2019-11-06, 10:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det tar inte speciellt länge att lista ut att den här Kindberg är en totalt sinnessjuk människa som helt saknar verklighetsförankring. En patologisk lögnare som blåst väldigt många med så kallade smarta affärer under lång tid. Tömt bolag på miljoner och nästan ensam sett till att Östersund fotboll gått i konkurs i helt sinnessjukt usla affärer

Han är en klassisk narcissist med grandios självbild.
Citera
2019-11-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Äh detta kommer överklagas. Vänta får ni se

Jävlar vilken vågad gissning
Citera
2019-11-06, 15:52
Medlem
KUSEs avatar
"Beträffande två åtalade tas hänsyn till att de fått sluta sin anställning till följd av brotten."

Vad synd om kamraterna som säkert blev kränkta när de blev av med jobben till följd av att de sysslade med grov ekonomisk brottslighet på arbetstid. Vad snällt av tingsrättskamraterna att ge hänsyn till dessa vuxna kriminella kamrater som inte kunde rå för att de medvetet orsakade andra kamrater skada. Jag är så stolt över att bo i ett land där rättssystemet skickar tydliga signaler om ett gemensamt ansvar snarare än individuellt.
Senast redigerad av KUSE 2019-11-06 kl. 16:07.
Citera
2019-11-06, 16:10
Medlem
Jag hörde på radion att Ångermanlands tingsrätt missat att spela in 8 av 13 dagars förhör... kan inte hitta det någonstans.. någon som vet om det stämmer? Och hur gör de i så fall nu när det ska upp i hovrätten? Måste förhören tas om antar jag helt de som inte är inspelade?
Citera
2019-11-06, 16:13
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Jag hörde på radion att Ångermanlands tingsrätt missat att spela in 8 av 13 dagars förhör... kan inte hitta det någonstans.. någon som vet om det stämmer? Och hur gör de i så fall nu när det ska upp i hovrätten? Måste förhören tas om antar jag helt de som inte är inspelade?

Exakt det jag oxå läste. Vad betyder det? Någon som vet?
Fördel/Nackdel för någon part?

Fan vad klantigt.
Citera
2019-11-06, 16:48
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Fördel/Nackdel för någon part?

Som lekman så ser jag det som en nackdel för skattebetalarna. Reformen med att spela in allting som sägs i tingsrätterna var tänkt att förenkla förhandlingarna i hovrätterna, då för att man inte skulle behöva kalla in alla vittnen igen. Så beroende på vad som sades under dessa förlorade dagar så måste hovrätten kalla in dom personerna igen.

..Men nåja, utläggen för resor och förlorad arbetsinkomst för vittnen är kattskit jämfört med vad advokaterna kostar..

..Så vad gick tekniskt fel här då? Säkring som gått? Någon glömde att trycka på rec-knappen när förhandlingen startade?
Citera
2019-11-06, 16:57
Medlem
rogerbyggs avatar
HR är skyldiga att lyfta upp målet, det är en del i vårt lands rättssäkerhet som HR finns till hans
då någon part är missnöjd med TR dom (som garanterat kommer att lägga på x antal år på fängelsedomen och näringsförbudet vilket är bra!)
men där tar det stop för HD kommer med 99,9% säkerhet inte ge prövningstillstånd i målet/ärendet för det åligger inte någon form av prejudikat frågeställning i målet!

Förövrigt en extremt välskriven och välformulerad DOM och ett fantastiskt bra jobb av ÅKL Jepson !

Varför höll han presskonferens i Stockholm ?

enligt en uppgift trodde Psykopaten på riktigt att han skulle bli friad på alla punkter och skulle åka utomlands ???????????!!!!!!!!!!!!
Citera
2019-11-06, 17:12
Medlem
Hugo.Draxs avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ljudinspelningar-fran-kindbergrattegangen-saknas
Citat:
Tekniskt fel

Det är tekniken som sköter ljudinspelningen som inte har fungerat. Bilden finns, men ljudet hackar och är ohörbart. Lena Wahlgren understryker att det är tekniken som inte fungerat och tingsrättens personal kan inte lastas för det inträffade.

– Det fanns inga indikationer i salen att det inte fungerade och de kontroller vi ska göra visade att allt fungerade.

Så med andra ord sagt kan det lika gärna ha fungerat och allting finns bevarat men det är ett codec som har blivit installerat fel i samband med senaste uppdateringen av Windows 10? (Så nu när man tittar på förhandlingen i efterhand så verkar det vara som att det inte fungerade?)

