Citat:
Ursprungligen postat av
Optenna53
Mycket skitsnack här ser jag. maysem vittna aldrig om salam utan det var polisen själva som fick reda på att salam låg bakom mordet genom jawads bb. Inte heller om det med att 2x moghrabis skulle ha attackerat honom, vet inte var du har fått allt detta ifrån?
Ingen hong blev beskjuten i Galaxy utan bara någon som har ställt till det i tråden.
Ah ja, jag ser att det var otydligt.
Jag menade inte att det var M*ysem som Moghr*bi skulle åt, utan Abdulaziz. Jag hänvisade till ett inlägg där en annan på flashback har läst FUP och skriver:
"Förhör med Maysem: Han säger att han har en konflikt med Mekky-bröderna. Han säger att om han ”serverar” Abdulaziz till Momme och Ahmad Hussein Dilenisson (Dileni?) så skulle de hjälpa honom att döda Mekky-bröderna. Han skulle även få en AK47 och två pistoler. Han säger att Momme hävdar att Abdulaziz och en Stockholmare försökt döda Ahmad Jawad. Att Momme sett dem stå och campa fönstret, och att det skulle betyda att de skulle döda Jawad. Jawad skulle då ha tagit saken i egna händer och dödat Stockholmaren.
Maysem menar att Obaid sköts av Moghrabi-bröderna men att det var Abdulaziz som var måltavlan. Att Maysems och Abdulaziz stödperson Anette sett Moghrabi-bröderna utanför Abdulaziz bostad flera gånger (osäkert om bröderna skulle döda honom eller bara sälja ut honom).
(...)
Maysem säger att knivhuggningen mot Abdulaziz handlade om en dispyt om en tjej, och att han fått 100.000:- i blodspengar för det.
Han säger att det var Salam Shebani som knivhögg Abdulaziz"
Länken till hela inlägget finns ovan. Men det stämmer att det inte är ett vittnesmål utan ett polisförhör.
Jag kan såklart ha missuppfattat alltihop, jag har inte själv läst FUP.
Och ingen Moghr*bi är åtalad för mordet på Abdulaziz, oavsett vad polisförhöret innehöll.
Syftet med inlägget var att försöka klargöra om NA har kopplingar till Sheb*ni via M*kky.