2019-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Dronevideo fra området i en artikkel som ble publisert 29.10.18, for de som er interessert i å se
https://www.tu.no/artikler/bygger-innendors-skihall-med-droneteknologi-beregner-vi-noyaktig-pris-og-mengde-pa-massene/447206
Du satser på kvantitet framfor kvalitet, er det fiskere som gjelder igjen nå da ?
Citera
2019-11-05, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Interessant..manipulering av lyd. Kan det være slik 9.14 samtalen ble til?

Når det gjelder livsbevis, er det bare å filme AEH med en avis hvor dato er synlig. Datoen bør helst være fra etter forsvinningstidspunktet.
Det är inte riktigt detsamma. Polisen har AE: s mobiltelefon, och kommer sannolikt att avslöja om det har gjorts.
Citera
2019-11-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det är nog möjligt att se aktivitet utanför huset, på sidan emot vattnet, eventuellt även om AE har valt att gå från denna sida och ut på gångvägen.

Det kommer inte att vara möjligt att övervaka framsidan på egendomen, från piren vid vattnet. Kanske det kan vara möjligt att observera gångvägen, vid den punkt där denna svänger/i slutet av tujahäcken.

Vid den tiden har lövverket fallit från träden, och tallarna verkar vara gamla, så de är förmodligen utan tall-nålar i botten.
Sittande får man ett lågt perspektiv, så det är kanske inte omöjligt att männen kunde se upp till närmaste höghus från piren. Det beror på hur mycket busksnår/kratt mellan träden, men också vilken färg AE hade på ytterkläderna.

Det jag tänker på är att de kan ha varit flera som observerade egendomen, t.ex. från parkeringsplatsen vid höghusen.
Du resonnerer veldig bra! Vitnet ved høyhuset som så den grå bilen den 31., kunne ikke se hvor bilen kjørte videre etter at bilen hadde kjørt opp en bakke. Så hvis den/de i den grå bilen har med forsvinningen å gjøre, og den/de ikke hadde utsikt til gangveien ved Hagens hus (da bilen sto parkert/ sto i ro en stund (i følge vitnet) ved høyhuset), så kan ev observatører ha ev holdt utkikk fra den bryggen ved Langvannet og deretter varslet den/de som kjørte den grå bilen om at de ev så at AE var på vei hjem fra tur. Og deretter kjørte den grå bilen ev mot Hagens hus og den/ de som var i den grå bilen ev angrep AE enten før hun gikk inn i huset eller rett etter?

Finnes det noen måte å kommunisere på som ikke er sporbar, som de ev kan ha brukt (hvis det var slik det foregikk)? Vil bruk av walkie-talkie el.l. kunne spores/oppdages på noen måte i ettertid?

Det er flere bilder i denne artikkelen, bl.a. et som viser hvor naboen ved høyblokken sto når han observerte at den grå bilen kjørte opp den bakken:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=0ER4p0
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-05 kl. 23:32.
Citera
2019-11-06, 00:25
Avslutad
Citat:
Du resonnerer veldig bra! Vitnet ved høyhuset som så den grå bilen den 31., kunne ikke se hvor bilen kjørte videre etter at bilen hadde kjørt opp en bakke. Så hvis den/de i den grå bilen har med forsvinningen å gjøre, og den/de ikke hadde utsikt til gangveien ved Hagens hus (da bilen sto parkert/ sto i ro en stund (i følge vitnet) ved høyhuset), så kan ev observatører ha ev holdt utkikk fra den bryggen ved Langvannet og deretter varslet den/de som kjørte den grå bilen om at de ev så at AE var på vei hjem fra tur. Og deretter kjørte den grå bilen ev mot Hagens hus og den/ de som var i den grå bilen ev angrep AE enten før hun gikk inn i huset eller rett etter?

Finnes det noen måte å kommunisere på som ikke er sporbar, som de ev kan ha brukt (hvis det var slik det foregikk)? Vil bruk av walkie-talkie el.l. kunne spores/oppdages på noen måte i ettertid?

Det er flere bilder i denne artikkelen, bl.a. et som viser hvor naboen ved høyblokken sto når han observerte at den grå bilen kjørte opp den bakken:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=0ER4p0
Jag tror att det måste ha varit minst två vittnen som såg den bilen. Artikeln var lite förvirrande, men det är så jag uppfattade den. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken artikel det var.

