2019-11-05, 20:56
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
För att det i SvFF:s stadgar finns en preskriptionstid på 2 månader. Eftersom inte licensnämnden anmälde ÖFK direkt när fifflet blev känt är ärendet preskriberat. Helt jävla sinnessjukt! Snacka om regler som uppmuntrar fuskande.

Mycket märkliga regler. Dock lär ÖFK rycka i vilket fall. De kan knappt hantera skulden på 500 000 som deras bolag får i och med domen. Om inte det får bort dem kanske de behöver betala en del av den 40 milj skuld som Saman Goddos har dömts att betala Huesca av FIFA.
Citera
2019-11-05, 21:00
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Terra
Skillnad på kvarstad och vanlig verkställighet, kvarstader handläggs och verkställs mycket skyndsamt hos KFM till skillnad från vanliga utsökningsmål där handläggningstider kan råda upp emot månader

Min erfarenhet är att verkställigheten går rätt fort med ”dom i handen” men tydligen har KFM:s handläggningstider trillat iväg rejält på det senaste. Hur som spelar det ingen roll eftersom kvarstaden tydligen var till säkerhet för förverkande och det ogillades. Trodde nog att kärandena skulle ansökt om och fått kvarstad med.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2019-11-05 kl. 21:06.
Citera
2019-11-05, 21:37
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Mycket märkliga regler. Dock lär ÖFK rycka i vilket fall. De kan knappt hantera skulden på 500 000 som deras bolag får i och med domen. Om inte det får bort dem kanske de behöver betala en del av den 40 milj skuld som Saman Goddos har dömts att betala Huesca av FIFA.
500 000 i böter idag. 43 miljoner till Huesca (iofs har de domarna inte vunnit laga kraft än). Löpande astronomiska kostnader för driften. De tigger om 20 millar för att klara sig undan konkurs 2019 och har endast fått in 8. Det enda man kan hoppas på är att fler huvuden får rulla och att ett antal till får skaka galler. ÖFK är en cirkus och ett bedrägeri utan motsvarighet i Sverige.

Håller med dig. ÖFK spelar inte i Allsvenskan 2020. No way.
Citera
2019-11-05, 22:18
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Min erfarenhet är att verkställigheten går rätt fort med ”dom i handen” men tydligen har KFM:s handläggningstider trillat iväg rejält på det senaste. Hur som spelar det ingen roll eftersom kvarstaden tydligen var till säkerhet för förverkande och det ogillades. Trodde nog att kärandena skulle ansökt om och fått kvarstad med.
Och med det vill du säga?
Citera
2019-11-05, 22:22
Medlem
Innerfittefetts avatar
Det ser ju tungt ut för den gamle militären...
Han borde nöjt sig med fastighetsklippet med militärmarken. Han hade då varit mångmiljonär.
Nu är han bara en kriminell och kanske utblottad idiot!
Citera
2019-11-05, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det ser ju tungt ut för den gamle militären...
Han borde nöjt sig med fastighetsklippet med militärmarken. Han hade då varit mångmiljonär.
Nu är han bara en kriminell och kanske utblottad idiot!
Så gåre när man syndar. Girighet leder till fördärvet.
Citera
2019-11-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
500 000 i böter idag. 43 miljoner till Huesca (iofs har de domarna inte vunnit laga kraft än). Löpande astronomiska kostnader för driften. De tigger om 20 millar för att klara sig undan konkurs 2019 och har endast fått in 8. Det enda man kan hoppas på är att fler huvuden får rulla och att ett antal till får skaka galler. ÖFK är en cirkus och ett bedrägeri utan motsvarighet i Sverige.

Håller med dig. ÖFK spelar inte i Allsvenskan 2020. No way.

