2019-11-06, 13:08
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Senaste inlägget på bloggen
https://www.isabellalowengrip.se/2019/11/06/tuffa-beslut/

Enligt inlägget så ska Marisol vara kvar och jobba med hennes stiftelse!

Hon har alltså kvar sina planer på att försnilla pengar. Kära nån.
Citera
2019-11-06, 13:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Stiftelse
Tror Bella att någon vill donera pengar till stiftelsen så att hon kan gå på dyra tillställningar runt jorden?
Hon kan inte vara riktigt klok.
Citera
2019-11-06, 13:25
Medlem
Kvinnan som en gång inledde sin karriär som ”Blondinbella” ser själv slutet på influencereran, och beskriver sig som ”fånge i en bild av mig själv där jag måste lyckas”. Att hon nu måste hitta tillbaka till en tillvaro utan fasaden – för sin egen och affärernas skull.
Troligtvis kommer Löwengrip att på ett personligt plan må mycket bättre när hon slipper leva med en lögn. Samtidigt är det fascinerande att se hur hon genom de senaste veckornas beslut inte bara räddar både sin själ och företaget, utan också skapar en helt ny berättelse om sig själv som är minst lika spännande att följa som den gamla.
https://www.expressen.se/noje/maria-brander/kan-vara-det-smartaste-som-lowengrip-har-gjort/

I längden går det inte att leva på enbart lögner.
Citera
2019-11-06, 13:40
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped

verkar inte bättre
Citera
2019-11-06, 13:45
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Stiftelse
Tror Bella att någon vill donera pengar till stiftelsen så att hon kan gå på dyra tillställningar runt jorden?
Hon kan inte vara riktigt klok.

Tveksamt om det kommer att komma några donationer och var är stiftelsen registrerad?
Citera
2019-11-06, 13:59
Medlem
Får en träff i Lexbase på 'Löwengrip Beauty AB' med orgnr 556902-1982.
Någon som vet vad det gäller..?
Citera
2019-11-06, 14:10
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Får en träff i Lexbase på 'Löwengrip Beauty AB' med orgnr 556902-1982.
Någon som vet vad det gäller..?
Det finns en juridisk företagsrapport som kostar 89 kronor
'En juridisk företagsrapport på Lexbase ger dig en överblick om företagets rättshistorik.
Du får tillgång till alla mål där företaget har förekommit. Här kommer några punkter du får ta del av.
- Sakfrågan
- Parter
- Yrkande
- Domslut
- Målnummer
- Måldatum
- Hela domen i PDF-format'
Skvallret gallde Isabella och Pingis och bedrageri alternativt bedragligt beteende
Senast redigerad av qutm 2019-11-06 kl. 14:17.
Citera
2019-11-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det finns en juridisk företagsrapport som kostar 89 kronor
'En juridisk företagsrapport på Lexbase ger dig en överblick om företagets rättshistorik.
Du får tillgång till alla mål där företaget har förekommit. Här kommer några punkter du får ta del av.
- Sakfrågan
- Parter
- Yrkande
- Domslut
- Målnummer
- Måldatum
- Hela domen i PDF-format'
Skvallret gallde Isabella och Pingis och bedrageri alternativt bedragligt beteende

Var det allt man får för 89 kr...?
Citera
2019-11-06, 14:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Tveksamt om det kommer att komma några donationer och var är stiftelsen registrerad?

Undrar om den är registrerad öht.

Men alltså. När IL var inne så hade jag kunnat förstå om en del rikingar, exempelvis inom start up-sektorn, skulle vilja fraternisera sig med henne. Det ser bra ut, och inte minst de nyrika hämtar ofta inspiration från dylika i Silicon Valley. Där går de med pengar på välgörenhetsmiddagar för, sig, 1 000 till 10 000 dollar per person. Eller nåt. Ett sätt att visa CSR-ansvar och hänga med andra personer med mycket pengar.

Men nu? Att associeras med IL stärker vare sig varumärket eller statusen inom Sveriges start up-sektor. Hennes stiftelse är dödsdömd, och misslyckandet kommer att sänka IL ytterligare. Att IL inte inser det är så mörkt. Enda chansen är nog om Erik Selin kan tänka sig att fronta, Erik Selin foundation, men det tror jag inte han är så sugen på.

