2019-11-07, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Du verkar ju inte läsa dina egna länkar heller eftersom du måste fråga...

https://www.trauma-and-prostitution.eu/en/2018/06/19/the-german-model-17-years-after-the-legalization-of-prostitution/

Den artikeln har i och för sig alla sina originalkällor länkade på slutet. Jag har läst dem också. Av någon anledning får jag inte med underdelen på rubriken i min mobil och håller med om att namnet är löjligt. Men som sagt, man kan följa upp alla deras källor. Du kan annars bortse från just den och läsa de andra artiklarna, du ville ju ha svar på hur tvånget kunde se ut.

Citat:
Nej jag hatar absolut inte kvinnor. Har en flickvän jag älskar, en älskarinna som jag tycker väldigt mycket om, är god vän med min före detta och dessutom väldigt bra kontakt med min mamma...

Detta har du redan berättat.

Citat:
Det jag däremot hatar är folk som lägger sig i hur andra lever sina liv. Speciellt som de inte vet ett skit om det de pratar om...

Samma här. Jag hatar också icke ödmjuka människor som utger sig för att veta bättre än andra när det visar sig ganska snabbt att de bara snackar skit. Som när historielösa stollar pissar på det hårda arbetet svenska kvinnor (och män) lagt ner i landet Sverige.
Citera
2019-11-07, 04:15
Medlem
Det där om bordellkedjan "Paradise" står det om i andra tidningar också. Det var mc gängen Hells Angels och United Tribuns som haft 17 tjejer där. Dom var tydligen groomade till prostitution och blev illa behandlade av mc gängen. Chefen till bordellen och andra medarbetare hamnade i finkan för detta. Det står inget vad som hänt med mc gängen. Det är klassiskt hallickförfarande att grooma tjejer till prostitution. Det har jag redan skrivit i tråden att det kan säkert förekomma att tjejer blir övertalade eller tvingade av sina killar. Men det handlar inte om att tjejer blir kidnappade från östeuropa och sen trafikerade till bordeller i Tyskland. Det står det heller inget om i tidningarna. Har inte kollat nåt med nigerianska tjejer. Man ser sällan svarta tjejer på bordeller i Tyskland. Det kanske finns några som går på gatan. Jag vet inget om detta.
Citera
2019-11-07, 04:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Det där om bordellkedjan "Paradise" står det om i andra tidningar också. Det var mc gängen Hells Angels och United Tribuns som haft 17 tjejer där. Dom var tydligen groomade till prostitution och blev illa behandlade av mc gängen. Chefen till bordellen och andra medarbetare hamnade i finkan för detta. Det står inget vad som hänt med mc gängen. Det är klassiskt hallickförfarande att grooma tjejer till prostitution. Det har jag redan skrivit i tråden att det kan säkert förekomma att tjejer blir övertalade eller tvingade av sina killar. Men det handlar inte om att tjejer blir kidnappade från östeuropa och sen trafikerade till bordeller i Tyskland. Det står det heller inget om i tidningarna. Har inte kollat nåt med nigerianska tjejer. Man ser sällan svarta tjejer på bordeller i Tyskland. Det kanske finns några som går på gatan. Jag vet inget om detta.

Mig veterligen har ingen i tråden påstått att någon blir kidnappad.

Angående handeln med människor från Nigeria står det om mer detaljerat i några av artiklarna jag länkade till.

Och hur "lover boy"- metoden fungerar.

De intervjuade sexsäljarna och en av bordellägarna nämner också hallickar, något som benämns "the man"/"my man".
Senast redigerad av Jenny9 2019-11-07 kl. 04:29.
Citera
2019-11-07, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är det jag menar. Du litar på dina erfarenheter och tror att de talar för alla. Att siffror säger annat spelar ingen roll tydligen.
Oavsett hur jävla oseriös Aftonbladet är så är det inte så troligt att de skulle publicera en artikel full av lögner, inte när det handlar om trafficking.
Det är lönlöst som sagt, oavsett källa så avfärdar ni det ändå. Det säger mer om er än någon annan.

Det är skillnad på lögn och lögn. Att publicera ensidigt om något är också en lögn. Länka till en enda artikel som handlar om prostitution ur en positiv synvinkel. Lycka till. Ändå är en majoritet av alla sexsäljare nöjda i det stora hela.

Men vi kan också vända på det lite. Visa en enda lokalvårdare som är nöjd med sitt liv. Jag har stött på betydligt fler alkoholiserade lokalvårdare som är missnöjda med sitt liv än prostituerade. Varför driver man inte en propaganda på att avskaffa lokalvårdare?

Trafficking är förjävligt och ska bekämpas. Men att förbjuda sexhandel är helt fel väg att gå. Det gör att alla seriösa aktörer, som är en majoritet, blir lidande.
Citera
2019-11-07, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mig veterligen har ingen i tråden påstått att någon blir kidnappad.

Angående handeln med människor från Nigeria står det om mer detaljerat i några av artiklarna jag länkade till.

