2019-11-06, 20:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Äntligen börjar polletten trilla ner.

Inte för dig än tydligen, du förstår inte att din frihet inte innebär att du får begränsa andras frihet hur du vill. Om du däremot vill ha sex med någon så är inte det min ensak som jag har rätt att styra över. Dags att du börjar respektera andra människor och slutar upp med inställningen att du är bäst på att avgöra hur andra ska leva.
Citera
2019-11-06, 20:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Och i Tyskland är prostitution som bekant legalt. Förstår du inte vad jag försöker säga till dig, just prostitution kanske inte är jättestor faktor vad gäller de negativa effekter du oroar dig för.
Du reagerar mer med känslor än med fakta.

Känns det som

Sydsvenska dagbladet, https://www.svd.se/europas-bordell-kan-stanga

Citat:
För tio år sedan legaliserades prostitutionen i Tyskland. Att sälja sex är sedan dess ett yrke som alla andra. Men nu växer kraven på att lagstiftningen rivs upp. Brottsligheten i sexbranschen har ökat – och Tyskland har enligt kritiker blivit Europas största bordell.
Ny forskning som offentliggjordes i slutet av förra året visar att legaliseringen som trädde i kraft i januari 2002 har lett till en kraftig ökning av antalet sexköp i Tyskland. Samtidigt blir allt fler kvinnor offer för trafficking.

Axel Dreher, professor vid universitetet i Heidelberg och en av författarna bakom den EU- finansierade rapporten, uppskattar att sexmarknaden är 60 gånger större i Tyskland än i Sverige där det är förbjudet att köpa sex.

I Tyskland finns det också 62 gånger fler offer för människohandel med prostituerade än i Sverige, trots att Tyskland bara har cirka tio gånger fler invånare än Sverige.

-Vi har blivit ett eldorado för hallickar och bordellägare, kritiserade i ett tv-inslag nyligen Klaus Bayerl, chef för kriminalpolisen i Augsburg.

Här är man mer positiv:
Citat:
I tv-inslaget förklarade Jürgen Rudloff, chef för Europas största bordell i Stuttgart med över 56 000 sexkunder om året, att lagstiftningen är bra för alla parter.

Den gynnar mig som affärsman och den är bra för kvinnorna, försäkrade han och pekade på att de prostituerade numera har rätt till sjukförsäkring och a-kassa och att de utan rädsla kan vända sig till polisen om de utsätts för våld eller hot.
https://www.svd.se/europas-bordell-kan-stanga
Citera
2019-11-06, 20:10
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och du påstår att du har statistik som jag fortfarande inte sett.
Jag förstår vad du säger, men faktum är att om man legaliserar prostitution så blir det en annan marknad. Både antalet prostituerade från andra länder ökar, samt efterfrågan. Man behöver ju tänka på vad detta får för konsekvenser sedan. Antalet prostituerade i t.e.x Tyskland har ökat markant sedan det blev helt lagligt. Det har inte varit problemfritt i varesig Tyskland eller Nederländerna och kriminalitet kopplat till prostitution har även den ökat, vill jag minnas att jag läst.

Nu vet jag att aftonbladet är en såsseblaska, men, det finns ingen anledning att skriva en artikel fullt av lögner.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p69XBj/700-000-saljs-som-sexslavar-i-europa
Missade jag att länka, eller sket du i att läsa dem?
I Tyskland har det väl för övrigt i modern tid inte varit olagligt med prostitution?
Har inte full koll, men det tror jag inte.
Det var väl mer att de skulle kunna få tillgång till social security som vilken arbetare som helst.
Citera
2019-11-06, 20:10
Avslutad
Citat:
Nu målar du väl lite in dig i ett hörn. Såklart jag inte frivilligt skulle låta någon komma undan med att allvarligt hota mig eller min familj. De skall dö eller åtminstone inkapaciteras för resten av deras liv.

Vad de gör med sprutan eller bajset mot sig själva skiter jag väl i.
Heroin, ett jävla gissel såklart, det är därför, som jag tidigare påpekat att Sveriges narkotikapolitik är helt uppåt väggarna. Sinnessjuk, rent ut sagt. Det är helt för jävligt hur de behandlar tunga missbrukare.
I stället för att erbjuda rena nålar eller substitut utan moralpredikningar driver de dessa människor till självmord och desperata handlingar.
Knark- och horlagstiftningen i Sverige präglas av inlkvisationsmentalitet

Du börjar prata om något helt annat nu.

Som jag visserligen håller med om.
Citera
2019-11-06, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför dra upp att vissa män genom sin begåvning skapat något specifikt andra män kan inte rida på deras begåvning precis som en dålig skådespelare inte kan hänvisa till Dench när hon vill ha en roll

Jag rider inte på någons begåvning utan pratar i generella termer. Ni kvinnor borde generellt vara jävligt tacksamma mot män, då det är tack vare oss som ni har det såpass bra som ni har det.
Ni borde dessutom vara jävligt glada över vår stora sexdrift, för ärligt talat utan den vad skulle vi ha er kvinnor till egentligen?

Ärligt talat de flesta av er är ju tråkiga så in i helvete, har inget vettigt att säga, har inga intressen, är kassa i sängen och så vidare och så vidare.
Jag säger det inte för att vara elak, då jag mer än gärna skulle vilja hylla kvinnor men då skulle jag ljuga...
Citera
2019-11-06, 20:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej jag har pratat med många rumäner som sagt att det är otroligt fattigt och svårt att överleva på i Rumänien. Så "utmärkt" är en stor överdrift. Jag har pratat med cirka 10-15 st.

