2019-11-06, 10:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Även om hon skulle tända på det sexuellt så är det inget som kommer få kvinnan att känna kärlek till sig själv och sin man.

Men de flesta kvinnor gifter sig med män som de inte gillar. De kommer aldrig att känna kärlek till dem. Däremot kan man göra relationen bättre med bra sex.

Citat:
Hemmet ska inte vara en stridszon utan det ska kännas tryggt för kvinnan att vara där.

Nope. För mycket trygghet är avtändande och tråkigt. Då söker sig kvinnan till män som är mer spännande och sexuellt upphetsande.

Citat:
Mannen borde göra sin fru helt säker på att:

- Han aldrig vill skada henne.

- Att hon kan vara helt trygg i hans sällskap.

- Att hon inte behöver känna sig obekväm eller skämmas för något i hans närvaro.

- Att hon kan säga saker utan vara orolig för konsekvenser.

Tror du att det är något som kvinnor är sexuellt attraherade av?

Citat:
Känner du dig helt trygg i ditt hem ?

1) Ja jag känner mig trygg. Men jag vill inte heller göra min man besviken eller olycklig.

2) Min man däremot är aldrig trygg från sexuella trakasserier.
Citera
2019-11-06, 10:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du kan inte säga att det var vanligt att gifta sig direkt efter gymnasiet för att människor i din krets gjorde det, kyrkböcker och statistik utifrån det visar något helt annat där giftermålsåldern i Sverige sedan 1800-taket legat på några år under 30 år.

1) Giftermålsåldern har varierat beroende på tid och plats. Eftersom det var dyrt att sätta upp ett nytt hushåll gifte sig fattiga människor senare än rika människor.

2) Poängen med mitt argument är att om man vill ha stabila relationer där män och kvinnor gillar varandra måste människor gifta sig tidigt.

Citat:
Åldern för giftermål i USA är inte intressant med tanke på att 200 000 omyndiga barn gifter sig varje år för att äldre killar haft sex med dem och för att undvika åtal för våldtäkt mot barn, dessutom gifter sig de evangeliskt kristna riktigt tidigt främst för att de vill ha sex och det få bara ske om man är gift

1) Det handlar inte bara om USA. Jag har en väninna från Schweiz och hennes föräldrar gifte sig efter gymnasiet.

2) Min uppfattning är att det här inte alls var konstigt för folk som är födda på 40 och 50 talet.
Citera
2019-11-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Giftermålsåldern har varierat beroende på tid och plats. Eftersom det var dyrt att sätta upp ett nytt hushåll gifte sig fattiga människor senare än rika människor.

2) Poängen med mitt argument är att om man vill ha stabila relationer där män och kvinnor gillar varandra måste människor gifta sig tidigt.

1) Det handlar inte bara om USA. Jag har en väninna från Schweiz och hennes föräldrar gifte sig efter gymnasiet.

2) Min uppfattning är att det här inte alls var konstigt för folk som är födda på 40 och 50 talet.
Fast du har ju helt fel eftersom det faktiskt finns enorma mängder fakta på när människor i Sverige gifte sig eftersom vi haft kyrkoböckerna länge där födsel, giftemål och död grundligt bokförts tom. med dödsorsk
Citera
2019-11-06, 11:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fast du har ju helt fel eftersom det faktiskt finns enorma mängder fakta på när människor i Sverige gifte sig eftersom vi haft kyrkoböckerna länge där födsel, giftemål och död grundligt bokförts tom. med dödsorsk

