Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Missade jag att länka, eller sket du i att läsa dem?
I Tyskland har det väl för övrigt i modern tid inte varit olagligt med prostitution?
Har inte full koll, men det tror jag inte.
Det var väl mer att de skulle kunna få tillgång till social security som vilken arbetare som helst.
Nej jag läste, men det handlade om skilsmässor, sexualbrott och brottslighet i allmänhet.
Det jag har argumenterat för är en farhåga att det blir konsekvenser för ett samhälle när man legaliserar prostitution, och detta är baserat på vad jag läst tidigare om ämnet. Det har inte rapporterats några guld och gröna skogar-historier från Amsterdam och Tyskland, trots deras generösa lagstiftning gällande detta.
Tvärtom har man haft kaos runt en del bordellområden samt att det definitivt inte verkar ha minskat trafficking eller kriminell verksamhet kopplat till bordeller. Omfattningen av prostitution har ökat markant sedan de nyare generösa lagstiftningarna, då framförallt kvinnor som kommer dit från andra länder.
Jag tycker inte riktigt att det är försvarbart att starta denna typ av verksamhet i Sverige. Varför skulle man göra det? Det är som att be om att importera ytterligare samhällsproblem.