2019-11-05, 23:31
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag har sett den där videon förut men den är lika bra varje gång jag ser den. Till och med Djokovic måste uppskatta den.

Nu är det lottat....Jag skulle verkligen vilja se Nadal vinna för en gångs skull. Men jag tror tyvärr att Nadal aldrig kommer vinna slutspelet. Det blir den titeln han alltid kommer sakna i sitt prisskåp.

GRUPP AGASSI

Nadal
Medvedev
Tsitsipas
Zverev

GROPP BORG

Djokovic
Federer
Thiem
Berrettini

Oj, de var intressant. Tycker att det är bra att Fed kom i samma grupp som Serben, och hoppas dem möts tidigt, även om Fed torskar så borde han kunna möra upp honom lite, dem hade väl en lång tre settare i fjor i Paris(?) på drygt 3 timmar. Hoppas med att Nadal tar detta slutspelet för de är han värd
Citera
2019-11-06, 00:18
Medlem
Tror inte Nadal överkommer underlaget och sin "totala" oförmåga att hålla kroppen fit for fight för många tuffa matcher hardcourt i år heller, men håller annars hans chanser rent spelmässigt ungefär lika högt som Federers. Djokovic favorit förstås. Läste nån sjuk stat att Nadal dragit sig ur på förhand eller lämnat w/o i hälften av dom senaste 50 Mastersturneringarna på hardcourt. Samma siffra på grus under samma period var 0 turneringar.

Det intressanta är ju annars premisserna för vem som blir världsetta. Går Djokovic rent och vinner så måste Nadal gå obesegrad fram till finalen för att hålla platsen. Möts dom i semifinalen kan även det bli en helt avgörande match.

Sen får vi se om det bara var ett hack i maskineriet för Medvedev senast eller om han dyker upp som ett monster igen.
Citera
2019-11-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Går Djokovic rent och vinner så måste Nadal gå obesegrad fram till finalen för att hålla platsen. Möts dom i semifinalen kan även det bli en helt avgörande match.

Jag vet inte hur spelschemat ser ut, men om Nadal vinner alla matcher i gruppen innan Djokovic spelat sin sista match, då kan det blir ett läge att Djokovic kommer vilja förlora den matchen, för att bli tvåa i sin grupp och därmed få möta Nadal i semi, och på så sätt kunna kontrollera sitt öde.

Förutsättningarna och möjligheterna i det här slutspelet är väldigt intressanta.
Citera
2019-11-06, 02:02
Medlem
abandoftrusts avatar
Serben får Berrettini först: https://www.flashscore.com/player/djokovic-novak/AZg49Et9/fixtures/

Fed får Thiem: https://www.flashscore.com/player/federer-roger/GrsQDFC0/fixtures/

Nadal Zverev: https://www.flashscore.com/player/nadal-rafael/xUwlUnRK/fixtures/
Citera
2019-11-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Enda plumpen idag för Micke var humöret mellan set 2 och 3

Dock var det ganska roligt 😂

Micke : han får ryggbehandling och sedan servar han hårdare än tidigare i matchen , blir så förbannad ”

Berta: ja men vem är det som blir förbannad över det?”

Micke: ja det är ju jag

😂 är Berta Mickes coach nu eller är det bara över turneringen?
Kanske skulle funka bra ändå.

Går detta att se någonstans?
Citera
2019-11-06, 07:41
Medlem
Här är ett scenario jag kan leva med: Fed slår Djok i gruppspelet. De slutar 1:a respektive 2:a i gruppen. Nadal vinner sin grupp och slår Djok i semi. Fed slår Nadal i finalen.
Citera
2019-11-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Går detta att se någonstans?
Bla. på Eurosport player
Citera
2019-11-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tror inte Nadal överkommer underlaget och sin "totala" oförmåga att hålla kroppen fit for fight för många tuffa matcher hardcourt i år heller, men håller annars hans chanser rent spelmässigt ungefär lika högt som Federers. Djokovic favorit förstås. Läste nån sjuk stat att Nadal dragit sig ur på förhand eller lämnat w/o i hälften av dom senaste 50 Mastersturneringarna på hardcourt. Samma siffra på grus under samma period var 0 turneringar.

Det intressanta är ju annars premisserna för vem som blir världsetta. Går Djokovic rent och vinner så måste Nadal gå obesegrad fram till finalen för att hålla platsen. Möts dom i semifinalen kan även det bli en helt avgörande match.

Sen får vi se om det bara var ett hack i maskineriet för Medvedev senast eller om han dyker upp som ett monster igen.

Nej, jag tror tyvärr inte det heller. Hade han fullföljt Paris så hade det sett bra ut. Nu ser det svårt ut. För att han ska ha någon chans så måste verkligen allt stämma för honom och det har det inte gjort den senaste veckan då han tvingades bryta.
Citera
2019-11-06, 22:31
Medlem
Verkar som att Micke har hemlängtsn
Citera
2019-11-06, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Verkar som att Micke har hemlängtsn

Såg typ ut som ett bråkande par som snart kommer göra slut där när han tjafsa med tränaren, eller vem den där killen är.

Håller dock nästan på Sinner, gillar italienaren. Ymer har jag inte så stora hopp på längre, även om han ju är stabilare än brorsan.

Att tillåta nätrullare på serve har de i collegetennis i USA, eftersom det då inte går att fuska genom att som returnerare hävda att en serve var "let". Men det finns ju ingen fara för det i proffstennisen. Så den regeln borde ATP absolut inte ta efter.
Citera
2019-11-06, 22:46
Medlem
Sinner var verkligen skärpt på alla viktiga poäng och lär gå till final så småningom men Mikael kom ju aldrig in i matchen och tog inte breakbollarna som fanns för att åtminstone ta ett set. Serve och forehand var helt enkelt helt off.

Blir en helt avgörande och öppen match mot Tiafoe för att gå vidare då, och "äran" att torska mot De Minaur i semin. Känns öppet, men Tiafoe var bättre idag än igår och kanske börjar få bättre ordning på grejerna. Förutsatt att Mikael kommer upp i samma nivå som han hade mot Humbert då, annars är han chanslös oavsett.
Citera
2019-11-06, 22:48
Medlem
Måste vara Mickes sämsta matcj på evigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här