Ett vittne (mannen på bilden) såg bilen passera i onormalt hög hastighet, och över marken (riktning Sloraveien 4).

Det andra vittnet tror jag måste ha stått vid containrarna mellan höghusen. Detta bevittnade en bil stå parkerad, och sedan tror han den kör mot gångvägen (riktning Elveveien). Han hade varit irriterad över de felaktigt parkerade bilarna, och bilarna som körde på gångvägen. Vittnet rusade därför runt på andra sidan vid höghuset, för att ta en bild, men då hade bilen kört en annan väg (riktning Sloraveien 4).
Senast redigerad av Havhest 2019-11-06 kl. 00:29.
Citera
2019-11-06, 00:38
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Det ville vært befriende om «deepfake» ikke blandes inn her på det nåværende tidspunkt.

Og kan du være så snill og slutte med denne evinnelige bruken av takk her og takk der. Mer snakk om kaffe, reposts og utbasunering av løfter om selvbeherskelse kan med fordel også ikke nevnes igjen.

Gjør et søk på deg selv og se på hyppigheten av ordet takk så skjønner du kanskje hva jeg mener.

På forhånd takk!

#svimmel

Veldig enig!
Man hadde tidligere en ignorere mulighet på FB, savner det.
Citera
2019-11-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror du at politiets hovedhypotese om drap forsøkt kamuflert som kidnapping er feil?

Tror du politiet er på vei vekk igjen fra denne teorien, eller at det er snakk om desinformasjon/taktikk?

Hvilken type gjerningsmenn kan tenkes å ha motiv for drap på AEH, og samtidig ville iscenesette en falsk kidnapping?

Jeg oppfatter det slik at det politiet har offentliggjort av årsaker til at de endrer hovedhypotese, vel så gjerne kan være et resultat av at AEH ble drept underveis og at det i utgangspunktet var en kidnapping. Samtidig så avhenger det jo av hva mer de sitter på av beviser/indisier, . Antar at politiet har god grunn til å endre hovedhypotese.

Når det gjelder hva vi får vite i media så er det vanskelig å si. Brøske sier at siste sikre livstegn er 09:14 og at det var en telefonsamtale til et familiemedlem, men de vil ikke si hvem (uten at det nødvendigvis er mistenkelig, det er jo forståelig i all den tid personen det gjelder kommer til å bli beleiret av media i all overskuelig fremtid). Alternativt så bløffer Brøske, det er ektemannen hun har ringt og politiet kan dermed ikke være sikker på at han snakker sant, men i media sier de at det er siste sikre livstegn fordi de ikke vil gi uttrykk offentlig for at de ikke tror på TH. Brøske vil ikke fastslå tidspunktet for nest siste sikre livstegn, men sier det er tidligere den morgenen. Så kan man jo velge hva man tror på, logisk sett så kan man jo anta at livstegnet tidligere den morgenen er TH, og ettersom media har variert mellom slektning og familiemedlem for telefonsamtalen så kan man jo tippe, uten at man på noen som helst måte vet.

Det kan godt hende at telefonen er blitt programmert til å utføre en telefonsamtale, men det er ikke mer komplisert enn at det blir avdekket av politiet uansett.

Når det gjelder teorier, basert på det vi har av tilgjengelig informasjon, så oppfatter jeg det som mer nærliggende å tro at det har noe med forretningene å gjøre og at motivet var å straffe TH. Utifra tilgjengelig informasjon virker det urealistisk at TH har kapasitet til å planlegge og utføre dette, ei heller at han setter seg i den situasjonen at noen leies inn til å gjøre det, er ikke akkurat bare til å gå på finn.no eller mittanbud.

Men mye av dette avhenger jo av at informasjonen som politiet har kommet med stemmer.
Citera
2019-11-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Veldig enig!
Man hadde tidligere en ignorere mulighet på FB, savner det.
Enig! Men man bestemmer jo selv hvilke innlegg man ønsker å lese og hvilke innlegg man ikke ønsker å lese, så det er ikke et så stort problem synes jeg.
Citera
2019-11-06, 01:43
Medlem
Citat:
Jag tror att det måste ha varit minst två vittnen som såg den bilen. Artikeln var lite förvirrande, men det är så jag uppfattade den. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken artikel det var.