Jag har levt en månad själv i Rumänien. Har du en room mate kan du bo för 100-150 euro. Lagar du egen mat kan du äta för 100 euro, högt räknat. Kvar till övrigt/nöjen har du 100-150.

Prata inte om saker du inte vet något om.
Citera
2019-11-06, 20:13
Medlem
Citat:
■ I Schweiz är det fortfarande lagligt att köpa sex från någon som är under 18 år.

ähum...

Full service sex work is only legal if the seller is over 18 years of age, and it is a criminal act to pay for sex with anyone who is under 18 years old.[3] This age was raised from 16 (the country's age of sexual consent) in 2013 to bring the country in line with a Council of Europe treaty signed in 2010. The maximum sentence for those who pay for sex with 16-year-old or 17-year-old prostitutes is three years in prison. The maximum sentence for pimping anyone under 18 is ten years in prison.
Citera
2019-11-06, 20:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och du påstår att du har statistik som jag fortfarande inte sett.
Jag förstår vad du säger, men faktum är att om man legaliserar prostitution så blir det en annan marknad. Både antalet prostituerade från andra länder ökar, samt efterfrågan. Man behöver ju tänka på vad detta får för konsekvenser sedan. Antalet prostituerade i t.e.x Tyskland har ökat markant sedan det blev helt lagligt. Det har inte varit problemfritt i varesig Tyskland eller Nederländerna och kriminalitet kopplat till prostitution har även den ökat, vill jag minnas att jag läst.

Nu vet jag att aftonbladet är en såsseblaska, men, det finns ingen anledning att skriva en artikel fullt av lögner.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p69XBj/700-000-saljs-som-sexslavar-i-europa

Jo, Aftonbladet är ingen seriös källa, och tidningen är FULLPROPPAD med lögner. Det är en helt igenom ideologisk publikation. Du skulle lika gärna kunna länka till F!.

Antalet fall av sexuell människohandel har minskat i Tyskland sedan legaliseringen. Det har jag visat siffror på flera gånger. Siffror från tyska polisen.

Sverige har fyra gånger så höga siffror som Tyskland per capita sexarbetare när det gäller lagförda fall av sexuell människohandel. Siffrorna är 300 % högre i Sverige!

Vi har konstaterat att allt fler organisationer som berör mänskliga rättigheter vill avkriminalisera sexhandel helt och hållet, eftersom förbud får folk att drabbas av negativa följder.

- Amnesty International
- Human Rights Watch
- WHO
- RFSL
- Samtliga sexarbetarorganisationer i VÄRLDEN.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-06 kl. 20:17.
Citera
2019-11-06, 20:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Missade jag att länka, eller sket du i att läsa dem?
I Tyskland har det väl för övrigt i modern tid inte varit olagligt med prostitution?
Har inte full koll, men det tror jag inte.
Det var väl mer att de skulle kunna få tillgång till social security som vilken arbetare som helst.

Nej jag läste, men det handlade om skilsmässor, sexualbrott och brottslighet i allmänhet.
Det jag har argumenterat för är en farhåga att det blir konsekvenser för ett samhälle när man legaliserar prostitution, och detta är baserat på vad jag läst tidigare om ämnet. Det har inte rapporterats några guld och gröna skogar-historier från Amsterdam och Tyskland, trots deras generösa lagstiftning gällande detta.
Tvärtom har man haft kaos runt en del bordellområden samt att det definitivt inte verkar ha minskat trafficking eller kriminell verksamhet kopplat till bordeller. Omfattningen av prostitution har ökat markant sedan de nyare generösa lagstiftningarna, då framförallt kvinnor som kommer dit från andra länder.

Jag tycker inte riktigt att det är försvarbart att starta denna typ av verksamhet i Sverige. Varför skulle man göra det? Det är som att be om att importera ytterligare samhällsproblem.
Citera
2019-11-06, 20:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jo, Aftonbladet är ingen seriös källa, och tidningen är FULLPROPPAD med lögner. Det är en helt igenom ideologisk publikation. Du skulle lika gärna kunna länka till F!.

Antalet fall av sexuell människohandel har minskat i Tyskland sedan legaliseringen. Det har jag visat siffror på flera gånger. Siffror från tyska polisen.

Sverige har fyra gånger så höga siffror som Tyskland per capita sexarbetare när det gäller lagförda fall av sexuell människohandel. Siffrorna är 300 % högre i Sverige!

Vi har konstaterat att allt fler organisationer som berör mänskliga rättigheter vill avkriminalisera sexhandel helt och hållet, eftersom förbud får folk att drabbas av negativa följder.

- Amnesty International
- Human Rights Watch
- WHO
- RFSL
- Samtliga sexarbetarorganisationer i VÄRLDEN.

Du får citera och visa var det kommer ifrån. Det duger inte att slänga fram nån källor och tro att jag ska sitta och leta upp informationen.
Citera
2019-11-06, 20:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
ähum...

Full service sex work is only legal if the seller is over 18 years of age, and it is a criminal act to pay for sex with anyone who is under 18 years old.[3] This age was raised from 16 (the country's age of sexual consent) in 2013 to bring the country in line with a Council of Europe treaty signed in 2010. The maximum sentence for those who pay for sex with 16-year-old or 17-year-old prostitutes is three years in prison. The maximum sentence for pimping anyone under 18 is ten years in prison.

Nu rensade jag inte bland punkterna utan citerade hela raden. Artikeln har säkert ett par år på nacken, men för den poängen jag skulle göra spelade det ingen roll.
Citera
2019-11-06, 20:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Peka på en punkt i mitt inlägg där jag har fel.

Det kan jag göra men du tror ändå inte på någonting jag skriver, så är det ens någon idé?
Du påstår konsekvent att de källor jag använder ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in