2019-11-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Rent konkret, hva er det som oppfattes som ulogisk ? Hva er det som fremstår som en forsvarstale ?

Spør for meg selv.

Ordene du bruker og måten du ønsker å fremstille deg på henger ikke sammen. Derfor er du ikke troverdig i mine øyne.
Men kom gjerne med nye innlegg, kanskje jeg forandrer mening...
Citera
2019-11-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ordene du bruker og måten du ønsker å fremstille deg på henger ikke sammen. Derfor er du ikke troverdig i mine øyne.
Men kom gjerne med nye innlegg, kanskje jeg forandrer mening...

I all den tid du ikke evner å være konkret fremfor å komme med vage påstander, så ser jeg ikke noe umiddelbart behov for å endre noe som helst. Anbefaler deg å opptre mer seriøst i fremtiden.
Citera
2019-11-06, 16:08
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Enig! Men man bestemmer jo selv hvilke innlegg man ønsker å lese og hvilke innlegg man ikke ønsker å lese, så det er ikke et så stort problem synes jeg.

Hvordan kan jeg velge å ignorere deg?

Lukke øynene funker ikke.....
Citera
2019-11-06, 16:19
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Føler nesten at jeg er tilbake på VG-debatt igjen....
Citera
2019-11-06, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Føler nesten at jeg er tilbake på VG-debatt igjen....

Savner tiden da det ikke var så himla mange her, og de få som var her hadde fornuftige og logiske ting å komme med.
Debattanter som Minnimus, Agvvv, Adrtrt, Monsen, Vossevangen, Amunra, Lonnrot, Spikra og noen få andre.
Slik som det er nå er det mye munnhuggeri, ping-pong og sjikanering.
Det går i sånne bølger der det kan være greit ganske lenge, og så postes det link til dette forumet en eller annen norsk plass, og så kommer det fullt av tullinger hit.
Noen kommer tydeligvis hit bare for å krangle eller å bli sett på som "den smarte".
Citera
2019-11-06, 18:28
Medlem
"06.11.19. For en to-tre uker siden fikk denne naboen forespørsel om han hadde personopplysninger om tidligere leietaker de hadde hatt i huset. -Det var vel bare for å sjekke ut mot biler og sånn, sier Letvik."

"Det var i slutten av juni at politiet endret hovedhypotesen i etterforskningen- fra økonomisk motivert bortføring av Anne-Elisabeth Hagen, til drap.
-Etter den snuoperasjonen fra politiet, kom Tom på besøk hit. Det var tydelig at han hadde behov for å ta en prat. Det er siste gang vi har hatt en skikkelig prat om saken, sier Letvik. Naboen sier de møtes en gang i mellom, men at de ofte da prater om andre ting.
Man lever tett på, og særlig vi tre naboene har et tett forhold til Hagen-paret. Man kjenner man blir sliten og utmattet. Når vi som naboer føler det sånn, så kan vi jo bare tenke hvordan familien har det. Det er helt forferdelig, fastslår Letvik."

Fra Nettavisen (+artikkel). Sitat herfra:
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/48843678/#48843678

Tittelen til artikkelen på nettavisens forside 06.11.19: Etter snu-operasjonen til politiet, kom Tom hit
https://pluss.nettavisen.no/tilgang?requestedUrl=https://pluss.nettavisen.no/utgave/nettavisen-hagen-saken/edition/5dbac561f5ffdc1e4b9daae9/2/5-43-1175928?redirected=1
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-06 kl. 19:03. Anledning: Retting.
Citera
2019-11-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg synes du har noen gode analyser, men samtidig så får jeg ikke en "kidnapping gone wrong" til å stemme med politiets utsagn om "fingert kidnapping" og "drap på AEH forsøkt kamuflert som kidnapping". "Sporene på åsstedet kan være plantet for å illustrere en kidnapping".

Dette er meget sterk ordbruk fra politiets side, og det må ligge noe svært konkret bak før de kan si noe slikt offentlig. Hvis motivet er hevn fra forretningsmiljøet så er det vanskelig å se hvorfor de skal ta den ekstra risikoen som iscenesettelsen innebærer.

Samtidig så er det en stund siden politiet har uttalt seg så bastant om den nye hovedhypotesen som de gjorde i sommer. Om det er et signal om at de har "driti på draget" enda en gang er ikke godt å si.

Heldigvis så er alle teorier og spekulasjoner velkomne på Flashback. Her er døren høy og porten vid Deilig med innlegg som er godt begrunnet uansett!

TH har vært i eiendomsbransjen hele sitt voksne liv, og på Lørenskog siden 80-tallet. Så at han har vært borti litt av hvert og garantert har shady kontakter trenger man ikke mye fantasi for å forestille seg.

Vel, så lenge man er enig i hovedhypotesen om at det er iscenesatt så er det uansett noen som har tatt den ekstra risikoen. Noe som fører meg tilbake til poenget jeg presenterte tidligere, hvis TH er gjerningsmannen så kunne man jo bare sendt inn bilde av liket til AEH og sagt at TH ikke fulgte reglene, for så å kutte all kommunikasjon.
Citera
2019-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvordan kan jeg velge å ignorere deg?