Tycker synd om henne.
Citera
2019-11-06, 14:36
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Undrar om den är registrerad öht.
Men alltså. När IL var inne så hade jag kunnat förstå om en del rikingar, exempelvis inom start up-sektorn, skulle vilja fraternisera sig med henne. Det ser bra ut, och inte minst de nyrika hämtar ofta inspiration från dylika i Silicon Valley. Där går de med pengar på välgörenhetsmiddagar för, sig, 1 000 till 10 000 dollar per person. Eller nåt. Ett sätt att visa CSR-ansvar och hänga med andra personer med mycket pengar.
Men nu? Att associeras med IL stärker vare sig varumärket eller statusen inom Sveriges start up-sektor. Hennes stiftelse är dödsdömd, och misslyckandet kommer att sänka IL ytterligare. Att IL inte inser det är så mörkt. Enda chansen är nog om Erik Selin kan tänka sig att fronta, Erik Selin foundation, men det tror jag inte han är så sugen på.
Tycker synd om henne.
Allt ekonomiskt ar dodfott nar kostnaden > intakten
Att da boosta leder till storre skulder
Citera
2019-11-06, 14:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du kollat var Erik Selin är folkbokförd?
Han bor på ett hotell i Göteborg.

https://www.ratsit.se/19670805-Kjell_Erik_Torne_Selin_Goteborg/TyfThIr0bEgoOln60Jc7io1Z9mBwuWruybP644jJWFE
Ja?!?
Jag skrev att han fortfarande är gift och skriven på samma adress som sin fru.
Det är exakt samma uppgifter står på sidan som du länkar till.
Citera
2019-11-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Haha, klart som fan att hon är ute efter cashen och inget annat.
Det är ren vetenskap och biologi. Det ligger djupt rotat i vår DNA och genetik att en ung kvinna vill ha en ung och stark man som kan skydda henne från faror och hot. Vad ska man då med en gammal gubbe som sakta, men säkert tvinar bort för varje dag som går.

Det må låta löjligt och knäppt. Men faktum är att det är så. Vi är inte biologiskt inställda att söka kärlek och trygghet hos någon som är 25-30 år äldre utan någon vinning. I detta fall, hans pengar. Men sen finns så klart undantag. Tyvärr med tanke på Bellas omständigheter tror jag inte är fallet är så nu.

Precis så här är det ju och det är därför jag menar att Blondinbella beter sig fnaskigt. Kanske förstår hon det inte själv. Mer om det nedan.

Det är många som glömmer att vi människor bara är djur vi också, biologiskt betingade varelser i första hand. I grunden är vi det och precis som Creepy skriver så styrs våra handlingar till största delen av detta. Vi vill ju så gärna tro att vi handlar rationellt, att vi är herrar över våra egna liv och så vidare. Och självklart är det så också. Men i väldigt liten utsträckning.

I det här fallet betyder det att Balder Balle gärna vill ha en ung kvinna, till exempel Blondinbella. Det har med vår drift att fortplanta oss att göra och en ung kvinna är då självklart att föredra. Omvändningen gäller inte, precis som Creepy skriver söker en ung kvinna en ung man. Vi är inte alls många år, relativt sett, från den tid då det handlade om att alls överleva och gamla män springer som bekant sämre och långsammare än unga. Det är exakt som Creepy skriver - det ligger i vårt dna.

Att sedan många kvinnor har skrivit apropå den här romansen att "min man är minsann också 25 år äldre" och så vidare visar ingenting annat än att speciella behov kan ta över. I Blondinbellas fall ser jag två förklaringar - hon gillar att vältra sig i pengar och hon har en mycket dålig relation med sin egen pappa och söker därför en fadersfigur. Man missförstår henne alltså om man tror att hon inte känner sig glad, trygg och så vidare tillsammans med Balder Balle, det gör hon absolut och hon uppfattar säkert själv att det handlar om kärlek. Men det gör det alltså inte.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-11-06 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in