Ett vittne (mannen på bilden) såg bilen passera i onormalt hög hastighet, och över marken (riktning Sloraveien 4).

Det andra vittnet tror jag måste ha stått vid containrarna mellan höghusen. Detta bevittnade en bil stå parkerad, och sedan tror han den kör mot gångvägen (riktning Elveveien). Han hade varit irriterad över de felaktigt parkerade bilarna, och bilarna som körde på gångvägen. Vittnet rusade därför runt på andra sidan vid höghuset, för att ta en bild, men då hade bilen kört en annan väg (riktning Sloraveien 4).
Det er mulig at du har rett i at det var mer enn ett vitne som så bilen. Men det kan også hende at det var kun ett vitne og at det vitnet fortalte veldig ulikt i de forskjellige avisartiklene. I en av artiklene sto det noe om at han hadde vinket til AE en dag hun kom forbi høyblokken.

Kan det være denne artikkelen du mente?
"28.09.19. Den grå bilen. Dagbladet har vært i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han ønsker ikke å stå fram med navn, men sier han har vært i avhør hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en grå bil.

- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen.
følge vitnet skal hendelsen ha funnet sted i tidsrommet som Hagen forsvant. Informasjonen om bilen er imidlertid vag. Han husker ikke hvilken modell eller hvilket kjennemerke bilen han observerte hadde.

Naboen forteller at han selv kjente 69-åringen som en god turkamerat. Han beskriver henne som en jordnær person og et hunde-menneske.

- Vi snakket mye sammen når vi møttes på luftetur. En av de siste gangene jeg møtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde fått en ny valp, minnes naboen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182
Citera
2019-11-06, 02:00
Avslutad
Citat:
Det er mulig at du har rett i at det var mer enn ett vitne som så bilen. Men det kan også hende at det var kun ett vitne og at det vitnet fortalte veldig ulikt i de forskjellige avisartiklene. I en av artiklene sto det noe om at han hadde vinket til AE en dag hun kom forbi høyblokken.

"28.09.19. Den grå bilen. Dagbladet har vært i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han ønsker ikke å stå fram med navn, men sier han har vært i avhør hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en grå bil.

- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen.
følge vitnet skal hendelsen ha funnet sted i tidsrommet som Hagen forsvant. Informasjonen om bilen er imidlertid vag. Han husker ikke hvilken modell eller hvilket kjennemerke bilen han observerte hadde.

Naboen forteller at han selv kjente 69-åringen som en god turkamerat. Han beskriver henne som en jordnær person og et hunde-menneske.

- Vi snakket mye sammen når vi møttes på luftetur. En av de siste gangene jeg møtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde fått en ny valp, minnes naboen."
Tack! Det var den artiklen jag menade.

Mannen som vinkade från verandan, som i de två sista styckena beskriver sig själv som en hund-kompis, är den närmaste grannen L****k. Han var inte hemma den dagen AE försvann.

De andra två är vittnen den 31: e vid höghusen.
Citera
2019-11-06, 02:10
Medlem
Citat:

- Vi snakket mye sammen når vi møttes på luftetur. En av de siste gangene jeg møtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde fått en ny valp, minnes naboen
."

Citat:
Tack! Det var den artiklen jag menade.

Mannen som vinkade från verandan, som i de två sista styckena beskriver sig själv som en hund-kompis, är den närmaste grannen L****k. Han var inte hemma den dagen AE försvann.

De andra två är vittnen den 31: e vid höghusen.

Du har rett i at det som vitnet sa, lignet på det som L****k fortalte, men jeg tror ikke at det i artikkelen over er utsagn fra L****k. Og som du skriver, så var ikke L****k hjemme den 31.

Eventuelt kan journalisten ha skrevet artikkelen (i sitatet over) på en slik måte at uttalelser fra to forskjellige vitner ser ut som uttalelse fra ett vitne? Da er det mulig at du har rett i at det er L****k's utsagn som står nederst i artikkelen i sitatet over.