..Om jag vore en av datanördarna på detta forum så skulle jag nog ha begärt de data som finns kvar bara för att se om det handlade om en bitflip här eller där. (Kostar 120 kronor per cd-skiva, lite mindre för en usb-sticka, tänk på att din begäran om en offentlig handling är en offentlig handling och så vidare)
Citera
2019-11-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
"Beträffande två åtalade tas hänsyn till att de fått sluta sin anställning till följd av brotten."

Vad synd om kamraterna som säkert blev kränkta när de blev av med jobben till följd av att de sysslade med grov ekonomisk brottslighet på arbetstid. Vad snällt av tingsrättskamraterna att ge hänsyn till dessa vuxna kriminella kamrater som inte kunde rå för att de medvetet orsakade andra kamrater skada. Jag är så stolt över att bo i ett land där rättssystemet skickar tydliga signaler om ett gemensamt ansvar snarare än individuellt.

Vilka är Sollefteåbon och Peab mannen? Nu när domen kommit borde man kunna se domen.
Citera
2019-11-06, 18:54
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerbygg
enligt en uppgift trodde Psykopaten på riktigt att han skulle bli friad på alla punkter och skulle åka utomlands ???????????!!!!!!!!!!!!
Måste säga att den här typen av personer fascinerar mig. Korkskallen har efter att han släppts från häktet inte insett att polisen avlyssnar honom och bestämmer sig därför för att över TELEFON komma överens med sina medåtalade om vilken rövarhistoria de ska dra för polisen.

Från domen, sid 117 av 177 (9(26)):
Citat:
23. Uppspelning av telefonsamtal den 22 maj 2018 mellan Daniel Kindberg och Mikael Carlqvist, fup D sid 4-9, till styrkande av att de tre tilltalade i samråd med varandra bestämt vad de ska säga i förhör om brottsmisstanken.
24. Dito
25. Dito (Hans Carlsson)
26. Dito (28 maj 2018, Bertil Jakobsson)
27. Dito (Hans Carlsson)
28. Uppspelning av telefonsamtal mellan Daniel Kindberg och AnnSofie Andersson den 28 maj 2018, fup D sid 33-36, till styrkande av att de tre tilltalade i samråd med varandra bestämt vad de ska säga i förhör om brottsmisstanken.
Det sista ser ju inte så bra ut för kommunens hjälte tillika sossebroilern AnnSofie Andersson. För att inte tala om hur det ser ut för Kindberg och hans medåtalade för den delen.

Även intressant att titta på punkt 29 på samma sida, med tanke på hur jobbigt han under presskonferensen igår uttryckte att det var att hans familj påverkats av att han utsatts för den här "rättsskandalen". Har redigerat bort släktingens namn, finns ingen anledning att hänga ut den personen här.
Citat:
29. Uppspelning av telefonsamtal mellan Daniel Kindberg och SLÄKTING den 19 juni 2018, tilläggsprotokoll sid 77-79 till styrkande av att Nordic Moving AB:s fakturor till Peab är osanna.
Mycket intressant att se en person som är så överbevisad om sin skuld sitta framför ett helt pressuppbåd och hävda sin oskuld och att han utsatts för en rättsskandal.
Citera
2019-11-06, 21:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja han fick mer straff än för en gemen våldtäkt. Sno staten från pengar är värre än att våldta en minderårig. Bra signaler det ger.
Citera
2019-11-06, 21:49
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Som lekman så ser jag det som en nackdel för skattebetalarna. Reformen med att spela in allting som sägs i tingsrätterna var tänkt att förenkla förhandlingarna i hovrätterna, då för att man inte skulle behöva kalla in alla vittnen igen. Så beroende på vad som sades under dessa förlorade dagar så måste hovrätten kalla in dom personerna igen.

..Men nåja, utläggen för resor och förlorad arbetsinkomst för vittnen är kattskit jämfört med vad advokaterna kostar..

..Så vad gick tekniskt fel här då? Säkring som gått? Någon glömde att trycka på rec-knappen när förhandlingen startade?

Jag förstår. Kan det ge en annan bild av ärendet på något vis i så fall? Det blir väl brottsligt om vittnena säger något annat i en ny inspelning?

Pinsamt att ha rättegången i skitstaden Härnösand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in