Allsvenskan kommer man att spela i under 2020. Sista utvägen att få in tillräckligt med kapital kommer att vara en emission, där misstänker jag att diverse tyngre lokala investerare är beredda att delta nu när licensnämnden lagt ner sin anmälan. Ett avslut på den här härvan och ett stort plus i kanten skulle vara att DK helt utesluts från elitfotboll oavsett utgång i hovrätten.

Helt ärligt så berör det mig inte om ÖFK stannar i allsvenskan eller inte. ÖFK är inte det enda laget som fuskat rent ekonomiskt (glöm inte AIK och Panaxia) och man kommer inte att vara det sista laget heller.

Ekonomi ser jag inte som det största problemet i det långa loppet för ÖFK, där ser jag det största problemet som en ren förtroendefråga för klubben.
Citera
2019-11-06, 00:35
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Allsvenskan kommer man att spela i under 2020. Sista utvägen att få in tillräckligt med kapital kommer att vara en emission, där misstänker jag att diverse tyngre lokala investerare är beredda att delta nu när licensnämnden lagt ner sin anmälan. Ett avslut på den här härvan och ett stort plus i kanten skulle vara att DK helt utesluts från elitfotboll oavsett utgång i hovrätten.

Helt ärligt så berör det mig inte om ÖFK stannar i allsvenskan eller inte. ÖFK är inte det enda laget som fuskat rent ekonomiskt (glöm inte AIK och Panaxia) och man kommer inte att vara det sista laget heller.

Ekonomi ser jag inte som det största problemet i det långa loppet för ÖFK, där ser jag det största problemet som en ren förtroendefråga för klubben.
ÖFK kommer att gå i konkurs innan april 2020. Deras driftskostnader sett till vad de drar in gör det till en omöjlig ekvation att de ska kunna hålla sig flytande i mer än ett par månader. De där 20 millarna (om de ens får in dem) käkas upp på ca 2 månader.

Varför skulle massa lokala investerare vilja plöja ner miljoner och åter miljoner i ett vanskött sjunkande skepp och ekonomiskt svart hål? Ett svart hål som dessutom fortfarande styrs av samma personer som såg mellan fingrarna på vad bedragaren Kindberg sysslade med. Tar man dessutom i beaktning att de har ett överhängande hot om att bli solidariskt betalningsansvariga för Ghoddos strul med Huesca (43 nätta miljoner) och att två transferfönster kommer att vara stängda för dem - så går det helt enkelt inte ihop. Om du fortfarande tror att det finns någon affärsman som tycker att det låter lockande så känner jag en prins i Nigeria som gärna skulle vilja göra lite affärer med dig.

Cirkus-ÖFK dansade ett par somrar på stulna skattepengar, nu är sagan om ÖFK slut.
Citera
2019-11-06, 07:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.Andersson
Så gåre när man syndar. Girighet leder till fördärvet.
Sitter på svt live nu o får disk sin sak..som om det inte gjort i rätten..ge upp din bandit!

Löjeväckande han inte förhåller sig till sitt straff. Hade detta varit pundar jocke skulle vederbörande bli häktad på studs. Likhet inför lagen..nej
Senast redigerad av Bluebeast72 2019-11-06 kl. 07:19.
Citera
2019-11-06, 07:50
Medlem
zebra121s avatar
Någon som vet vad detta innebär?

https://www.op.se/logga-in/inspelningarna-fran-rattegangen-mot-daniel-kindberg-havererade-kommer-inte-kunna-anvandas-i-hovratte n-kom-som-en-kalldusch
Citera
2019-11-06, 10:01
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Någon som vet vad detta innebär?

https://www.op.se/logga-in/inspelningarna-fran-rattegangen-mot-daniel-kindberg-havererade-kommer-inte-kunna-anvandas-i-hovratte n-kom-som-en-kalldusch
Vilket jävla skämt. De kommer behöva dra in honom i rätten igen så att han får avge sin förklaring.
Citera
2019-11-06, 10:12
Medlem
Äh detta kommer överklagas. Vänta får ni se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här