"09.01.19. Sist gang Letvik traff henne var 25. oktober. Han var i ferd med å sette seg i bilen for å kjøre til hytta da hun kom gående med den nye valpen sin og ropte på Letvik.
- Hun var veldig dyrekjær, og det var noe vi hadde til felles, sier naboen, som selv har tre hunder."
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-06 kl. 02:35.
Citera
2019-11-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Si meg; hvor er logikken? Denne forsvarstalen var tynn suppe. Et merkelig forsøk på å rette oppmerksomheten vekk fra alt som diskuteres. Hallo! Vi er et diskusjonsforum...vi vet ikke sannheten...Ærlig talt...hva er det du går på?
Spør for en venn...

Rent konkret, hva er det som oppfattes som ulogisk ? Hva er det som fremstår som en forsvarstale ?

Spør for meg selv.
Citera
2019-11-06, 09:43
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg oppfatter det slik at det politiet har offentliggjort av årsaker til at de endrer hovedhypotese, vel så gjerne kan være et resultat av at AEH ble drept underveis og at det i utgangspunktet var en kidnapping. Samtidig så avhenger det jo av hva mer de sitter på av beviser/indisier, . Antar at politiet har god grunn til å endre hovedhypotese.

Når det gjelder hva vi får vite i media så er det vanskelig å si. Brøske sier at siste sikre livstegn er 09:14 og at det var en telefonsamtale til et familiemedlem, men de vil ikke si hvem (uten at det nødvendigvis er mistenkelig, det er jo forståelig i all den tid personen det gjelder kommer til å bli beleiret av media i all overskuelig fremtid). Alternativt så bløffer Brøske, det er ektemannen hun har ringt og politiet kan dermed ikke være sikker på at han snakker sant, men i media sier de at det er siste sikre livstegn fordi de ikke vil gi uttrykk offentlig for at de ikke tror på TH. Brøske vil ikke fastslå tidspunktet for nest siste sikre livstegn, men sier det er tidligere den morgenen. Så kan man jo velge hva man tror på, logisk sett så kan man jo anta at livstegnet tidligere den morgenen er TH, og ettersom media har variert mellom slektning og familiemedlem for telefonsamtalen så kan man jo tippe, uten at man på noen som helst måte vet.

Det kan godt hende at telefonen er blitt programmert til å utføre en telefonsamtale, men det er ikke mer komplisert enn at det blir avdekket av politiet uansett.

Når det gjelder teorier, basert på det vi har av tilgjengelig informasjon, så oppfatter jeg det som mer nærliggende å tro at det har noe med forretningene å gjøre og at motivet var å straffe TH. Utifra tilgjengelig informasjon virker det urealistisk at TH har kapasitet til å planlegge og utføre dette, ei heller at han setter seg i den situasjonen at noen leies inn til å gjøre det, er ikke akkurat bare til å gå på finn.no eller mittanbud.

Men mye av dette avhenger jo av at informasjonen som politiet har kommet med stemmer.

Jeg synes du har noen gode analyser, men samtidig så får jeg ikke en "kidnapping gone wrong" til å stemme med politiets utsagn om "fingert kidnapping" og "drap på AEH forsøkt kamuflert som kidnapping". "Sporene på åsstedet kan være plantet for å illustrere en kidnapping".

Dette er meget sterk ordbruk fra politiets side, og det må ligge noe svært konkret bak før de kan si noe slikt offentlig. Hvis motivet er hevn fra forretningsmiljøet så er det vanskelig å se hvorfor de skal ta den ekstra risikoen som iscenesettelsen innebærer.

Samtidig så er det en stund siden politiet har uttalt seg så bastant om den nye hovedhypotesen som de gjorde i sommer. Om det er et signal om at de har "driti på draget" enda en gang er ikke godt å si.

Heldigvis så er alle teorier og spekulasjoner velkomne på Flashback. Her er døren høy og porten vid Deilig med innlegg som er godt begrunnet uansett!

TH har vært i eiendomsbransjen hele sitt voksne liv, og på Lørenskog siden 80-tallet. Så at han har vært borti litt av hvert og garantert har shady kontakter trenger man ikke mye fantasi for å forestille seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in