Citat:
Ursprungligen postat av
McCreepy
Haha, klart som fan att hon är ute efter cashen och inget annat.
Det är ren vetenskap och biologi. Det ligger djupt rotat i vår DNA och genetik att en ung kvinna vill ha en ung och stark man som kan skydda henne från faror och hot. Vad ska man då med en gammal gubbe som sakta, men säkert tvinar bort för varje dag som går.
Det må låta löjligt och knäppt. Men faktum är att det är så. Vi är inte biologiskt inställda att söka kärlek och trygghet hos någon som är 25-30 år äldre utan någon vinning. I detta fall, hans pengar. Men sen finns så klart undantag. Tyvärr med tanke på Bellas omständigheter tror jag inte är fallet är så nu.
Precis så här är det ju och det är därför jag menar att Blondinbella beter sig fnaskigt. Kanske förstår hon det inte själv. Mer om det nedan.
Det är många som glömmer att vi människor bara är djur vi också, biologiskt betingade varelser i första hand. I grunden är vi det och precis som Creepy skriver så styrs våra handlingar till största delen av detta. Vi vill ju så gärna tro att vi handlar rationellt, att vi är herrar över våra egna liv och så vidare. Och självklart är det så också. Men i väldigt liten utsträckning.
I det här fallet betyder det att Balder Balle gärna vill ha en ung kvinna, till exempel Blondinbella. Det har med vår drift att fortplanta oss att göra och en ung kvinna är då självklart att föredra. Omvändningen gäller inte, precis som Creepy skriver söker en ung kvinna en ung man. Vi är inte alls många år, relativt sett, från den tid då det handlade om att alls överleva och gamla män springer som bekant sämre och långsammare än unga. Det är exakt som Creepy skriver - det ligger i vårt dna.
Att sedan många kvinnor har skrivit apropå den här romansen att "min man är minsann också 25 år äldre" och så vidare visar ingenting annat än att speciella behov kan ta över. I Blondinbellas fall ser jag två förklaringar - hon gillar att vältra sig i pengar och hon har en mycket dålig relation med sin egen pappa och söker därför en fadersfigur. Man missförstår henne alltså om man tror att hon inte känner sig glad, trygg och så vidare tillsammans med Balder Balle, det gör hon absolut och hon uppfattar säkert själv att det handlar om kärlek. Men det gör det alltså inte.