2019-11-06, 17:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Omfattas hon av LVU eller LVM så nej, då får hon räkna med att bli "överkörd".

Ursäkta men jag måste fråga en vettig person. Är det inte ett normalt mänskligt tankesätt att det är fullständigt vidrigt att köpa sex av en heroinist?
I mina ögon är det det lägsta man kan göra i princip, alltså utnyttja utsatta människor för egen vinning.
Citera
2019-11-06, 17:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej hon ska inte omyndigförklaras.

Då anser du att hon har rätt att fatta sina egna beslut även om du inte gillar hennes beslut. Vill hon alltså sälja sex är det hennes sak oavsett vad du tycker om det.
Citera
2019-11-06, 17:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursäkta men jag måste fråga en vettig person. Är det inte ett normalt mänskligt tankesätt att det är fullständigt vidrigt att köpa sex av en heroinist?
I mina ögon är det det lägsta man kan göra i princip, alltså utnyttja utsatta människor för egen vinning.

Du blandar ihop vad som du och andra tycker är vettigt eller normalt med om en heroinist har rätt att fatta sina egna beslut eller inte.
Citera
2019-11-06, 17:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Då anser du att hon har rätt att fatta sina egna beslut även om du inte gillar hennes beslut. Vill hon alltså sälja sex är det hennes sak oavsett vad du tycker om det.
En människa i abstinens från heroin eller under påverkan av heroin är inte tillräknelig att fatta beslut.

Dessutom är det den lågt stående moraliska handlingen i att köpa sex av en människa som inte är i tillstånd att bedöma vad som är bra och dåligt, vad den vill eller inte som jag diskuterar. Det är typ det lägsta du kan göra i mitt tycke, att utnyttja svagare och utsatta människor. Oavsett om de är myndiga eller inte.
Citera
2019-11-06, 17:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du blandar ihop vad som du och andra tycker är vettigt eller normalt med om en heroinist har rätt att fatta sina egna beslut eller inte.

Jag diskuterar inte heroinistens rätt att fatta egna beslut. Det har jag aldrig diskuterat.
Citera
2019-11-06, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
En människa i abstinens från heroin eller under påverkan av heroin är inte tillräknelig att fatta beslut.

Dessutom är det den lågt stående moraliska handlingen i att köpa sex av en människa som inte är i tillstånd att bedöma vad som är bra och dåligt, vad den vill eller inte. Det är typ det lägsta du kan göra i mitt tycke, att utnyttja svagare och utsatta människor. Oavsett om de är myndiga eller inte.

Citat:
Jag diskuterar inte heroinistens rätt att fatta egna beslut. Det har jag aldrig diskuterat.

Du verkar ha svårt för att bestämma dig om hon är myndig nog att fatta sina egna beslut eller inte. Du får bestämma dig för om du respekterar hennes egna beslut eller om du vill omyndigförklara henne.

Jag tror inte det är många som vill ha sex med en heroinist men det är inte vad jag diskuterar, jag vill komma fram till om du respekterar hennes rätt att fatta egna beslut eller inte.
Citera
2019-11-06, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad menar du med "riktigt svårt att leva på"? Inser du att levnadskostnaderna är lägre än i Sverige?

2) Till exempel kan du hyra en 1a för €200 i månaden.

1) Jag har sugit av massor av främmande män helt gratis. Det har inget med pengar av göra.

2) Tjejer i Väst vägrar suga kuk för att de är feminister som hatar män.

3) Hur är det synd om kvinnor som får betalt för att göra mindre än vad jag gör gratis?

a) Till exempel många tjejer suger med kondom medan jag suger utan + sväljer.

b) Många tjejer tar extra för analt, jag gör analt helt gratis.

c) Borde inte jag räknas som dubbelt så utnyttjad nu?

d) Dessutom har jag 12% bf, https://images2.imagebam.com/bf/a3/98/e45d1b1324817346.JPG vilket inga tjejer har. Så jag både svälter + blir sexuellt utnyttjad av många män samtidigt.

Det här är dina sexfantasier.

De kanske inte inte bryr sig eller tycker inte att de behöver förmånerna. Du får åka och fråga dem.

Var hittar du tjejer för 150 kr? Jag skulle vilja hyra några till min man.

Ja självklart blev det bättre för tjejerna.

Du håller stilen. Eller ni rättare sagt.

Det går inte att bemöta något av det du/ni just skrev, men det vet du/ni ju. Nej, inte för att det var så smart, av helt andra anledningar.

Dessutom 200€ för en etta. Det är halva lönen. Tänk sen EU-priser på allt annat ovanpå det. Det var det enda som gick att bemöta, det andra var bara patetiskt.
Senast redigerad av Jenny9 2019-11-06 kl. 17:22.
Citera
2019-11-06, 17:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du håller stilen. Eller ni rättare sagt.

Det går inte att bemöta något av det du/ni just skrev, men det vet du/ni ju. Nej, inte för att det var så smart, av helt andra anledningar.

Svara på mitt argument: hur är det synd om tjejer som får betalt för att göra mindre än vad jag gör gratis?
Citera
2019-11-06, 17:20
Medlem
Citat:
Men det har väl för fan ingenting med nånting att göra?
Jag diskuterar vidrigheten i handlingen. Det har inte att göra med om kvinnan slutar knarka på grund av uteblivna sexköp.

Nähä? Nyss gällde det förbud av sexköp och eventuella fördelar med det. Vad pratar vi om nu enligt dig?
Citera
2019-11-06, 17:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men det har väl för fan ingenting med nånting att göra?
Jag diskuterar vidrigheten i handlingen. Det har inte att göra med om kvinnan slutar knarka på grund av uteblivna sexköp.

Hur är det vidrigt att ha heterosexuellt sex? Är du lesbisk eller asexuell?
Citera
2019-11-06, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Svara på mitt argument: hur är det synd om tjejer som får betalt för att göra mindre än vad jag gör gratis?

Hahahha wow och så hittar du på en fråga som utgår från ditt eget lågintelligenta inlägg där du i princip bara gaggat på om dig själv.
Citera
2019-11-06, 17:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Dessutom 200€ för en etta. Det är halva lönen. Tänk sen EU-priser på allt annat ovanpå det. Det var det enda som gick att bemöta, det andra var bara patetiskt.

1) Då kan man dela på kostanden med en pojkvän eller en kompis. Vad är problemet?

2) Du kan se att det finns jobb, det finns bostäder att hyra, majoriteten av kvinnorna klarar sig utan att sälja sex i Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in