Och hur "lover boy"- metoden fungerar.

De intervjuade sexsäljarna och en av bordellägarna nämner också hallickar, något som benämns "the man"/"my man".

Det har ju påståtts flera gånger i tråden att det finns kriminella nätverk som trafikerar tjejer från östeuropa. Att dom säljs mellan bordeller. Jag skrev att det var en skröna med ligor som tvingar och lurar tjejer. Då blev Moment22x22 så sur att hon länkade till en artikel bakom betalvägg. Det handlade om nåt helt annat men det hade hon inte kollat innan. Hon blev så ivrig.
Citera
2019-11-07, 04:37
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Du verkar ju inte läsa dina egna länkar heller eftersom du måste fråga...

https://www.trauma-and-prostitution.eu/en/2018/06/19/the-german-model-17-years-after-the-legalization-of-prostitution/

Nej jag hatar absolut inte kvinnor. Har en flickvän jag älskar, en älskarinna som jag tycker väldigt mycket om, är god vän med min före detta och dessutom väldigt bra kontakt med min mamma...

Det jag däremot hatar är folk som lägger sig i hur andra lever sina liv. Speciellt som de inte vet ett skit om det de pratar om...

Va? Knullar du din morsa?
Citera
2019-11-07, 04:45
Medlem
Det finns olika sorters hallickar. Det finns en bok från 80 talet som handlar om hur prostitutionen i Sverige såg ut då. Det fanns då fyra kategorier skrev man. Husbehovshallicken som var kvinnans partner bara. Annonshallicken som var vanliga tidningar som DN som tog in massageannonser som var förtäckt prostitution. Man visste vad annonserna handlade om men man låtsades inte om det. Hyreshallicken som var hyresvärdar som hyrde ut lokaler till prostituerade. Och slutligen den Elaka hallicken. Den som tvingar ut kvinnan i prostitution. Slår henne och tar alla pengarna.
Citera
2019-11-07, 05:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Va? Knullar du din morsa?

Javisst, minst två gånger om dagen...
Citera
2019-11-07, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mmmm ok du får knulla hur mycket du vill ok. Vi har inte diskuterat eskorter och den typen av prostitution. Eskorter har jag inget emot, det var vad tyskarna antagligen tänkte sig att all prostitution skulle utveckla sig till 2002.

Nej det var nog inte det man tänkte sig. Lagen 2002 handlade om att prostituerade skulle få mer rättigheter. Socialförsäkring och annat som ett vanligt jobb. Det var inte olagligt med prostitution innan 2002. Lagen handlade inte om att man legaliserade nåt som tidigare var olagligt. Det fanns klubbar och bordeller även innan också. Och det kom tjejer från utlandet även före 2002. Mycket från Polen och Ryssland som var mer fattigt då. Grejen var att många inhemska tjejer ville inte registrera sig som prostituerade. Många jobbar en begränsad tid bara. Eller lite vid sidan om. Det är ingen karriär att jobba inom sexbranschen. Det var för optimistiskt att det skulle ses som ett vanligt jobb.
Citera
2019-11-07, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej jag tror inte att de flesta män vet att tonårsflickor går igenom en fas där de är nyfikna på äldre män.

2) Det finns en anledning till att kvinnor undviker att berätta det för män.

3) Du är bara butthurt för att du vet att du skulle bli cucked av en 12 åring.

Det är sexigt med 12 åringar. Brooke Shields var 12 när hon var med i filmen Pretty Baby. Den handlar ju om en bordell. Hon är dotter till en av dom prostituerade. Sen auktionerar man ut hennes oskuld på bordellen. Hon flashar sin hårlösa barnfitta i filmen. Brooke Shields vek även ut sig som 10 åring i en systertidning till Playboy på 70 talet. Det var tillåtet med lolitas på den tiden.
Citera
2019-11-07, 06:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Nej det var nog inte det man tänkte sig. Lagen 2002 handlade om att prostituerade skulle få mer rättigheter. Socialförsäkring och annat som ett vanligt jobb. Det var inte olagligt med prostitution innan 2002. Lagen handlade inte om att man legaliserade nåt som tidigare var olagligt. Det fanns klubbar och bordeller även innan också. Och det kom tjejer från utlandet även före 2002. Mycket från Polen och Ryssland som var mer fattigt då. Grejen var att många inhemska tjejer ville inte registrera sig som prostituerade. Många jobbar en begränsad tid bara. Eller lite vid sidan om. Det är ingen karriär att jobba inom sexbranschen. Det var för optimistiskt att det skulle ses som ett vanligt jobb.

Ja jag vet, jag har tagit upp det några gånger redan. Det var ju förhoppningen, men det verkar inte ha blivit så.

Citat:
The idea of the law, passed by Chancellor Gerhard Schröder’s Social Democrat-Green coalition, was to recognise prostitution as a job like any other. Sex workers could now enter into employment contracts, sue for payment and register for health insurance, pension plans and other benefits. Exploiting prostitutes was still criminal but everything else was now above board. Two female politicians and a Berlin madam were pictured clinking their champagne glasses in celebration.

