2019-11-06, 15:44
  #11161
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Men han är säkert respektingivande för många, absolut. Men folk kan gadda ihop sig mot honom, och då är det kört. Räcker med 2-3 pers.

Det ska vara väldigt vältränade 2-3 pers.
Jag har känt både Martin och hans (idag väldigt trasiga, söndermedicinerade) bror sedan dom var små, och det är ingen 'vanlig' psykopat vi pratar om nu.
Killen är ett monster utan motstycke.
Man kan lättast jämföra honom med ett djur som inte känner till sin egen styrka och som laddar 100 % i varje smäll. Örfilar etc existerar inte hos Martin.
Ta t ex spärrvakten som han höll på att slå ihjäl. På den tiden var han jäkligt liten och späd, men kunde fortfarande ta sig an tunga snubbar och hade noll spärrar.

Men killarnas barndom var verkligen skit.
En julafton satt dom i trapphuset på eftermiddagen. Mamman hade träffat en snubbe och ville inte ha dom hemma. En släkting till mig bodde i samma trappgång och bjöd in killarna till sig, men varje gång hon plingade på deras mammas dörr så fick hon noll respons, fram till morgonen därpå.
Soc har varit inkopplade under hela deras uppväxt, men ingenting gjordes för att lyfta dom ur hemmet.
Det är en sorglig jäkla historia allting.
Citera
2019-11-06, 15:53
  #11162
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Det ska vara väldigt vältränade 2-3 pers.
Jag har känt både Martin och hans (idag väldigt trasiga, söndermedicinerade) bror sedan dom var små, och det är ingen 'vanlig' psykopat vi pratar om nu.
Killen är ett monster utan motstycke.
Man kan lättast jämföra honom med ett djur som inte känner till sin egen styrka och som laddar 100 % i varje smäll. Örfilar etc existerar inte hos Martin.
Ta t ex spärrvakten som han höll på att slå ihjäl. På den tiden var han jäkligt liten och späd, men kunde fortfarande ta sig an tunga snubbar och hade noll spärrar.

Men killarnas barndom var verkligen skit.
En julafton satt dom i trapphuset på eftermiddagen. Mamman hade träffat en snubbe och ville inte ha dom hemma. En släkting till mig bodde i samma trappgång och bjöd in killarna till sig, men varje gång hon plingade på deras mammas dörr så fick hon noll respons, fram till morgonen därpå.
Soc har varit inkopplade under hela deras uppväxt, men ingenting gjordes för att lyfta dom ur hemmet.
Det är en sorglig jäkla historia allting.

Han är onekligen en stor och jävligt farlig individ, att säga annat är bara löjligt.

Men jag måste fråga, är du säker på att han är psykopat? För när jag tänker en psykopat så ser jag en genuint ond människa framför mig. En beräknande, kall, manipulativ och bedräglig människa.
Är det inte så att han är ett resultat av många olika faktorer?

Tänker: ADHD, problematisk uppväxt och förebilder, massa anabola och droger på det? Det är lätt att man blir väldigt våldsam och förstörd då.
Citera
2019-11-06, 16:50
  #11163
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Han är onekligen en stor och jävligt farlig individ, att säga annat är bara löjligt.

Men jag måste fråga, är du säker på att han är psykopat? För när jag tänker en psykopat så ser jag en genuint ond människa framför mig. En beräknande, kall, manipulativ och bedräglig människa.
Är det inte så att han är ett resultat av många olika faktorer?

Tänker: ADHD, problematisk uppväxt och förebilder, massa anabola och droger på det? Det är lätt att man blir väldigt våldsam och förstörd då.
Förvisso, men dessa tendenser hade han redan innan drogerna kom in i bilden.
Citera
2019-11-06, 17:09
  #11164
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ursäkta men vad är skillnaden mellan ”busiga killar som ger tjejer stryk” och Martin?

Båda är lika sjukt och fel, och ger du tjejer stryk kan det sluta som för Lotta. Våld är våld.

Martin är farlig på riktigt, inte många människor som är det, faktiskt.
Lotta förstod inte det.
Citera
2019-11-06, 17:11
  #11165
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Martin är farlig på riktigt, inte många människor som är det, faktiskt.
Lotta förstod inte det.
Väldigt sant. Plus att killen KAN faktiskt koppla på charmen, hur svårt det än är att tro.
Citera
2019-11-06, 18:31
  #11166
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Väldigt sant. Plus att killen KAN faktiskt koppla på charmen, hur svårt det än är att tro.

Kommer vi få se fler våldsdåd av Martin när han släpps?

Och hur kommer det sig att han inte blivit en del av den organiserade brottsligheten? Borde ju funkat prima som indrivare eller som våldskapital för HA .

En tredje fråga. Lästa att han varit aktiv inom vissa nationella kretsar. Du som känt honom, vad tror du han har för inställning till invandrare egentligen?
Citera
2019-11-06, 18:35
  #11167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Kommer vi få se fler våldsdåd av Martin när han släpps?

