Citat:
Ursprungligen postat av
FelGud
Om du köper vallmofrön på ica eller willys kommer du se att fröna är separerade och inte ihop klumpade. Detta beror på att de är tvättade från opium latexet vilket gör att de inte kladdar ihopa.
När du köper otvättade och roterar burken eller påsen kommer du se att fröna är ihopklumpade i små grupper om 5-10 frön. Anledningen till att de är ihopklumpade är för att opiumlatexen är kvar på fröna. Det ska stå vallmofrön på förpackningen.
Tvättade frön färgar inte vattnet brunt när du skakar det i flaskan
Otvättade frön kommer göra vattnet beige/brunt och vattnet kommer smaka kodein/opium
Mitt tips är att åka till områden där det är mycket invandrare och kolla in de större mataffärerna
ICA, Willys, Coop, hemköp, Lidel, netto har bara tvättade frön.
Ja precis, tack för info. Okej, ganska spännande. Är inte så duktig på invandrarområden helt ärligt men antar Rinkeby funkar? Får väl kolla runt på flashback mer för har noll koll på sådant. Antar dock att när man väl går in i en turkiosk kan man nog bara rakt ut prata om vallmofrön för att dom struntar ju i hur jävla anala man är om berusningsmedel utöver alkohol här i Sverige?
Funderar nästan på om man skulle kunna odla egna med fröna man får? För eget bruk så spar man pengar, skulle vara en kul grej med.
Man skulle teoretiskt sett kunna isolera specifika alkaloider med särskilda kemikalier om det nu är så att dom har olika polära bindningar osv, tänker främst tebain och oxy-derivatet. Vet att den procentmässiga utvinningen kommer vara fattig men samtidigt skulle man kunna också dra ut all kodein men men, tror te blir bäst.
Min kemi är inte den vassaste för det var ett tag nu men det ska väl fungera på liknande sätt? Det enda jag kan tänka mig är att skaffa visa kemikalier som kan isolera sagda alkaloider och relaterad utrustning kan vara lite jobbig samt dyr
Sedan när man väl har löst upp alkaloiderna i vatten kan man väl koka upp vattnet och bakom ska det finnas pulver?
Fan tanken utav att ha egengjord oxynorm/morfin med mera är fan mysigt, kunna sitta hemma och bara komma hem efter jobbet samt titta på en film, skriva/läsa på lite böcker