Citat:
It didn’t work. “Nobody employs prostitutes in Germany,” says Beretin. None of the authorities I spoke to had ever heard of a prostitute suing for payment, either. And only 44 prostitutes have registered for benefits.

Citat:
What did happen was the opening of Europe’s biggest brothel – the 12-storey, neon-wrapped Pascha in Cologne. Not to mention a rash of FKK, or “naked”, clubs where men can spend the evening drifting between the sauna, the bar and the bedrooms. Bargain-hunters might try the “flat rate” brothels, where an entry fee of between 50-100 euros buys you unlimited sex with as many women as you want, or cruise the caravans at motorway truck stops, or the drive-through “sex boxes” in the street-walking zones. (They look like stables and are known as “verrichtungsboxen” - “getting things done boxes”.)

Citat:
Sex trafficking statistics are frustratingly incomplete, but a recent report estimated the number of victims in Europe at 270,000. And Germany and the Netherlands have repeatedly ranked among the five worst blackspots.

Citat:
There is “absolutely” a correlation between legalised prostitution and trafficking, says Andrea Matolcsi, the programme officer for sexual violence and trafficking at Equality Now. “For a trafficker it’s much easier to go to a country where it’s legal to have brothels and it’s legal to manage people in prostitution. It’s just a more attractive environment.”

Citat:
“Prices are going down,” says Suzi, a 29-year-old Romanian who’s been working at Pascha for two years. “Every day less.” Paradise is near the top of the market. Pascha is a couple of rungs lower and there are many more rungs below that. At the “sex boxes” in Cologne’s Geestemünder Strasse it’s possible to buy sex for as little as 10 euros. “One woman here will even do it for a Big Mac,” a prostitute called Alia told a German newspaper last year.

Citat:
Germany has been flooded with foreign sex workers, mostly from Eastern Europe. Their sheer number, and willingness to accept lower rates, has driven prices so low one American punter, who takes three sex trips to Germany each year, calls the country “Aldi for prostitutes”.

Citat:
At Pascha (which Beretin calls “the shit shop”) women pay 175 euros for 24 hours’ use of a room. They sit on stools outside their open doors in long, dark corridors that smell of cigarettes and air freshener. Rock music is pumping. They will need to sleep with at least four men to break even.

Citat:
Both parties certainly cut their costs by eliminating health insurance and pension contributions. A lot of the women that Müller (junior) and Beretin welcome to their clubs only come to Germany for eight weeks. Some make several trips a year but few live permanently in the country, so they have little incentive to hand over a chunk of their earnings to social security. For those self-employed prostitutes who do want health insurance, premiums are high - about 500 euros a month - because it’s such a risky job.

Citat:
Forced prostitution comes in many guises. Some women are kidnapped, others are tricked with the promise of jobs as nannies or waitresses. Others choose to work as prostitutes but have no idea of the conditions that await them. Often, a woman’s pimps or traffickers are people from her own town. They know where her family lives and aren’t afraid of harming them in order to control her. Sometimes it’s the families who pressure girls into prostitution in the first place - unable, or unwilling, to think of another way for a woman to earn a living.

Citat:
Hermann Müller knows that some of the women working in Pascha have pimps, “but [the pimps] are not allowed to come in the club,” he says. If a woman asks them for help, they put her in touch with the police. “Two weeks ago,” he says running his hands over his close-cropped hair, “a girl said to our manager that some guy wanted to have money from her because he drove her from Romania to Germany. And then he wanted to have money from her every week or something.” Pascha called the authorities and the girl went with them. Müller’s not too sure where.

Citat:
Beretin knows the law is full of holes, though. “The law wasn’t thought through well enough 12 years ago. It’s not strong enough and it’s going to be stricter.” Some politicians are trying to introduce brothel licences and ban “flat rate” offers. Others want to criminalise punters who buy sex from a coerced prostitute.

https://s.telegraph.co.uk/graphics/projects/welcome-to-paradise/

Det är därför jag förespråkar att svenska beslutsfattare har rejält på benen vid en eventuell framtida avkriminalisering.
Citera
2019-11-07, 07:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förklara förresten gärna hur det här tvånget går till i praktiken. Kidnappar man dessa kvinnor? Eller lurar de genom att få de tro att det gäller andra jobb och sen tvingar de att suga kuk? Hur går det till i praktiken, står hallicken där och örfilar kvinnan om hon inte vill suga? Och sen är hon bunden hela tiden den tiden hon inte har kunder?
Eller det finns folk i hennes hemstad som genast är beredda att mörda hennes anhöriga om hon inte vill suga?
Och varför göra sig allt det här besväret istället för att anställa en kvinna som frivilligt ställer upp?

Alltså det här är ju bara så jävla dumt så man kan inte låta bli att asgarva...

Du är så jävla dum så att man inte kan låta bli att asgarva. Sorry, men jag nedlåter mig inte till ett samtal om detta med dig, lika lite som jag gör med Babianen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in