Citat:
Ursprungligen postat av
FlasherGordon
Ah, tack för förtydligandet!
Jag blev så äcklad av SMS-loggarna och FUP att jag började skumma igenom efter att jag sett och känt igen mönstren i Martins beteende, så missade vad som konkret sades om droger.
Hade tolkat det som att Martin tvingat i LR amfetamin/kokain regelbundet i en längre tid, inte att det rörde sig om enstaka tillfällen för att skapa en hållhake på henne/skämma ut henne inför omgivningen. Att droga ned sitt offer för att göra dem mindre kapabla att tänka kritiskt och fly är ju tyvärr också en vanlig psykopattaktik.
Edit: Såg när jag läste igenom tråden att en del hånfullt säger att de som inte angriper LRs beteende vill ha en Lex Lotta. Varför inte en sån lag?
- Om en tidigare dömd person mördar sin partner eller nära anhöriga och de påvisas ha en personlighetsstörning konverteras ev fängelsedom omedelbart till rättspsyk med SUP. Dels får monstren inget spelrum på rättspsyk för att personalen är expertutbildad på svåra personlighetsstörningar, de medicineras sönder och målet är total rehabilitering, annars kvar för livet. Lycka till för en psykopat att snacka sig igenom en särskild utskrivningsprövning

Här har du lite mer om ämnet.
25 maj ringer hon till sitt ex från jobbet och gråter, säger att hon inte orkar mer. Hon berättar att Martin ringt hennes chef och sagt att "hon tar kokain och sitter där med sina svarta stövlar".
Sen finns då förhör med chefen som återger hans samtal.
Här är smsen mellan Lotta och Martin.
Lotta:
Jag är nöjd med att vara hemma, träna å ta de lugnt
Inget som lockar mig att dricka öl å förstöra dagar så här.
Martin:
Du gjorde bort dig!!!!
Dra kokain.
Lotta:
Ja, men vi kan sluta med det. Jag är inte i behov utav det."
Lottas syster CR. Lotta ringde den antingen den 10 el 23 april. Min maskning av namn:
"C berättar att Lotta ringt tidigt en söndags morgon och grät, hon hade sagt att det hänt nåt. Hon berättade att hon tagit kokain vilket C säger är så olikt henne.
C hade blivit jättearg och sagt att det där gör du inte om. C beskriver att det är så emot henne, hon kan tänka sig att hon inte gjort det frivilligt eftersom hon grät och hade ångest. Lotta hade sagt att hon var på någon fest.
"Brukade Lotta narkotika?
C säger att hon inte gjorde det, det var första gången hon fått höra hon tagit narkotika."
Lottas väninnan JK beskriver hur han enligt sedvanlig psykopati förminskar hennes umgängeskrets, vilket det finns flera beskrivningar kring:
"Martin hade tvingat Lotta att välja mellan honom och henne då de talat om deras relation."
Lottas väninnan JK. Vänner sen nio år och daglig kontakt om "knarkandet":
" Hon har aldrig någonsin tagit droger.
Första gången kan det ha varit i slutet på mars, början på april. Hon ringde och sa att hon inte visste om hon vågade berätta det men hon hade tagit kokain med Martin. Då sa hon att Martin ville hon skulle prova. Hon sa det var vitt pulver som man drog in i näsan men hon visste inte vad det va. Martin sa det var kokain."
Sen ringer Lotta till henne i mitten av april:
"Då hörde jag hur Martin sa att hon skulle berätta för mig vad hon och Martin gjort. Då säger hon att de suttit och dragit kola i två dagar. Då det var påtvingat av Martin att hon skulle ringa och berätta det för mig. Det var något som Lotta inte ville själv. Vi träffades två dagar senare och hon sa att Martin blev så förbannad. Att han lägger fram det och mer eller mindre tvingar henne att göra det.
Gör hon inte det så blir han aggressiv."
"Då visste jag inte det var påtryckningar. Jag kunde bara misstänka det med tanke på det hon berättat tidigare om hur han reagerar när hon säger nej till honom." " Jag vet att det var en gång till den 29 april."