är det skandal. UG verkar i alla fall ha gjort sitt jobb till skillnad mot andra som inte borde få kalla sig journalister.
Citera
2019-11-07, 08:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag trodde 100% på att det fanns en läkare som spred judehat och trakasserade judiska läkare innan jag såg reportaget.
Det gjorde inte jag. Jag ångrar lite nu att jag inte skrev i tråden vad jag tänkte när de här rubrikerna dök upp. Det hade varit snyggt att dra upp dem nu och köra "vad var det jag sa".

Men för folk som inte har det i ryggmärgen än att ifrågasätta alla judiska antisemitutspel så kan detta vara en bra läxa. De håller på så här jämt och ständigt, man ska aldrig lita på dem. Samma sak med media så klart.
Citera
2019-11-07, 08:31
Medlem
Citat:
Absolut, men man får ju rannsaka sig själv också. Jag trodde 100% på att det fanns en läkare som spred judehat och trakasserade judiska läkare innan jag såg reportaget. Men problemet för Karolinska är att de agerade på obekräftade rykten. Som dessutom tillbakavisades i en extern granskningsrapport. Så agerar inte en institution som Karolinska. Därför måste de ansvariga avgå
Advokatbyråns rapport bekräftade visst trakasserier. Däremot inte diskriminering.
Tycker det är märklig tolkning av UGs reportage att det var externa påtryckningar som påverkade svenska advokatbyråns utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in