2019-11-06, 21:50
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Fick kalla kårar av UGs reportage ikväll. Det spelade ingen roll vad den för antisemitism anklagade läkaren sade eller gjorde. Lobbyorganisationen Simon Wisenthal-center hade bestämt sig att utöva sin makt, och då räcker det inte med slappa politiker och fittiga HR.chefer.

De skulle satt hårt mot hårt och försvarat sin skicklige läkare mot Wiesenthal och de usla svenska journalister som aldrig kollade vad som låg bakom "antisemitismen". Han blev karaktärsmördad och nära nog sparkad av Karolinska, medan haveristen som startade alltihop fick "rätt".

Äckligt så man vill kräkas.

Vidrigt hur sjukhusledningen kan göra så och samtidigt ha mage att prata om "hänsyn till anställda".

(Hade motsvarande inträffat på Scania tror jag Leif Östling rakryggad bett SWC dra åt h-vete och slängt på luren. Men han representerar ett Sverige som tyvärr inte syns mycket av längre.)
Citera
2019-11-06, 21:52
Medlem
Rodjas avatar
Synd att det ska bli en sådan här höna av en fjäder. En fjäder i form av den anmälande läkaren. När folk känner sig förfördelade och drar på med stora kanonen, och som sedan alla medier citerar så blir det en sådan här soppa!

Håller med Rosenberg att man ska inte utnyttja antisemitismen per se, i personalinterna konflikter. Det är i Malmö vi har den grova antisemitismen och bland islamisterna. Man ska vara försiktig med begreppet antisemitism och finns det fog för det så ska det fram.

Men Rosenberg framhöll ju också tidningsjournalisternas dåliga grävande. Man saxar från varandra och kollar inte upp källor. Ingen orkar gräva, och det märker man ju likväl i andra frågor.

För övrigt fann jag att den judiske läkaren som var där och auskulterade reste utomlands när det här kom upp. Han hade fått avslag att få stanna i Sverige. Om alla som fått avslag gjorde likadant! Den andra judiske läkaren hade tagit till flykten till ett annat sjukhus. Den anmälande läkaren är nog lite av en rättshaverist, som ska ha rätt och använda alla medel som står till buds plockas fram. Det är inget judiskt i det...Det är en enskild person som har gått för långt i sitt handlande och skrivit och dragit med sig två kollegor i farten och tyckte att det skulle gälla dem med....Det finns massor av folk som gör så utan att för den skulle vara jude...

Hur som helst, på Karolinska skulle jag verkligen inte vilja arbeta! Med dessa chefer! Sedan är det tufft på sådana avdelningar, viljestarka individer som kommer så långt i sin karriär. Neuro- och hjärtkirurgi är högst upp och att jobba med cancer eller ännu värre, psykiatri och missbruk, det är längst ner. Hierarkier har kommit och gott, men de finns fortfarande kvar. Och ingen vågar prata. Med all nepotism.
Citera
2019-11-06, 22:02
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Jag får åxå kalla kårar när jag får veta hur svenska pressen hanterat ärendet.
Är verkligen svenska journalister så usla?
Då kan man ju inte tro på nånting som ledande svenska massmedia skriver/förmedlar.
Granskar - jo hejdu!
Förakt är vad jag känner.
Citera
2019-11-06, 22:03
Medlem
Hur kan detta simon wiesenthal centret utöva sån makt fortfarande ? Det är ju 70 år sen andra världskriget slutade

Att dem godtyckligt utser antisemiter på det här sättet är ju en helt acceptabel anledning att bli antisemit enligt mig
Citera
2019-11-06, 22:03
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Fick kalla kårar av UGs reportage ikväll. Det spelade ingen roll vad den för antisemitism anklagade läkaren sade eller gjorde. Lobbyorganisationen Simon Wisenthal-center hade bestämt sig att utöva sin makt,
Det här fallet visar att de inte skall ha nån makt. De har i och med detta ärende urholkat kampanjerande mot antisemitism och allt vad Simon Wiesenthal Center påstår sig stå för. Både det där centret och antisemitanklagelser bör fortsättningsvist ignoreras pga korruption.

Intervjun i UG med Rabbi Abraham Cooper (mannen bakom det hela) ger bild av en galen despot som i defensiv desperation kallar hela Sverige för lögnare (utom hon som sprang hans ärende) när hans egna ord sätts emot han.
Senast redigerad av Soda--Pop 2019-11-06 kl. 22:06.
Citera
2019-11-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Simon Wiesenthal-centret låter som en sekt.

Det är en av Rothschilds påtryckargrupper och utpressningsgrupper. Alla lyder blint och ingen vågar säga emot dessa grupper som profiterar påhittade rädslor.

Ni borde alla se dokumentären Defamationa av den hederliga israelen Yoav Shamir som verkligen avslöjar ADL som en bluff.
https://www.youtube.com/watch?v=XNWF9CeoZdE

ADL (B'nai B'rith) är också Rothschilds grupp och är Expos moderbolag.
Citera
2019-11-06, 22:12
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Synd att det ska bli en sådan här höna av en fjäder. En fjäder i form av den anmälande läkaren. När folk känner sig förfördelade och drar på med stora kanonen, och som sedan alla medier citerar så blir det en sådan här soppa!