Och fakta visar att det varierade beroende på tidsperiod, om det var stad eller landet, vilken sorts industrier som fanns, om det fanns fler män eller kvinnor, och så vidare.
Citera
2019-11-06, 11:44
Medlem
Citat:
Och fakta visar att det varierade beroende på tidsperiod, om det var stad eller landet, vilken sorts industrier som fanns, om det fanns fler män eller kvinnor, och så vidare.
Det som sammanställningar visar är medelåldern för exempelvis giftermål som genom tiderna legat några år under 30 år, självfallet finns det i beräkning av medelåldern de som gifte sig första gången vid 20 likaså de som gifte sig vid 40
Citera
2019-11-06, 12:03
Medlem
Citat:
Det har 0 relevans om du inte har kontext till det.
Finns hur mycket statistik som helst över hur gamla människor varit när de gift sig i Sverige du med ditt googlande lär ju knappast ha problem att hitta informationen
Citera
2019-11-06, 12:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Varför ställer du inte upp gratis om du bryr sig så mycket?

2) Självklart kan de lägga av när de vill. Missbruk är bara en ursäkt.

3) Hur blir man utnyttjad av att ha sex? Även om man inte vill är det ingen big deal. Det är som att säga att man blir utnyttjad av att skaka hand med nån fast man inte vill. "Anders tvingades skaka hand med Berit han blev utnyttjad"

4) Alla civila kvinnor ställer upp på oönskat sex i sina relationer i utbyte mot resurser. Blir de utnyttjade också?

Men herregud människa, vad är det för fel på dig?
Tycker du själv att det är försvarbart att en människa har sex med en heroinist som inte har annat val just där och då, för att inte få fruktansvärda kroppsliga biverkningar? Ser du inte det vidriga i detta?

Jag kan inte för mitt liv förstå hur du är funtad.
Citera
2019-11-06, 12:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tycker du själv att det är försvarbart att en människa har sex med en heroinist som inte har annat val just där och då, för att inte få fruktansvärda kroppsliga biverkningar? Ser du inte det vidriga i detta?

1) Hur vet du att de får "fruktansvärda biverkningar" och inte fejkar?

2) Tycker du att det är försvarbart att skaka hand med nån? Det är en bisarr fråga.

3) Självklart är det okay att ha sex med nån som inte vill eller whatever för sex är ingen big deal. Det är som att säga att det är fel att skaka hand.

4) Samma killar som heroinisten skulle ha sex med för pengar skulle jag ha sex med gratis. Så vad är problemet?
Citera
2019-11-06, 12:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vad är problemet med det om båda vill ha sex?
Citera
2019-11-06, 12:32
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Ja, det är helt fel att köpa sex av någon heroinist.

Det är bättre heroinisten rånar någon med kniv. Kvinnor brukar ju vara förtjusta i knivar..

Det är nog en bra samhällsutveckling med tokiga kvinnor som springer runt med kniv, rånar folk och hugger först och frågar sedan.

Sexköp, då får vi ett tråkigt samhälle. Inget knivande eller knivrån där inte.
Citera
2019-11-06, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jo, fast är ju dyrt om bordellen ligger utomlands och då är ju risken att man förnedrar kvinnor sexuellt i nåt joggingspår om det fortsätter vara olagligt.

Är du verkligen ointresserad av det?

Sen kommer momentx22 med samhällsfarliga förslag att ta kniven och hugga först och fråga sedan mot våldtäktsmän. Det är ju inte heller så bra med kvinnor som beter sig samhällsfarligt.

Lite intresse borde du väl ha?
Nepp, totalt ointresserad.
Det är din sak att du vill riskera inlåsning bland andra interner som ogillar våldtäktsmän.
Citera
2019-11-06, 12:43
Medlem
Citat:
1) Hur vet du att de får "fruktansvärda biverkningar" och inte fejkar?

2) Tycker du att det är försvarbart att skaka hand med nån? Det är en bisarr fråga.

3) Självklart är det okay att ha sex med nån som inte vill eller whatever för sex är ingen big deal. Det är som att säga att det är fel att skaka hand.

4) Samma killar som heroinisten skulle ha sex med för pengar skulle jag ha sex med gratis. Så vad års problemet?

Du borde som den goda medmänniska du är ställa upp och hjälpa de stackare som lider av svårtartad sexbrist ut och joggingspår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in