Citat:
Ursprungligen postat av
lindemann
500 000 i böter idag. 43 miljoner till Huesca (iofs har de domarna inte vunnit laga kraft än). Löpande astronomiska kostnader för driften. De tigger om 20 millar för att klara sig undan konkurs 2019 och har endast fått in 8. Det enda man kan hoppas på är att fler huvuden får rulla och att ett antal till får skaka galler. ÖFK är en cirkus och ett bedrägeri utan motsvarighet i Sverige.
Håller med dig. ÖFK spelar inte i Allsvenskan 2020. No way.
Allsvenskan kommer man att spela i under 2020. Sista utvägen att få in tillräckligt med kapital kommer att vara en emission, där misstänker jag att diverse tyngre lokala investerare är beredda att delta nu när licensnämnden lagt ner sin anmälan. Ett avslut på den här härvan och ett stort plus i kanten skulle vara att DK helt utesluts från elitfotboll oavsett utgång i hovrätten.
Helt ärligt så berör det mig inte om ÖFK stannar i allsvenskan eller inte. ÖFK är inte det enda laget som fuskat rent ekonomiskt (glöm inte AIK och Panaxia) och man kommer inte att vara det sista laget heller.
Ekonomi ser jag inte som det största problemet i det långa loppet för ÖFK, där ser jag det största problemet som en ren förtroendefråga för klubben.