Ja, framförallt om han fortsätter knarka och peta i sig anabola steroider. Han är en psykopat pga barndom. Samt kanske gener - jag vet inte vem hans pappa var. Men han är så fullfjädrad han kan bli. Gud bevare kvinnorna när han kommer ut.
Citera
2019-11-06, 18:40
  #11168
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Han är onekligen en stor och jävligt farlig individ, att säga annat är bara löjligt.

Men jag måste fråga, är du säker på att han är psykopat? För när jag tänker en psykopat så ser jag en genuint ond människa framför mig. En beräknande, kall, manipulativ och bedräglig människa.
Är det inte så att han är ett resultat av många olika faktorer?

Tänker: ADHD, problematisk uppväxt och förebilder, massa anabola och droger på det? Det är lätt att man blir väldigt våldsam och förstörd då.
Är du faktaresistent?
Har redan skrivit att han ÄR psykopat. Han äger nog ett flertal rättspsykiatriska undersökningar och p7: or, aka är väl undersökt och han har även adhd.
__________________
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 18:45.
Citera
2019-11-06, 19:14
  #11169
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Väldigt sant. Plus att killen KAN faktiskt koppla på charmen, hur svårt det än är att tro.

Ja, då är ju problemet komplett, kan man säga...
Citera
2019-11-06, 19:30
  #11170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Kommer vi få se fler våldsdåd av Martin när han släpps?

Och hur kommer det sig att han inte blivit en del av den organiserade brottsligheten? Borde ju funkat prima som indrivare eller som våldskapital för HA .

En tredje fråga. Lästa att han varit aktiv inom vissa nationella kretsar. Du som känt honom, vad tror du han har för inställning till invandrare egentligen?


Vem vet han kanske redan agerat indrivare de få gånger han varit ute.. Vissa ur DFG har kontakter inom mc världen, men även andra nätverk och Martin var en topboy där...
Citera
2019-11-06, 19:37
  #11171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det enda som talar för MJ är att han åtminstone hade så mycket vett i skallen så att han efter våldsutbrottet ringde efter polis och ambulans och erkände på plats vad han gjort. En renodlad psykopat brukar väl dessutom inte visa någon ånger vilket MJ tycks ha gjort?
Det är ett vanligt missförstånd att psykopater inte kan visa ånger. De kan visa den, men absolut inte känna den på annat sätt än att det var jävligt trist för dem att åka dit. Du kan aldrig lita på någon med en kluster B-personlighetsstörning (NPD, BPD, ASPD) som säger eller visar att de ångrar sina handlingar, särskilt inte en kriminell sådan person. Det är ALLTID ett taktiskt spel för att väcka sympati hos omgivningen/nästa offer, och konsekvenserna av denna sympati kan bli rent livsfarliga. MJ har ASPD diagnosticerat av flera olika läkare, störningen kallas i folkmun för psykopat.

Vad gäller 112-samtalen tror jag mer det handlar om att han insåg att han skulle åka dit oavsett och inte hade ork eller lust att fly från polisen.
__________________
Senast redigerad av FlasherGordon 2019-11-06 kl. 19:44.
Citera
2019-11-06, 20:10
  #11172
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Det är ett vanligt missförstånd att psykopater inte kan visa ånger. De kan visa den, men absolut inte känna den på annat sätt än att det var jävligt trist för dem att åka dit. Du kan aldrig lita på någon med en kluster B-personlighetsstörning (NPD, BPD, ASPD) som säger eller visar att de ångrar sina handlingar, särskilt inte en kriminell sådan person. Det är ALLTID ett taktiskt spel för att väcka sympati hos omgivningen/nästa offer, och konsekvenserna av denna sympati kan bli rent livsfarliga. MJ har ASPD diagnosticerat av flera olika läkare, störningen kallas i folkmun för psykopat.

Vad gäller 112-samtalen tror jag mer det handlar om att han insåg att han skulle åka dit oavsett och inte hade ork eller lust att fly från polisen.
Klart de kan känna ånger. Kallas dock självömkan på psykopatispråket. Du grämer sig anskrämligt när de åker in, men det är givetvis nån annans fel.

Bra inlägg.
Narcissister med hybris som ser omgivningen som objekt, redo att missbrukas. Ständig jakt på vinstvinning.

Kompletterar med att begreppet används inom forskning och kriminalvården, ligger under diagnos ASPD men är inte rakt av samma sak, tillägget ger vägledning.
. Idag har de fortsatt att ordbajsa och bytt ut störning mot syndrom.
Citat:
– Psykopati är ett personlighetsyndrom. Diagnosen lyder antisocialt personlighetssyndrom med psykopatiska drag.
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopatiska-drag-psykopati-rattspsykiatri-howner/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in