Håller med Rosenberg att man ska inte utnyttja antisemitismen per se, i personalinterna konflikter. Det är i Malmö vi har den grova antisemitismen och bland islamisterna. Man ska vara försiktig med begreppet antisemitism och finns det fog för det så ska det fram.

Men Rosenberg framhöll ju också tidningsjournalisternas dåliga grävande. Man saxar från varandra och kollar inte upp källor. Ingen orkar gräva, och det märker man ju likväl i andra frågor.

För övrigt fann jag att den judiske läkaren som var där och auskulterade reste utomlands när det här kom upp. Han hade fått avslag att få stanna i Sverige. Om alla som fått avslag gjorde likadant! Den andra judiske läkaren hade tagit till flykten till ett annat sjukhus. Den anmälande läkaren är nog lite av en rättshaverist, som ska ha rätt och använda alla medel som står till buds plockas fram. Det är inget judiskt i det...Det är en enskild person som har gått för långt i sitt handlande och skrivit och dragit med sig två kollegor i farten och tyckte att det skulle gälla dem med....Det finns massor av folk som gör så utan att för den skulle vara jude...

Hur som helst, på Karolinska skulle jag verkligen inte vilja arbeta! Med dessa chefer! Sedan är det tufft på sådana avdelningar, viljestarka individer som kommer så långt i sin karriär. Neuro- och hjärtkirurgi är högst upp och att jobba med cancer eller ännu värre, psykiatri och missbruk, det är längst ner. Hierarkier har kommit och gott, men de finns fortfarande kvar. Och ingen vågar prata. Med all nepotism.

Du har rätt i allt men det stora här är ju hur en enskild individ drar i snöret och sätter SWC på krigsfot och direkt styr svenska folkvalda politikers beslut och får en människa avsatt från sin tjänst utan grund. Det liknar den typ av korruption man brukar prata om när det gäller MENA, Latinamerika och Ryssland.
Citera
2019-11-06, 22:14
Medlem
StillaHavets avatar
Mycket bra att sanningen kommer fram. Uppdrag granskning visar hur riktig journalistik ska beskrivas. Skrämmande och lika tydligt att se vilken oerhörd makt och maktmissbruk dessa judiska påverkansorganisationer har och hur rädda alla är för dem. Inte ens de judiska läkarna vågar ställa upp. Detta var ett av de få program som SVT gjort där man bryr sig om vad som är sant och falskt och inte har en agenda. Mycket bra!
Citera
2019-11-06, 22:15
Medlem
Galet hur mycket makt judarna har... sänker oskyldiga personer!
Citera
2019-11-06, 22:20
Medlem
Citat:
Fick kalla kårar av UGs reportage ikväll. Det spelade ingen roll vad den för antisemitism anklagade läkaren sade eller gjorde. Lobbyorganisationen Simon Wisenthal-center hade bestämt sig att utöva sin makt, och då räcker det inte med slappa politiker och fittiga HR.chefer.

De skulle satt hårt mot hårt och försvarat sin skicklige läkare mot Wiesenthal och de usla svenska journalister som aldrig kollade vad som låg bakom "antisemitismen". Han blev karaktärsmördad och nära nog sparkad av Karolinska, medan haveristen som startade alltihop fick "rätt".

Äckligt så man vill kräkas.

Instämmer. Efter UG:s granskning blir man ju förfärad över hur en gammal jobbkonflikt mellan två läkare, varav den då underställde (och troligen litet yngre?) tycks ha en god portion av rättshaverist i sig - och dessutom har svårt att skilja på kritik mot militant sionism och antisemitism - tillåtits eskalera till beskyllningar om metodisk antisemitism osv. Rena viskningsleken och det är en skam både hur Wiesenthal-centret hotar med att dra sjukhuset i smutsen i internationell media ("ni vill inte ha en ny skandal efter Macchiarini, va?") och hur lättvindigt alla journalister bara köper en fet historia och utgår från att den yngre läkaren har rätt.

Jag kände mig misstänksam mot hela historien så fort jag hörde om den i morse och UG:s granskning är en sorglig påminnelse om den svenska pressens förfall. Sedan är det förstås så att just Macchiariniskandalen och pengasnurret runt Nya Karolinska gjort att KS-ledningen var extra up-tight och rädd för en ny skandal, men det är absolut ingen ursäkt.
Citera
2019-11-06, 22:32
Medlem
Sandtags avatar
Vad tror vi om Zoëga? Tveksamt om han får va kvar länge asså, känns som att han frekventerar skandal på skandal.
Citera
2019-11-06, 22:37
Medlem
Det jag inte förstår är hur en rabbin i USA kan hota med så mycket? Hur sträcker sig ens hans makt till Sverige? Det är ju inte så att judiska församlingen är särskilt kraftfull i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in