2019-11-06, 21:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW hade sin egen personlighet emot sig i detta fallet.
Jag blir ganska trött över att se så många postare i tråden som inte klarar att se hur LW själv hade en del i det hela.
Hon utmanade honom.

Nä, det gör man ju inte ostraffat.
Då får man betala med döden.

Och du tycker att han har rätt?

Ska hon hon inte få leva sitt liv som hon vill, åka till Norge med vem hon vill, eller är det han som ska bestämma?
Citera
2019-11-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du har ju ingen aning om motivet till mordet! Du tar för givet att "LW själv hade en del i det hela". Hur kan du påstå det?
Det är min egen uppfattning.Andra får bilda sig sin egen uppfattning naturligtvis.
Citera
2019-11-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ska hon hon inte få leva sitt liv som hon vill, åka till Norge med vem hon vill, eller är det han som ska bestämma?

Om jag tycker att han handlade rätt eller fel? Vad jag tycker spelar väl ingen roll i det stora hela.
Läs lagboken så ser du vad det står om du tar livet av folk.
Citera
2019-11-06, 21:46
Medlem
Citat:

Jo visst skulle hon fått det,men hon polade ju med SD. Hon gick ju o blev älskarinna för helvete.Han mådde ju dåligt pga skilsmässan o var i obalans. Hon borde lämnat paret ifred för helvete!Är det så svårt att fatta??
Vad folk inte verkar förstå det är att det finns gränser för hur mycket en människa orkar med innan den exploderar.Utmanar man en människa så mycket får även jag räkna med tråkigheter.Det fattar väl vem som helst?
Klart ingen ska mörda.. men du vet inte vad du själv kan råka ut för om du provocerar tills gränsen är nådd.Mitt råd: Undvik det!
Citera
2019-11-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är min egen uppfattning.Andra får bilda sig sin egen uppfattning naturligtvis.

Så om offret i det här fallet "visste för mycket" är det hennes fel att hon blev mördad?
Citera
2019-11-06, 21:51
Medlem
Har från ruta ett haft en solklar känsla av vem som är GM - och det har inte varit fråga om SD.

Om det visar sig att polisen i samband med försvinnandet ej tagit in och kroppsbesiktigat vissa andra personer inom LW:s närhet är det ju inget annat än en ren skandal - särskilt med tanke på att det fanns tusenfalt gånger högre motivvärde på annat håll.

Rent teoretiskt kan det vara så illa att rätt GM aldrig kommer kunna lagföras därför att man från början låst sig vid fel GM.

Rent teoretiskt kan det också vara så illa att rätt GM aldrig kommer kunna lagföras samtidigt som fel GM kommer att betraktas som rätt GM av allmänheten. Oerhört allvarligt isåfall.
Citera
2019-11-06, 21:52
Medlem
Citat:
Så om offret i det här fallet "visste för mycket" är det hennes fel att hon blev mördad?
Om man vet för mkt gäller det att vara smart
Citera
2019-11-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har från ruta ett haft en solklar känsla av vem som är GM - och det har inte varit fråga om SD.

Om det visar sig att polisen i samband med försvinnandet ej tagit in och kroppsbesiktigat vissa andra personer inom LW:s närhet är det ju inget annat än en ren skandal - särskilt med tanke på att det fanns tusenfalt gånger högre motivvärde på annat håll.

Rent teoretiskt kan det vara så illa att rätt GM aldrig kommer kunna lagföras därför att man från början låst sig vid fel GM.

Rent teoretiskt kan det också vara så illa att rätt GM aldrig kommer kunna lagföras samtidigt som fel GM kommer att betraktas som rätt GM av allmänheten. Oerhört allvarligt isåfall.

Är det senast 21/11 åtal ska väckas? Jag har hela tiden varit övertygad om att den där Hiding kommer att ta hem segern.
Citera
2019-11-06, 22:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Är det något du kan dela med oss?
Citera
2019-11-06, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det senast 21/11 åtal ska väckas? Jag har hela tiden varit övertygad om att den där Hiding kommer att ta hem segern.

Ja det stämmer, 21/11.
Jag tror faktiskt att det kommer ett åtal, men tvivlar på att det blir före jul.
Det känns komplicerat med HD som misstänkt också.
Citera
2019-11-06, 22:25
Medlem
Citat:

Vem är det då som mördat LW enligt dig?
De har ju teknisk bevisning och vittnen annars hade inte SD blivit häktad på sannolika skäl.
Det lär finnas dna från gärningsmannen på LW, och polisen har bra DNA teknik nuförtiden.
Vi vet ju inte om några andra blivit topsade.
Citera
2019-11-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ja det stämmer, 21/11.
Jag tror faktiskt att det kommer ett åtal, men tvivlar på att det blir före jul.
Det känns komplicerat med HD som misstänkt också.

Du kan ha rätt i det. Den sannolike verkar dessutom vilja ha div. undersökningar som han har rätt till. Det borde vara begränsad tid för honom att begära sådant? Det skulle ju annars kunna bli enormt utdraget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in