Citat:
Ursprungligen postat av
Sosialisten
Vel, så lenge man er enig i hovedhypotesen om at det er iscenesatt så er det uansett noen som har tatt den ekstra risikoen. Noe som fører meg tilbake til poenget jeg presenterte tidligere, hvis TH er gjerningsmannen så kunne man jo bare sendt inn bilde av liket til AEH og sagt at TH ikke fulgte reglene, for så å kutte all kommunikasjon.
Ut fra det vi vet tror jeg ikke at det var planlagt en bestemt avslutning på kidnappingssaken.
Den opprinnelige planen var at det skulle se ut som en kidnapping gone bad. Men, det gikk alt for lang tid fra forsvinningen frem til kidnappingen ble offentliggjort, hele 10 uker, 70 dager. Hadde kidnappingen blitt kjent i løpet av de første dagene, eller ihvertfall første uken, ville familien ha mottatt mange flere falske krav.
Og det tror jeg hørte med til den opprinnelige planen. Mange falske krav, og at ett av de falske kravene skulle feilidentifiseres som ekte, det skulle være noen forhandlinger og noe betaling, før det ble helt stille. Slik at det skulle se ut som ekte kidnappere hadde tatt AEH som gissel i levende live, og at AEH levde i noen dager, en liten stund, før det ble totalt stille. Og da skulle alle "forstå" at AEH hadde omkommet mens hun var i fangenskap. Det skulle bli en etablert sannhet, at AEH omkom mens kidnapperne forhandlet om løsepenger og frigivelse. Og politiet skulle rette alt fokus mot de falske kidnapperne, som hadde mottatt et større eller mindre beløp i en eller annen kryptovaluta. Case closed.
Og jeg ser ikke for meg at det
kan være noen annen enn TH som står bak. Alene. Mest sannsynlig helt alene.
Flere ting har slått feil underveis, spesielt inne i huset i Sloraveien. Politiet oppdager at åstedet er arrangert, fingert. Blant annet. Og TH vil ikke slippe unna, han blir tatt til slutt. Selv om det tar noe tid.