Lukke øynene funker ikke.....
Jeg skal prøve å bli mer usynlig :-)
Citera
2019-11-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Vel, så lenge man er enig i hovedhypotesen om at det er iscenesatt så er det uansett noen som har tatt den ekstra risikoen. Noe som fører meg tilbake til poenget jeg presenterte tidligere, hvis TH er gjerningsmannen så kunne man jo bare sendt inn bilde av liket til AEH og sagt at TH ikke fulgte reglene, for så å kutte all kommunikasjon.

Ut fra det vi vet tror jeg ikke at det var planlagt en bestemt avslutning på kidnappingssaken.

Den opprinnelige planen var at det skulle se ut som en kidnapping gone bad. Men, det gikk alt for lang tid fra forsvinningen frem til kidnappingen ble offentliggjort, hele 10 uker, 70 dager. Hadde kidnappingen blitt kjent i løpet av de første dagene, eller ihvertfall første uken, ville familien ha mottatt mange flere falske krav.

Og det tror jeg hørte med til den opprinnelige planen. Mange falske krav, og at ett av de falske kravene skulle feilidentifiseres som ekte, det skulle være noen forhandlinger og noe betaling, før det ble helt stille. Slik at det skulle se ut som ekte kidnappere hadde tatt AEH som gissel i levende live, og at AEH levde i noen dager, en liten stund, før det ble totalt stille. Og da skulle alle "forstå" at AEH hadde omkommet mens hun var i fangenskap. Det skulle bli en etablert sannhet, at AEH omkom mens kidnapperne forhandlet om løsepenger og frigivelse. Og politiet skulle rette alt fokus mot de falske kidnapperne, som hadde mottatt et større eller mindre beløp i en eller annen kryptovaluta. Case closed.

Og jeg ser ikke for meg at det kan være noen annen enn TH som står bak. Alene. Mest sannsynlig helt alene.

Flere ting har slått feil underveis, spesielt inne i huset i Sloraveien. Politiet oppdager at åstedet er arrangert, fingert. Blant annet. Og TH vil ikke slippe unna, han blir tatt til slutt. Selv om det tar noe tid.
Citera
2019-11-06, 19:55
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ut fra det vi vet tror jeg ikke at det var planlagt en bestemt avslutning på kidnappingssaken.

Den opprinnelige planen var at det skulle se ut som en kidnapping gone bad. Men, det gikk alt for lang tid fra forsvinningen frem til kidnappingen ble offentliggjort, hele 10 uker, 70 dager. Hadde kidnappingen blitt kjent i løpet av de første dagene, eller ihvertfall første uken, ville familien ha mottatt mange flere falske krav.

Og det tror jeg hørte med til den opprinnelige planen. Mange falske krav, og at ett av de falske kravene skulle feilidentifiseres som ekte, det skulle være noen forhandlinger og noe betaling, før det ble helt stille. Slik at det skulle se ut som ekte kidnappere hadde tatt AEH som gissel i levende live, og at AEH levde i noen dager, en liten stund, før det ble totalt stille. Og da skulle alle "forstå" at AEH hadde omkommet mens hun var i fangenskap. Det skulle bli en etablert sannhet, at AEH omkom mens kidnapperne forhandlet om løsepenger og frigivelse. Og politiet skulle rette alt fokus mot de falske kidnapperne, som hadde mottatt et større eller mindre beløp i en eller annen kryptovaluta. Case closed.

Og jeg ser ikke for meg at det kan være noen annen enn TH som står bak. Alene. Mest sannsynlig helt alene.

Flere ting har slått feil underveis, spesielt inne i huset i Sloraveien. Politiet oppdager at åstedet er arrangert, fingert. Blant annet. Og TH vil ikke slippe unna, han blir tatt til slutt. Selv om det tar noe tid.

Det du fremsetter her, virker svært sannsynlig. Planen funka ikke fordi politiet på Lørenskog ventet i hele ti uker med å gå offentlig ut. Jeg tipper at politi-ekspertene fra USA etterhvert rådet politiet til det? Tror de luktet lunta relativt fort. At dette var et skuespill.
Senast redigerad av Monsen 2019-11-06 kl. 19:57.
Citera
2019-11-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det du fremsetter her, virker svært sannsynlig. Planen funka ikke fordi politiet på Lørenskog ventet i hele ti uker med å gå offentlig ut. Jeg tipper at politi-ekspertene fra USA etterhvert rådet politiet til det? Tror de luktet lunta relativt fort. At dette var et skuespill.

Etter hva jeg har forstått så gikk det over to måneder før kidnapperne tok kontakt, kanskje ikke før etter at politiet gikk ut i media.
Alt i denne saken tyder på at en klovn av en kriminell står bak.
Citera
2019-11-06, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Etter hva jeg har forstått så gikk det over to måneder før kidnapperne tok kontakt, kanskje ikke før etter at politiet gikk ut i media.
Alt i denne saken tyder på at en klovn av en kriminell står bak.
Menar du att TH är clownen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in